کرایو زگیل تناسلی تهرانپارس

کرایو زگیل تناسلی تهرانپارس ( کرایو زگیل تناسلی شرق تهران)

کرایو زگیل تناسلی (کرایوتراپی) یا سرمادرمانی، یک شیوه سرپایی و غیرتهاجمی برای از بین بردن ضایعات و عارضه های پوستی است.

کرایوتراپی روشی است که پزشک می تواند با استفاده از نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور پنبه ای یا دستگاه خاصی به نام پروب کرایو زگیل ها را فریز کند.

کرایو یکی از موثرترین روشها برای رفع ضایعات پوستی زگیل تناسلی می‌باشد که در مرکز زیبایی سپیدار انجام می شود.

اغلباً این نوع درمان به منظور رفع و درمان زگیل های کوچک استفاده می شود، بالاخص زگیل های کوچک نزدیک به اندام جنسی خانم ها و نزدیک به ریشه ی آلت تناسلی آقایان و برای استفاده در دوران بارداری، هیچ محدودیتی ندارد.

کریوتراپی برای بیماران دیابتی و افرادی که کریوگلوبولینمیا دارند، باید با احتیاط استفاده شود. همچنین جهت زگیل های واژنی کریوپروب توصیه نمی شود و روی پوست های خشک و مرطوب مناسب تر و موثرتر است.

عوارض بعد از کرایوتراپی

احتمال دارد موارد زیر پس از درمان اتفاق بیافتد:

1-تب

2-درد در ناحیه تحت تاثیر

3-احتمال تجربه درد و خونریزی ادامه دار

4-خونریزی در محل از بین بردن زگیل ها

5-اجتناب از رابطه جنسی تا بهبودی کامل ناحیه ی درمان شده.

6-احتمال وجود داشتن ترشحات آبکی واژن ۱ تا ۳ هفته پس از درمان.

7-احتمال تشکیل زگیل های راجعه چنانچه درمان کاملا موثر نبوده باشد.

8-استفاده از نوار بهداشتی به جای تامپون برای ۲ تا ۳ هفته ضرورت دارد.

9-ترشحات زرد بد بو که احتمالاً ناشی از عفونت بوده و باید سریعاً به پزشک اطلاع داده شود.

10-تنش عصبی، که مثل رگه های قرمز در دوره بهبودی ایجاد شده و ممکن است پس از چند بار فریز کردن و خنک شدن رخ دهد.

11-تشکیل تاول که احتمالاً همراه با ترشح مایع باشد. این مایع باید به سرعت پاک گردد تا جلوی گسترش و انتشار ویروس گرفته شود.

توصیه می شود که در طی دوره درمان از رابطه ی جنسی بپرهیزید تا احیای ناحیه خیلی طول نکشد و شما دردی را متحمل نشوید.

در کرایوتراپی سرما به مدت ۱۰-۲۰ ثانیه اعمال می شود. اگر زگیل های زیادی دارید و یا اندازه ی آن ها بزرگ است، پزشک ممکن است ابتدا قبل از انجام فریز کردن زگیل تناسلی ناحیه ی مشخص را با بی حسی موضعی ، بی حس کند.

امروزه بسیاری از پزشکان فریز کردن زگیل (کرایوتراپی) را بهترین راه درمان می دانند. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- نیاز نیست چند جلسه به پزشک مراجعه کنید و فقط در یک جلسه آن هم در ۵-۱۰ دقیقه درمان انجام می شود.

2- باعث پخش شدن زگیل تناسلی در قسمت های دیگر نمی شود.

3-  نیاز به تکرار درمانی نیست.

4-  چون کمترین آسیب را به پوست آلوده وارد می کند از نظر زیبایی هم بهترین روش محسوب می شود.

5- این روش سرپایی است و با حداقل درد و تحریک محل زگیل نسبت به روش های دیگر می باشد.6-

6- به خاطر مزایایی که گفته شد به عنوان اولین روش درمانی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مراقبت های قبل و پس از کرایو زگیل تناسلی

روز درمان پیش از اینکه به کلینیک مراجعه کنید، با کرم موبر تمام موهای زائد خود را از بین ببرید. از تیغ یا ژیلت استفاده نکنید. چرا که باعث پخش شدن ویروس زگیل به دیگر قسمت های بدن می شود.

پس از انجام کرایو تقریبا بیمار به 2 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد تا زگیل کاملا برطرف شود. اگر پس از گذشت 2 الی 3 روز کمی درد داشتید، کاملا طبیعی است.

در اکثر موارد روی جای زگیل تاول می زند یا ممکن است یک زخم کوچک ظاهر شود. اگر تاول سر باز کرد و کمی خو آبه از آن خارج شد، محل زخم را کاملا تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت چند روز زخم و تاول از بین می روند.