لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


بهترین سن لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد سال ها است که  به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد توانسته مورد توجه افرادی که به زیبایی و بهداشت خود اهمیت می‌دهند قرار بگیرد.

همانطور که می دانید سرعت رشد موهای زائد با شروع نوجوانی زیاد شده و پدیده ی موهای زائد، اغلب اوقات منجر به کاهش اعتمادبه‌نفس نوجوانان می شود.

اعتمادبه‌نفس در این سنین امری بسیار ضروری است و رضایت شخص از ویژگی‌های ظاهری خویش، می‌تواند یکی از عوامل بسیار تاثیرگزار در افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها باشد.

با توجه به تحقیقات به دست آمده سن تاثیری بر اثربخشی لیزر موهای زائد ندارد. با این وجود، اثربخشی درمان ممکن است بسته به نوع پوست و موی افراد متفاوت باشد.

کلینیک زیبایی سپیدار از یکی از مراکز لیزر مو تهرانپارس و بهترین مرکز لیزر و جوانسازی در شرق تهران می باشد.

افرادی که موهای تیره و پوست روشن دارند، لیزر موهای زائد، بهترین کارایی را دارد. این به این دلیل است که لیزر رنگدانه موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهد و لیزر برای تشخیص موهای تیره و پوست روشن آسان تر است.

اما افرادی که موهای روشن یا پوست تیره دارند ممکن است نتایج یکسانی از لیزر موهای زائد دریافت نکنند.

همچنین توجه داشته باشید که لیزر موهای زائد روی موهای بلوند، قرمز یا خاکستری موثر نیست. این به این دلیل است که این رنگ موها رنگدانه کافی برای هدف قرار دادن لیزر را ندارند.

به طور کلی اثربخشی لیزر موهای زائد به نوع مو و پوست بستگی دارد نه سن فرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که چرخه رشد مو می تواند بر اثربخشی درمان تأثیر بگذارد.

در این کلینیک زیبایی سپیدار، انواع خدمات لیزر از جمله :
 لیزر پوست صورت،  لیزر زیر بغل ، لیزر بدن، لیزر دست و پا ، لیزر شکم و کمر، لیزر موهای زائد بیکینی ( لیزر بیکینی )، لیزر موهای زائد واژن و …

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

به طور کلی مو در سه مرحله رشد می کند:

1- فاز آناژن

2- فاز کاتاژن

3- فاز تلوژن

استفاده از لیزر موهای زائد در مرحله آناژن یکی از موثرترین راه های درمان است، زیرا این مرحله زمانی که مو به طور فعال در حال رشد است. از آنجایی که همه موها به طور همزمان در فاز آناژن نیستند، معمولاً برای دستیابی به نتایج مطلوب به چندین درمان نیاز است.

بر طبق تحقیقات به دست آمده و از دیدگاه علمی لیزر مو از سن ۱۴ سالگی به بعد مجاز است. در واقع متخصصان معتقدند که لیزر مو باید پس از رسیدن به سن بلوغ و به تعادل رسیدن هورمون‌ها انجام شود. به‌عنوان‌مثال درباره دختران نوجوان این کار بهتر است بعد از قاعدگی انجام گیرد.

به این دلیل که دختران پس از شروع قاعدگی هورمون‌ها تعادل پیدا می‌کنند و مشکلی برای تخمدان‌های آن‌ها ایجاد نخواهد شد.

ازآنجایی‌که هورمون‌ها در دوره نوجوانی هنوز به تعادل و پایداری نرسیده‌اند، استفاده از این روش ممکن است چندان موثر نباشد. درواقع این عامل احتمال برگشت موهای زائد را بالا ببرد.

در نتیجه ممکن است جلسات لیزر تکرار شده و در نتیجه هزینه‌ لیزر مو را افزایش پیدا کند. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که نوجوانان تا سنین ۱۷ تا ۱۹ سالگی دست نگه داشته و پس‌ازآن برای لیزر مو اقدام کنند. در این سنین هورمون‌ها پایدار شده و اثرات لیزر طولانی‌تر خواهد بود.

 

آیا لیزر موهای زائد در سنین نوجوانی عوارض دارد؟

این عوارض در سنین نوجوانی همانند عوارض لیزر موهای زائد در سنین بزرگسالی است. از جمله عوارض لیزر موهای زائد در سنین نوجوانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- تاول

2- کبودی

3- عفونت

4- سوختگی

5- فولیکولیت

6- آکنه های متورم

7- جای زخم و اسکار

8- حساسیت های پوستی

9- تغییر رنگ پوست ( تیرگی و لکه های روشن)

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

آیا خطر لیزر موهای زائد برای نوجوانان وجود دارد؟

این مسئله برای نوجوانان در صورتی زیاد است که در یک مرکز نامعتبر و توسط یک تکنسین بی‌تجربه انجام گیرد. اگر لیزر موهاب زائد در کلینیک‌های معتبر و توسط افراد متخصص که به خوبی آموزش دیده‌اند، انجام شود، هیچ خطری برای نوجوانان نخواهد داشت.

با کیفیت بودن دستگاه لیزر موهای زائد و انتخاب فناوری متناسب با رنگ پوست و موی نوجوان اگر از طریق یک پزشک متخصص کنترل شود، هیچ خطری در لیزر نوجوانان پیش نخواهد آمد.

انجام لیزر موهای زائد برای افراد نوجوان تحت شرایط خاص و با رعایت دقیق راهنمایی‌های پزشک می‌تواند مطمئن و ایمن باشد. با این حال، قبل از اقدام به این روش، بهتر است به صورت جدی مزایا و معایب آن را ارزیابی کرده و با پزشک متخصص مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

همچنین در صورتی که افراد نوجوان دارای شرایط پزشکی خاص هستند، قبل از شروع به این روش، باید با پزشک متخصصشان مشورت کنند و در صورت لزوم، اقدام به درمان این شرایط پزشکی کنند.

همانطور که در بالا نیزر اشاره کردیم، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که نوجوانی سن مناسب لیزر موهای زائد به شمار نمی‌رود این است که در این سنین که افراد در دوران بلوغ قرار دارند، تعادل هورمون‌های بدن به هم می‌ریزد و سطوح هورمونی پایدار نیستند.

به همین دلیل ممکن است لیزر موهای زائد نتیجه مثبتی نداشته باشد و همچنان موهای زائد به رشد خود ادامه دهند. بنابراین افراد مجبور هستند که جلسات بیشتری برای لیزر موهای زائد مراجعه کنند و با رویش مجدد موها، تلاش و هزینه شما هدر خواهد رفت.

بنابراین بهتر است که نوجوانان زیر سن 18 سال از انجام لیزر خودداری کنند و پس‌ از آنکه دوران بلوغ آنان به اتمام رسید، از روش لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

پس از دوران بلوغ، به طور طبیعی، سطوح هورمون‌های بدن به حالت پایداری رسیده است که باعث می‌شود نتیجه لیزر موهای زائد ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 

آیا لیزر مو در دوران پیری و افراد مسن نیز موثر است؟

در این مورد نیز از جمله مهم‌ترین مسئله ای که برای مناسب بودن لیزر موهای زائد برای افراد وجود دارد، رنگ پوست و موی افراد است.

در واقع استفاده از لیزر برای افرادی مناسب است که موهای آن‌ها هنوز رنگ‌دانه‌های خود را به طور کامل از دست نداده است. بنابراین این روش برای افراد دارای موهای تیره بسیار مناسب بوده و برای افرادی با موها سفید یا خاکستری مناسب نخواهد بود.

نکته مهم این است که برای استفاده از لیزر مو نیازی نیست که موهای شما همگی تیره باشند. افراد بالای ۶۰ سال که در میان موهایشان هنوز هم موهای تیره پیدا می‌شود نیز می‌توانند از این نوع لیزر استفاده کنند.

البته در این افراد لیزر الکس روی موهای سفید و خاکستری تاثیری نداشته و تنها موهای تیره‌تر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

سن مناسب لیزر موهای زائد بانوان مسن 

احتمالا یکی از دغدغه‌های زنانی که وارد دوره پیری شده و از ۶۰ سالگی عبور کرده‌اند، تیره و ضخیم شدن موهای زائد به‌خصوص در ناحیه صورت آنهاست. خوشبختانه لیزر موهای زائد محدودیت سنی برای اکثر مراجعه‌کنندگان ندارد.

افراد در سنین مختلف قادراند برای لیزر موهای بدن خود اقدام کرده و از نتایج آن بر پوست خود لذت ببرند. چنین موهایی معمولا در اثر تغییرات هورمونی به وجود می‌آیند اما اصلا جای نگرانی نیست.

لیزر موهای زائد می‌تواند شیوه‌ای مطمئن و دائمی برای از بین بردن موهای زائد حتی در سنین بالاتر از ۶۰ سال باشد.

همچنین لیزر موهای زائد آقایان مسن نیز، با استفاده از این روش کم‌خطر امکان پذیر است. در سنین بالا معمولا رشد بیش‌ از حد موهای گوش، بینی، ابرو و کمر برای آقایان آزاد دهنده است.

به همین علت اغلب آنها از راه‌هایی همانند وکس یا تیغ زدن برای رفع موهای زائد بدن خود استفاده می‌کنند. اما متاسفانه اثرات این روش‌ها موقت بوده و پس از مدت بسیار کوتاهی لازم است که مجددا تکرار کنید. اما لیزر مو روشی دائمی، کم دردسر و مناسب برای آقایان مسن است.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید