اگزوسرم؛ سلول درمانی پوست و مو

اگزوسرم

اگزوسرم یکی از جدیدترین روش های جوانسازی پوست با استفاده از سلول های بنیادین بند ناف و سلول های جنینی است. این سلول ها شامل و سلول های بنیادین بالغ و حاوی سلول های رشد هستند.

سلول های بنیادی می توانند به نوسازی خود و همچنین تمایز به انواع سلول های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی بپردازند. همچنین سلول های بنیادی می توانند؛ جایگزین سلول های آسیب دیده شوند و به ترمیم بافت ناحیه آسیب دیده بپردازند.

اگزوسرم ها حاوی چندین فاکتور رشد بوده که توسط سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از بند ناف جنین ترشح می گردد. این سرم ها با فعال سازی سلول های بنیادی در بافت پوست و مو به ترمیم زخم و جوانسازی پوست کمک می نمایند.ذرات اگزوسرم به صورت نانوویزکول و میکروویزکول هستند که حاوی اسید های نوکلینیک، لیپیدها و پروتیین ها می باشند

 اگزوسرم ها فعالیت خود را به سه طریق انجام می دهند:

1- آنژیوژنو

2- کلاژن سازی

3- کاهش التهابات پوست

کلینیک زیبایی سپیدار با سالها سابقه در زمینه جوانسازی پوست اینک با جدیدترین روش جوانسازی پوست و مو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. ما در این مجوعه از کاربرد تزریق سلول های بنیادی در پوست و مو، برای موارد زیر کمک میگیریم:

1- جوانسازی پوست

2- جلوگیری از ریزش مو

3- رویش مجدد مو ( جلوی سر)

4- رویش مجدد مو ( کل سر)

5- رفع چین و چروک یا اسکار

6- درمان ریزش سکه ای مو

7- بهتر شدن لکه های پوستی

8- درمان قطعی ملاسما

9 -آبرسانی پوست و بهبود کیفیت پوست

10- سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

این روش را می توان جدیدترین روش در زمینه جوانسازی دانست که از تزریق اگزوزوم ها به بدن استفاده می کنند؛  اگزوزوم تراپی پوست و صورت یک رویکرد پیشگامانه برای جوانسازی صورت است که از قدرت ارتباطات سلولی بهره می برد. این یک روش ایمن و غیر تهاجمی است که توانایی های ترمیم طبیعی و بازسازی پوست شما را تحریک می کند.

با مزایای قابل توجه و تحقیقات مداوم، اگزوزوم تراپی آماده است تا دنیای زیبایی شناسی را متحول کند. پس آماده شوید تا درخشش جوانی خود را در آغوش بگیرید و با علائم مزاحم پیری خداحافظی کنید. اگزوزوم تراپی از این اگزوزوم ها بهره می برد تا بتواند فرآیندهای طبیعی بدن را برای مقابله با پیری تقویت کند.

در اگزوزوم تراپی صورت، اگزوزوم هایی حاوی مواد مفید و ضد پیری جدا می شوند. این مواد شامل موارد زیر هستند:

1- فاکتورهای رشد

2- آنتی اکسیدان ها

3- ویتامین ها و مواد معدنی

4- اسیدهای نوکلئیک و DNA

5- آنزیم ها و پروتئین های ضدالتهابی

اگزوزوم ها پس از ورود به سلول ها، محتویات خود را آزاد کرده و موجب فعال شدن فرایند های ترمیمی و ضد پیری در بدن می شوند. همانطور که در بالا گفته شد و به طور کلی از آثار اگزوزوم تراپی می توان به جوان سازی پوست، درمان چین و چروک ها، التیام زخم، رشد مو و کاهش درد مفاصل اشاره کرد.

 

 

اگزوسرم؛ سلول درمانی پوست و مو

 

ساختار اگزوزوم چیست؟

اگزوزوم یا غشا بیرونی سلول، حاوی مجموعه ای از ترکیبات مختلف است که وظیفه حفظ ساختار و عملکرد سلول را دارند. این ترکیبات عبارتند از:

  • فسفولیپیدها

گروهی از ترکیبات شیمیایی که شامل فسفات و لیپیدها هستند. فسفولیپیدها شامل فسفاتیدیل‌ کلین، فسفاتیدیل‌ اینوزیتول و فسفاتیدیل‌ سرین می‌شوند. آنها نقش مهمی در انتقال سیگنال‌ های سلولی و ساختار غشا سلولی دارند.

  • گلیکولیپیدها

ترکیباتی که شامل لیپیدها و گروه‌های گلیکوزی هستند. آنها نقش در تشکیل ماتریس خارجی سلول، تشدید اتصالات بین سلولی و تعامل با سیگنال‌های خارجی دارند.

  • گلیکوپروتئین‌ ها

پروتئین‌ هایی که به آنها گروه‌ های گلیکوزی متصل شده‌اند. آنها نقش در تشکیل حفره‌ های خارجی سلول و تعامل با سیگنال‌ های خارجی دارند.

  • کلسترول

ترکیبی چربی که در غشا سلولی وجود دارد. کلسترول نقش مهمی در حفظ پلاسمای غشای سلولی، پایداری سلول و راهبردی برای تنظیم تراکم غشا دارد.

  • پروتئین‌ ها

غشا سلولی شامل مجموعه‌ای از پروتئین‌ها است که وظیفه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل مواد، تشدید اتصالات سلولی، تراکم غشا و انتقال سیگنال‌های سلولی را برعهده دارند.

ترکیبات مذکور به طور کلی مواد سازنده غشا سلولی را تشکیل می‌دهند. این ترکیبات با هم تعامل کرده و به سلول اجازه می‌دهند تا وظایف خاص خود را انجام دهد و حفاظت و استحکام سلول را تأمین کند.

 

انواع روش های درمان با اگزوزوم

رایج ترین تکنیک های تجویز برای درمان اگزوزوم عبارتند از:

  • موضعی

اگزوزوم ها را می توان به صورت کرم، سرم یا ماسک روی سطح پوست اعمال کرد. اگزوزوم ها به آرامی روی پوست ماساژ داده می شوند و به آنها اجازه نفوذ و ارتباط با سلول های اپیدرم و درم را می دهند.

  • میکرونیدلینگ

سوزن های ریز میکروکانال هایی را روی سطح پوست ایجاد می کنند و اگزوزوم ها را می توان به صورت موضعی اعمال کرد و سپس از طریق این میکروکانال ها به پوست تزریق کرد و جذب و اثربخشی آن ها را افزایش داد.

  • تزریق

برای جوانسازی هدفمندتر و فشرده تر، اگزوزوم ها را می توان مستقیماً در نواحی خاصی از صورت تزریق کرد. این روش امکان رسیدن دقیق اگزوزوم ها را به لایه های عمیق تر پوست، تحریک تولید کلاژن و ترویج جوانسازی کلی پوست فراهم می کند.

 

 

سلول درمانی و جوانسازی پوست

 

مزایای جوانسازی صورت با اگزوسرم

جوانسازی پوست با این روش، صورت می تواند کلاژن پوست را در نواحی تحت درمان تا شش برابر افزایش دهد و همچنین سطح الاستین را تا 300 درصد افزایش می دهد.

برخی از مزایای اگزوسرم شامل موارد زیر می شود:

1- ضایعات و اسکارهای پوستی بهبود می یابد.

2- درخشندگی و آبرسانی پوست صورت می گیرد.

3- خطوط ریز، چین و چروک و لکه های پیری کاهش می یابد.

4- قرمزی و تحریک پوست به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

5- بافت پوست و اندازه منافذ به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

6- بسته به برنامه درمانی فردی، هر جلسه می تواند بین یک تا دو ساعت طول بکشد.

7- از آنجایی که در این روش تولید کلاژن در بدن تحریک می شود، اثر آن ممکن است تا 18 تا 24 ماه ماندگاری داشته باشد.

8- بسته به میزان اصلاح و تزریق های مورد استفاده، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج طی هفته ها تا ماه ها بعد مشاهده شود.

9- هیچ دوران نقاهتی در جوانسازی پوست با اگزوزوم وجود ندارد، بنابراین می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های معمول خود بازگردید.

مزایای ازگزوزوم تراپی پوست برای از بين بردن لك صورت

1-درمان لک روی گونه

2- از بین بردن لک جوش

3- درمان قطعی لک صورت

4- درمان سریع لک سفید صورت

5- از بین بردن لکه های قهوه ای جای جوش

6- سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت

علاوه بر موارد نام برده در بالا در مرکز زیبایی سپیدار، دستگاه های پیشرفته ای وجود دارد که سریع ترین راه از بین بردن لک صورت را برای مراجعین عزیز مقدور کرده است.

همچنین در این مرکز بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت و از بین بردن لکه های قهوه ای صورت وجود دارد که سالهاست بهترین روش پاکسازی و جوانسازی پوست است.

رویش مجدد مو با اگزوسرم ها ( سلول های بنیادی)

از جمله جدیدترین استراتژی های امیدوار کننده که امروزه برای بازسازی مو به کار برده می شود؛ بازیابی فولیکول مو از طریق فعال سازی سلول های بنیادی می باشد.

افرادی که دچار مشکل ریزش مو سر هستند، اگزوزوم تراپی مو یک روش طبیعی و غیر تهاجمی است که جهت تقویت رشد دوباره مو و همچنین بهبود ریزش مو کف سر انجام می شود. اگزوزوم ها حباب های بسیار ریز و حاوی چربی هستند که به صورت طبیعی در بدن تولید می شوند. این حباب ها نقش مهمی در انتقال مواد مغذی به سلول ها و دفع مواد زائد دارند.

در روش درمانی اگزوزوم تراپی، حباب های ریزی که حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی هستند از منابعی دیگر استخراج شده و به پوست کف سر تزریق می شوند.

در این روش درمانی نوین و کم عارضه، مواد مغذی و تقویتی را در اختیار فولیکول های موی سر قرار می گیرد. تزریق اگزوزوم تا کنون نتایج مثبتی داشته و مراجعان بسیاری از این روش درمانی راضی بوده اند.

   کاندیدای مناسب برای کاشت مو با سلول های بنیادی

1- افراد با موهای نازک

2- افراد با کچلی گسترده

3- افرادی که پوست سر خشک و یا چربی دارند.

4- افرادی که پوست سرشان سوخته و یا دچار جراحت شده است.

 

 

اگزوسرم؛ سلول درمانی پوست و مو

 

مزایای ازگزوزوم تراپی مو را می توان به شرح زیر بیان کرد

 

1- افزایش رشد مجدد مو ها می شود.

این روش درمانی در افرادی که دچار ریزش شدید مو هستند، انجام می شود. در روش گزوروم تراپی مو، مواد مغذی و غنی شده از سلول های چربی در اختیار فولیکول ها قرار می گیرند تا روند رشد مو سریع تر پیش برود.

2- تقویت ریشه موهای کف سر

با استفاده از روش اگزوزوم تراپی مو، ریشه مو های کف سر را تقویت می شوند و با تقویت و تغذیه رسانی از نازک شدن و ریزش بیش از حد مو ها جلوگیری می شود. همچنین حجم و ضخامت مو ها بیشتر خواهد شد.

3- کاهش و یا از بین رفتن التهاب کف سر، خارش، خشکی پوست سر و تحریک پذیری کف سر

4- آسیب های احتمالی و زخم پوسف کف سر را التیام می بخشد و درمان می کند.

5- کاهس ریزش مو بر اثر بیماری های مختلف و حتی شیمی درمانی.

این روش به طور معمول عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت و نیازی به مصرف دارو های شیمیایی ندارد اما رعایت دستورالعمل های پزشک برای مراقبت های بعد از کاشت مو الزامی است. بیشتر افراد بالای ۱۸ سال امکان اگزوزوم تراپی مو را دارند و نتایج آن به صورت کاملا طبیعی و طولانی مدت خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید