لیزر پوست صورت
لیزر پوست صورت

 

لیزر پوست صورت 

لیزر پوست صورت

یکی از زیرشاخه های لیزر موهای زائد است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

موهای زائد صورت می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای ما ایجاد کند. هرچند موهای این قسمت بسیار نازک، ظریف و کم‌رنگ هستند‌؛ با این حال تاثیر خود را روی صورت نشان می‌دهند.

 

با توجه به اینکه برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد بهتر است موها ضخیم و تیره باشند، پس برای رسیدن به بهترین نتیجه در لیزر پوست صورت باید صبر بیشتری به خرج دهید.

علاوه بر این، فاز استراحت موهای صورت طولانی‌تر از سایر موها هستند و ممکن است شما مجبور باشید فاصله هر دو جلسه لیزر را از حالت عادی بیشتر کنید

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان:

بهترین مرکز برداشتن خال با لیزر

و بهترین مرکز

 لیزر موهای زائد تهرانپارس ( لیزر موهای زائد شرق تهران )

دانست.

مزایای لیزر دست و پا را در این مقاله بخوانید

لیزر پوست صورت

لیزر پوست صورت

 

لیزر موهای زائد بیکینی شرق تهران ( لیزر موهای زائد بیکینی تهرانپارس

 

هر دوره لیزردرمانی با توجه به نوع پوست و علت مراجعه، بین ۴ تا ۸ ماه طول می‌کشد. در پایان این دوره ممکن است پوست شما حساس شود یا حتی نتیجه‌ دلخواهتان را نگیرید.

در طول دوره، حتماً وضعیت پوست را به دقت رصد کنید و در صورت مشاهده هر گونه تغییری پزشک یا اپراتور لیزر را در جریان بگذارید. اگر بیماری خاصی دارید یا به  تازگی دچار بیماری پوستی و غیرپوستی شده‌اید، باید آن را اطلاع دهید.

فراموش نکنید که فهرستی از داروهای قدیمی و جدید (گیاهی، مکمل و شیمایی) را همراه خود داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه کنید.

در دوره‌های لیزردرمانی، سیگار، قلیان و دودودم را کنار بگذارید، چون روند بهبود پوست شما را مختل می‌کنند. قبل و بعد از جلسات لیزر، لباس گشاد و راحت بپوشید.

 

پرکاربردترین لیزرهای پوستی

 

1- لیزر الکساندرایت:

ممکن است نام لیزر الکساندرایت برای شما آشنا باشد، بیشترین کاربرد لیزر الکس در رفع موهای زائد است.

 

2- لیزر دی‌اکسید کربن:

لیزر دی اکسیدکربن یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین انواع لیزرهاست.

به وسیله‌ی این نوع از لیزرها پزشک می‌تواند لایه‌برداری عمقی پوست را انجام دهد که باعث جوان‌سازی، بهبود اسکارها، از بین بردن جای زخم و آکنه، بهتر شدن منافذ باز پوست و از بین بردن ترک‌های پوستی می‌شود.

همچنین از لیزر دی اکسید کربن برای درمان انواع زگیل‌های پوستی و زگیل تناسلی استفاده می‌شود.

 

3- لیزر اربیوم:

بیشترین کاربرد لیزر اربیوم در جوان‌سازی پوست است و می‌توان در لایه‌برداری‌های سطحی پوست و همچنین رفع چین و چروک‌های سطحی از آن استفاده می‌شود.

 

4- لیزر PDL:

از لیزر پی دی ال در درمان ضایعات و خال‌های عروقی، ماه‌گرفتگی‌ها استفاده می‌شود و همچنین در درمان اسکارها هم استفاده می‌شود.

 

5- لیزر ND-YAG :

لیزرnd yag بیشتر برای تغییرات رنگی پوست، رفع لک‌های پوستی، از بین بردن رگ‌های زیرپوستی(واریس‌ها)، رفع موهای زائد، پاک کردن تاتو به کار می‌رود.

 

6- لیزر Q-Switch:

یکی از انواع لیزر برای لک صورت، لیزر کیوسوئیچ است که برای درمان کک‌ ومک، پاک کردن تاتو و برداشتن خال‌ها نیز استفاده می‌شود.

 

لیزر پوست صورت
لیزر پوست صورت

 

عوارض احتمالی لیزرهای پوست

عوارض لیزرها با توجه به نوع لیزرها می‌تواند متفاوت باشد، اما در کل می‌توانند باعث خارش، قرمزی، سوزش و تورم در ناحیه عمل لیزر شود.

البته چنانچه پس از انجام لیزر مراقبت‌های لازم مانند استفاده از کمپرس یخ، استفاده از کرم‌های ضدالتهاب و ترمیم‌کننده داشته باشید این عوارض به حداقل ممکن می‌رسند.

عوارض شدیدتر مانند عفونت در محل، تورم غدد لنفاوی و یا ایجاد اسکار که ممکن است پس از لیزرهای پوستی فردی تجربه کند، معمولاً به دلیل عدم تبحر و تخصص پزشک و یا به کار بردن لیزر نامناسب است.

به خاطر داشته باشید لیزرها باعث نازایی، سرطان و مسائلی از این قبیل نمی‌شوند. چون امواج نورانی لیزر فقط در لایه‌های سطحی پوست، ساطع می‌شوند و اصلاً به عمق پوست، نفوذ پیدا نمی‌کنند.

لیزر روشی مؤثر و پرکاربرد در درمان و برطرف کردن مشکلات پوستی است، اما توجه داشته باشید استفاده از تکنولوژی مناسب و انتخاب فرد متخصص جهت انجام انواع لیزر پوست می‌تواند نتایج رضایت بخشی به همراه داشته باشد.

 

لیزر پوست صورت
لیزر پوست صورت

 

مزایای استفاده از انواع لیزر پوست

 

1- سریع و بدون اتلاف وقت؛
 
روش‌های مختلف جوانسازی پوست، لیفتینگ، رفع لک‌ها و به خصوص رفع موهای زائد بدن، زمان زیادی را از شخص می‌گیرند. در مقابل‌ این روش‌ها لیزر روشی سریع و آسان به حساب می‌آید که در جلساتی با فواصل معین انجام می‌شود.

 

2- صرفه‌جویی در هزینه؛

شاید در نگاه اول هزینه انواع لیزر پوست، از سایر روش‌های جوانسازی، رفع موهای زائد و… بیشتر باشد، اما در دید جامع و بلند مدت، این روش فوق العاده صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

چراکه این روش بسیار تاثیرگذارتر از سایر روش‌ها است و بعد از طی کردن پروسه درمان و زیبایی، به کلی هزینه را قطع می‌کند.

شایان ذکر است هزینه انواع لیزر پوست به نوع و عملکرد آن، نوع دستگاه، مهارت اپراتور و البته تعداد جلسات درمان بستگی دارد و فرد به فرد و مرکز به مرکز فرق می‌کند.

 

3- بدون درد و خونریزی؛

از مهمترین مزایای لیزر این است که آسیبی به پوست نمی‌رساند و بدون جراحت و خونریزی انجام می‌شود. از سوی دیگر درد انواع لیزر پوست با توجه به آستانه تحمل افراد مختلف متغیر است.

به عنوان مثال درد لیزر موهای زائد به آستانه تحمل فرد و ناحیه هدف لیزر بستگی دارد. در حالی که برخی افراد این روش را بدون درد می‌دانند، طبق تجربه برخی زیباجویان، درد لیزر موهای زائد مشابه درد خراشیدن پوست یا برخورد کش به دست است‌.

 
4- اثربخشی بیشتر و ماندگارتر؛ 
انواع لیزر پوست از روش‌های دیگر زیبایی و درمان ضایعات پوستی، اثر بیشتر و ماندگارتری دارند.

 

5- استفاده بدون محدودیت؛

استفاده از انواع لیزر پوست محدودیتی برای موقعیت‌های مختلف پوست ایجاد نمی‌کند. در این روش حتی غیر قابل دسترس‌ترین بخش‌های بدن نیز قابل جوانسازی و رفع لک و جوش و ضایعات پوستی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید