لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چند دهه است که در بین افراد باب شده است. رهایی از موهای زائد یکی از درخواست های ضروری تمام افراد می باشد. در گذشته برای از بین بردن موهای زائد، روش های سنتی به کار گرفته می شد. با پیشرفت علم روش های بسیار پیشرفته ای برای از بین بردن موهای زائد در کلینیک های زیبایی انجام می شد.  

کلینیک زیبایی سپیدار یکی از بهترین مراکز لیزر موهای زائد بانوان و لیزر موهای زائد آقایان می باشد.  

دستگاه های بسیاری برای این امر روانه بازار صنعت زیبایی شد. در این مقاله به بررسی انواع دستگاه های لیزر پرداخته ایم.

لیزر موهای بدن یک روشی کاربردی است که می تواند باعث از بین رفتن برخی موهای بدن و کمتر و نازک شدن موهای زائد در بدن شود.

در این روش نور لیزر و گرمایی که توسط تابش آن ایجاد می شود به یک عمق مشخص از پوست نفوذ می کنند و فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد و با تخریب فولیکول ها موهای آن ناحیه را از بین می برد.

فولیکول در واقع اصلی ترین بخش رویش مو است. در صورتی که فولیکول مو آسیب ببیند موهای زائد از بین می روند و رشد آن ها به مرور زمان متوقف می شود.

 

اما از کجا میتوان فهمید که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بدن چیست؟

بعد از حضور اولین دستگاه های لیزر مو، با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های زیادی برای لیزر موهای اضافی بدن اختراع شده اند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

افتن بهترین دستگاه لیزر موهای زائد امروزه می توانی یک چالش بزرگ باشد. اگر بدنبال انجام لیزر موهای زائد هستید این مقاله برای شما بسیار مفید می باشد.

همانطور که می دانید یکی از پرطرفدارترین راه های خلاصی از موهای زائد، بین خانم ها لیزر موهای زائد می باشد. استفاده از روش های چون شیو کردن و یا اپیلاسیون، به دلیل اینکه دارای اثرات موقتی هستند معمولا زیاد مورد رضایت خانم ها نیست.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

 

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت

در حال حاضر این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان می باشد این دستگاه دارای قابلیت تنظیم طول موج و انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد.

این دستگاه با هر نوع پوست و مویی سازگاری لازم را دارد و دارای نور مرئی و طول موج 755 نانومتر می باشد همچنین دارای سیستم خنک کننده و کلینگ بسیار قوی نیز می باشد که برای جلوگیری از سوختن پوست شما در هنگام فرآیند لیزر بسیار کارآمد است.

شرکت کندلا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات لیزر پوست و زیبایی در جهان است و محصولات خود را در بیش از 90 کشور به فروش می‌رساند. کلینیک های سطح یک لیزر در جهان از دستگاه لیزر کندلا استفاده می کنند.

 

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود دارای طول موج 800 نانو متر برای از بین برن موهای زائد می باشد ، میزان جذب شدن طول موج این دستگاه در ملانین پوست به نسبت دستگاه الکساندرایت کمتراست اما عمق نفوذ بیشتری دارد.

یکی از ویژگی های مهم این دستگاه این است که با پوست ما ایرانی ها سازگاری خوبی دارد همچنین دستگاه دارای تنظیماتی می باشد که برای از بین بردن موهای زائد برای پوست های تیره هم مناسب می باشد. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به خنک کردن سطحی پوست در زمان لیزر نیز اشاره کرد.

دستگاه‌های لیزر دایود در اغلب موارد ساخت کشور چین هستند. و به علت هزینه اقتصادی در اکثر کلینیک‌های پوست و مو و یا مطب پزشکان در دسترس هستند.

لیزر دایود با عمق نفوذ زیاد، توانایی بسیار بالایی در تخریب ریشه مو و در نتیجه حذف موهای زائد دارد. و در مقابل در صورت استفاده نادرست توسط افراد غیر متخصص می‌تواند دارای عوارض پوستی باشد.

لیزر‌ دایود به علت هزینه اقتصادی و در دسترس بودن می‌تواند در لیست بهترین دستگاه لیزر موهای زائد قرار گیرد.

 

 دستگاه لیزر اسکلپیون

از دیگر بهترین دستگاه برای لیزر موی زائد، اسکلپیون می‌باشد که آن را با نام مدیواستار مونولیت نیز می‌شناسند. این دستگاه از جدید ترین نوآوری ساخت بهرمند می‌باشد و می‌تواند با حداکثر توان، کوتاه‌ترین پالس‌ها را به بزرگترین نقاط بدن در زمانی بسیار کوتاه هدایت کند.

همچنین لازم به ذکر است که دستگاه اسکلپیون، طول موج‌های دستگاه الکساندرایت را با یک هندپیس جداگانه، دایود و طول موج 940 نانومتر به صورت همزمان با هندپیس دیگر ارسال می‌کند و به همین دلیل با انواع پوست و مو سازگاری بسیار خوبی دارد.

در یک کلمه می‌توان گفت که این دستگاه یکی از مجهزترین دستگاه‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود که در ایران نیز وجود دارد.

 

دیگر برندهای شناخته شده لیزر موهای زائد

در ابتدای مقاله سه عدد از معروف‌ترین دستگاه‌های لیزر مو را معرفی و مقایسه کردیم. اما دستگاه‌های دیگری نیز در ایران استفاده می‌شوند، و برخی از آنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده، ولی شناخته شده نبوده و در مراکز محدودی استفاده می‌شوند.

در نتیجه اگر بخواهیم بدانیم مارک بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ می‌بایست دستگاه‌های دیگر را نیز معرفی و بررسی کنیم.

 

لیزر دکا: این لیزر ساخت کشور ایتالیا است. در حال حاضر شرکت دکا در بیش از ۱۲۰ کشور جهان فعالیت دارد. این دستگاه، دارای دو طول موج الکس و اندیاگ است.  لیزر دکا (Motus AY) با استفاده از فناوری‌های جدید آسیب‌های پوستی را به حداقل ممکن رسانده است.

لیزر دکا یکی از بهترین دستگاه‌ های لیزر بدن است.

 

لیزر الیت پلاس: این لیزر ساخت شرکت معتبر سایناشور آمریکا است. و به مانند رقیب خود کندلا، از دو طول موج الکساندریات و اندیاگ به صورت همزمان بهره می‌برد.  الیت پلاس (Cynosure Elite+) یکی از گرانترین مدل دستگاه لیزر موهای زائد است. و به همین علت در ایران به صورت محدود در دسترس است.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید