کرایو زگیل تناسلی

کرایو زگیل تناسلی


کرایو زگیل تناسلی یا همان درمان با روش انجماد و فریز کردن یکی از بهترین و قطعی ترین روش های از بین بردن زگیل تناسلی است. 

تعداد جلسات درمان به اندازه ی زگیل بستگی دارد و اگر زگیل بزرگ باشد برای درمان شاید نیاز به جلسات بیشتری داشته باشد. 

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو شرق تهران ) دانست که در این کلینیک انواع روش های جوانسازی، لاغری و زیبایی و درمانی انجام می شود.

روش کرایوتراپی (جراحی به روش کرایو) توسط اعمال نیتروژن مایع و یخ زدن ، زگیل های دستگاه تناسلی را از بین می برد. این عمل در مراحل زیر انجام می گیرد:

  1. پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  2. سپس بافت زائده با نیتروژن مایع منجمد می شود. پزشک صبر می کند تا بافت ذوب شود. در صورت لزوم و تشخیص پزشک، ممکن است که مجدد بافت زگیل را منجمد کند. 
  3. در آخر نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زائده را از بین می برد و قسمت تحت درمان ملتهب می شود. این التهاب کمک می کند تا بافت عفونی سریع تر از بین رفته و پوسته پوسته های ناشی از زگیل شروع به ریزش کنند.

زمان انجام این عمل نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است. بیمار در طول درمان ممکن است احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشد.

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی در مجرای ادرار یا مقعد معمولاً به زمان درمان بیشتری احتیاج دارند زیرا ممکن است زگیل ها داخل دهانه این عضو ها شکل گرفته باشند.

دلایل انجام کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

حذف مبتنی بر نیتروژن مایع برای اکثر افراد سالم بی خطر است. متخصص اورولوژی بسته به سن فرد و وضعیت کلی سلامتی او ممکن است رویکرد متفاوتی را توصیه کند.همیشه نیازی به برداشتن زگیل تناسلی از طریق کرایوتراپی نیست. آنها اغلب بدون درمان برطرف می شوند، به خصوص در کودکان. وقتی سن افراد بالاتر می رود، ممکن است متوجه شوند که زگیل ها نیاز به مداخله پزشکی دارند، به خصوص اگر موارد زیر مشاهده شود:

  • باعث ناراحتی یا درد شود
  • باعث اصطکاک یا فشار شود
  • بیش از چند سال ادامه داشته باشند
  • باعث کاهش عزت نفس، اضطراب یا افسردگی شوند یا به آن کمک کنند
  • فرد را از راه رفتن راحت دور نگه دارد یا باعث ایجاد هر گونه اختلال دیگری شود

در موارد دیگر، مسائل بهداشتی، مراجعه به یک متخصص را مهم می کند. توصیه می شود که افراد مبتلا به هر یک از موارد زیر برای رفع زگیل تناسلی به متخصص مراجعه کنند:

  • دیابتیک سیستم ایمنی ضعیف
  • زگیل‌های متعدد در ناحیه واژن، آلت مردانه، مقعد و صورت
  • زگیل هایی که خونریزی، خارش یا درد دارند

عوارض کرایوتراپی

عوارض کمی بعد از کرایو زگیل وجود دارد، از قبیل جای زخم که یک عارضه جزئی است.

تعداد و شدت عوارض جانبی به تعداد چرخه یخ زدگی/ ذوب بکار رفته در طول کرایوتراپی و اینکه چه اندازه یک منطقه تحت درمان قرار گرفته است بستگی دارد.

هزینه کرایوتراپی

تعیین هزینه کرایو زگیل تناسلی هم به تعداد جلسات درمان بستگی دارد. تعداد جلسات کرایوتراپی هم با توجه به اندازه و تعداد زائده های زگیل تناسلی تعیین می‌شود. بنابراین برای تعیین هزینه دقیق باید حتما توسط دکتر معاینه شوید.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید