سلول درمانی و جوانسازی پوست

سلول درمانی

یکی از بهترین و جدید ترین روش های جوانسازی پوست سلول درمانی است. با استفاده از این روش می‌توان به درمان بیماری‌های پوستی مانند درمان بیماری ویتیلیگو، اسکار آکنه، اسکار سالک، جوان سازی پوست، چین و چروک‌های پوستی، استئوآرتریت (آرتروز)، بیماری‌های قلبی و درمان زخم دیابتی اشاره کرد که هر کدام با روش خاص خود انجام می‌شود.

کلینیک زیبایی سپیدار نیز با استفاده از این روش به درمان بیماری های پوستی و جوانسازی پوست پرداخته است. این کلینیک دارای پزشک و تیمی در زمینه‌های مختلف از جمله زیبایی چهره، لیزر درمانی، پوست و مو و … می‌باشد.

کلینیک سپیدار با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های مدرن درمانی، به ارائه خدمات با کیفیت بالا و رضایتمندی بیماران می‌پردازد. این کلینیک به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود ظاهر و رفع مشکلات زیبایی بیماران، خدمات متنوعی ارائه می‌دهد و تلاش دارد تا بهترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان بیاورد.

ما در این بخش قصد داریم تا شما را با یکی از جدیدترین و بی نظیرترین تکنیک های جوانسازی پوست به نام سلول درمانی و تزریق سلول بنیادی آشنا کنیم.

جوانسازی پوست با استفاده از سلول درمانی وسلول های بنیادی

جوانسازی، زیبایی و حس خاص بودن در هر رده ی سنی برای بشر جذاب بوده و هست. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال راه هایی هستن که طراوت و جوانی پوست خود را حفظ کنند. سلول درمانی یکی از جدیدترین روش های ج.انسازی پوست است که با استفاده از سلول های بنیادین به بهبود و جوانسازی پوست شما کمک می کند.

سلولهاي فيبروبلاست نقش مهمي در حفظ بافت پيوندی دارند و عملكرد اصلی آنها توليد پروتئين كلاژن می‌باشد. جديدترين تكنيك در جوانسازی پوست و صورت استفاده از سلولهای بنيادی پوست خود فرد به عنوان يك ماده پركننده زنده است كه توانايی تكثير و نيز توليد كلاژن را دارد كه ماده اصلی قوام ظاهر جوان پوست می‌باشد.

سلول‌های بنیادی یا سلول‌های استامینی، سلول‌هایی هستند که قابلیت تقسیم و تمایز به انواع سلول‌های مختلف در بدن را دارند. این سلول‌ها می‌توانند به سلول‌های عصبی، عضلانی، خونی و سایر انواع سلول‌ها تبدیل شوند.

در اين روش سلولها به طور تدريجی كلاژن سازی می‌كنند و لذا نتيجه در دراز مدت قابل مشاهده است.در اين روش كه در واقع يك روش سلولی خويش سازگار می‌باشد.

سلولها متعلق به خود فرد است و لذا سيستم ايمني فرد تحريك نمی‌شود و اثر دراز مدت آن از نكاتی است كه ارجحيت اين روش را نسبت به ساير روش‌های تزريق مواد پركننده مثل تزريق اسيد هيالورونيك نشان می‌دهند؛

زيرا پايداری اثر در پركننده‌هايی مثل اسيد هيالورونيك موقتی و در حد چند ماه بوده و همواره خطر تحريك سيستم ايمنی وجود دارد.

 

سلول درمانی و جوانسازی پوست

 

 

 

تفاوت سلول بنیادی با سایر سلول ها

سلول های هر بخش از بدن، برای انجام عملکردهای آن بخش تخصص یافته اند و وظیفه مشخصی دارند. برای مثال، سلول های پوست، قلب، مغز یا ریه، برای آن قسمت و عملکردهای مرتبط با آن عضو تمایز یافته و تخصصی شده اند.

این سلول های تخصص یافته، تا آخر عمرشان سلول های آن بخش باقی خواهند ماند و ویژگی های همان بافت را حفظ خواهند کرد. سلول های بخش های مختلف برای رشد و ترمیم خود نیاز به تقسیم دارند، اما قابلیت تقسیم شدن آن ها محدود است.

مثلاً اگر پوست دچار بریدگی، خراش یا آسیب دیدگی شود، لازم است سلول های پوست تقسیم شده و سلول های جدید جایگزین سلول های آسیب دیده شوند تا آن بخش را ترمیم نمایند.

محدودیت در تقسیم شدن به این معنی است که اگر همان نقطه از پوست چندین بار آسیب ببیند، پوست دیگر نمی تواند مانند گذشته، آن قسمت را ترمیم کند. این شرایط، پیر شدن پوست نامیده می شود.

سلول بنیادی برخلاف سلول های دیگر، تمایز نیافته است و تخصص و وظیفه مشخصی ندارد. در واقع، سلول های بنیادی مادر تمامی سلول های بدن هستند و میتوانند بدون اینکه پیر شوند، به طور نامحدود تکثیر شده و جایگزین سلول های قدیمی در بدن شوند.

 

 

 

سلول درمانی و جوانسازی پوست

 

کاندید نامناسب جوانسازی پوست با سلول های بنیادی

این تکنیک زیبایی و درمانی را می توان بدون محدودیت سنی و جنسی انجام داد و راهکار مؤثر برای درمان چین و چروک ها، خطوط سطح پوست، تیرگی ها و انواع اسکار های پوستی می باشد.

بنابراین بهتر است در این بخش افرادیی که نباید از این تکنیک زیبایی استفاده کنند را به شما معرفی کنیم:

1- افراد دارای سوء تغذیه

2- استعمال دخانیات و الکل

3- ابتلا به تب و بیماری های حاد

4- وجود ضایعات پیشرفته ناشی از نور آفتاب

5- وجود بیماری ها و مشکلات ژنتیکی پوست

6- حضور ضایعات مویرگی بر روی گونه ها یا بینی

7- نیاز به مصرف آسپرین یا دارو های ضد انعقادی

8- وجود چین و چروک های عمیق بر سطح پوست

9- وجود لکه های تیره هایپر پیگمانتاسیون پیشرفته

10- کسانی که مستعد بافت های کلوئید می باشند.

11- خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارند.

12- افرادی که به عفونت های موضعی و عمومی مبتلا هستند.

13- افرادی که به بیماری های کم خونی و انعقادی خون مبتلا هستند.

14- مبتلایان به بیماری های مزمن مانند دیابت، ایدز مبتلایان به بیماری های پوستی مانند پورفیری

15- ابتلا به بیماری های سرطانی مانند هماتولوژیک و انواع غیر هماتولوژیک که نیاز به شیمی درمانی دارد.

 

مزایای اگزوزوم تراپی برای جوانسازی پوست

تأثیر اصلی اگزوزوم تراپی در جوانسازی بدن، تحریک فرآیندهای بازسازی سلولی و افزایش کلاژن سازی و الاستین می باشد.

با تقویت و ترمیم سلول های پوستی و تجدید ساختار و زنده ماندن بافت ها، علائم پیری و چین و چروک ها به طرز قابل توجهی بهبود می یابند. به همین ترتیب، با استفاده از اگزوزوم تراپی، بدن به نوعی به جوانی طبیعی خود باز می گردد.
علاوه بر جوانسازی پوست، اگزوزوم تراپی همچنین در درمان برخی از مشکلات دیگر نیز مؤثر است. از جمله بهبود ترمیم بافت ها و زخم های پوستی، کاهش نشانه های آکنه و لکه های پوستی، بهبود ظاهر رویش مو و حتی افزایش روند بهبودی در عملیات های ترمیمی بدن می باشد.

 

 

سلول درمانی و جوانسازی پوست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید