بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس برای میگرن یکی از شیوه‌های رایج امروزی برای مقابله با دردهای میگرن است.

تزریق بوتاکس نه تنها در جوانسازی پوست استفاده می شود ،بلکه می توان از آن در جهت  در مان سردرد نیز استفاده کرد .

تزریق بوتاکس در درمان میگرن کاربرد دارد ،اما نمی توان از آن برای درمان هر نوع سردردی استفاده کرد .

تزریق بوتاکس برای سر درد های از نوع میگرن اپیزودیک، سردرد تنش، سردرد خوشه ای  موثر نمی باشد.

کلینیک زیبایی سپیدار بهترین مرکز بوتاکس (بوتاکس شرق تهران ) آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

↵ همه چیز را درباره بوتاکس برای میگرن

میگرن چیست؟

به سردردهای مکرری که اغلب یک طرف سر را درگیر و با بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ همراه هستند،میگرن گفته می‌شود

دردهای میگرنی نبض‌دار و به حدی شدید است که عملکرد فرد در زندگی روزمره را مختل می‌کند.

سردردها می‌تواند از لحاظ شدت، دفعات حمله در روز و استمرار در بین بیماران، متفاوت باشد.

حساسیت به نور و صدا نیز از دیگر علائم این بیماری است.زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به میگرن می‌باشند.

عامل وراثت در این بیماری نقش بسزایی دارد و در شرح حال افراد مبتلا، معمولاً سابقه خانوادگی دیده می‌شود.

حملات میگرنی می‌توانند موجب درد شدید در عرض چند ساعت تا چند روز شوند.

با عواملی مانند استرس، سرمای شدید، گرمای شدید، گرسنگی و تشنگی، آغاز و تشدید گردند.

نظرات در مورد بوتاکس میگرن تقریبا یکسانند و تمامی پزشکان بر این اعتقادند که تزریق بوتاکس برای درمان میگرن تا حد زیادی

به کاهش حملات میگرنی کمک می‌کند.

به این ترتیب، تزریق بوتاکس برای میگرن به سرعت به یک روش پر طرفدار تبدیل شد.

کلینیک پوست و مو  سپیدار بهترین مرکز لیرز و بوتاکس همچنین جوانسازی پوست با استفاده از بهترین مارک‌های تزریق

بوتاکس،  این متد را با کم‌ترین عوارض و بهترین نتایج اجرایی می‌نماید.

بوتاکس برای میگرن به کدام محل تزریق می شود؟

تزریق بوتاکس- A برای درمان میگرن مزمن براساس مطالعات تحقیقاتی بالینی می باشد.

این درمان منتهی به تأیید FDA و رهنمودهای بعدی ارائه شده توسط این سازمان شده است.

در حالت کلی نواحی مورد تایید برای تزریق شامل:

پل بینی،

پیشانی،

شقیقه‌ها،

پشت سر،

گردن و قسمت فوقانی پشت (درست بالای تیغه‌های شانه) می‌باشد.

حجم تزریقی مورد نظر با توجه به صلاحدید پزشک متفاوت خواهد بود.

برای انجامتزریق بوتاکس میگرن از یک سوزن بسیار کوچک و نازک و تیز استفاده می‌شود و روند تزریق اصلا دردناک نخواهد بود.

کل مراحل انجام تزریق به 10 الی 15 دقیقه زمان بیشتر نیاز ندارد و به طور معمول به خوبی توسط افراد تحمل می‌شود.

بلافاصله پس از پایان تزریق، اکثریت قریب به اتفاق بیماران، قادر به بازگشت به کارهای روزمره خود هستند.

نتیجه تحقیقات برای تزریق بوتاکس میگرن چیست

در مطالعه ای که بر روی افراد بالغ با میگرن انجام شد، نتایج جالبی به دست آمد. افراد تحت درمان می گفتند که بعد از تزریق بوتاکس (تزریق دیسپورت) تعداد روزهای سردردشان و همینطور شدت سردرد آنها کم شده است.

به بیان ساده آنها گفته بودند بعد از تزریق بوتاکس برای میگرن، تعداد روز کمتری دچار سردرد و جمله شده اند.

در یک مطالعه دیگر:

• افرادی با دو دوره تزریق بوتاکس، تعداد روزهای سردردشان تا 50 درصد کاسته شده بود.
  • پس از 5 دوره تزریق بوتاکس (دیسپورت) این میزان تا 70 درصد کم شده بود.

در حقیقت بعد از دو دوره تزریق بوتاکس برای میگرن، حملاتشان نصف شده بود. این یک نتیجه عالی بود. خبر خوبی که بیماران زیادی را خوشحال کرد.

پزشکان معتقد هستند که تزریق دیسپورت، نوروترنسمیت ها (نوروترنسمیت هایی را که حامل سیگنالهای درد هستند) متوقف می کند.

در واقع سیگنالهای عصبی در نورونها حرکت می کنند.

این نورون ها شبیه به یک جاده هستند، بعد از تزریق دیسپورت، این گیرنده ها قبل از رسیدن به انتهای جاده متوقف می شوند.

انتهای جاده، سیگنالهای عصبی اطراف مغز و گردن هستند. به همین دلیل این دارو برای میگرن مناسب بوده است.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس