سابسیژن

 سابسیژن


 سابسیژن

سابسیژن

 سابسیژن یکی یکی از روش‌های درمان اسکار زخم و آکنه می باشد. در این تکنیک درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافت‌های سالم کناری می‌شود را برمیدارد.

این روش نیز یکی از روش های ترمیم و جوانسازی پوست می باشد که متخصصان ما در کلینیک زیبایی سپیدار انجام می دهند.

سابسیژن شرق تهران (سابسیژن تهرانپارس)

با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد. زخم ناشی از آکنه دارای یک لنگرگاه متصل به بافت اصلی پوست است.

به طور کلی سابسیژن  عبارتست از آزادکردن چسبندگى هاى بین پوست و بافت همبند زیرین آن که بیشتر براى درمان فرورفتگى جوشگاه (اسکار)هاى عمیق ناشى از جوشهاى جوانى(آکنه) کاربرد دارد.

از آنجا که عامل اصلى فرورفتگى پوست، درمحل جوشگاه هاى آکنه،چسبندگى و فیبروز زیر آنست. که موجب کشیده شدن پوست به داخل و فرورفتن آن میگردد. آزادسازى این چسبندگى ها بخش مهم و ضرورى براى درمان اینگونه ضایعات پوستى می باشد.

این روش راهی  ساده و سر پایی و بی خطر ، با یک مکانیسم متفاوت و اساسی در درمان اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) نظیر جای جوش جای بخیه و آبله مرغان و … ساب سیژن و آر-اف فرکشنال در کنار هم بهترین درمان جهت اسکارهای آتروفیک ( فرورفته ) محسوب می شوند.

سابسیژن با وسیله ای استاندار دارای سوزن های خاص به نام سوزن نوکور انجام می شود. روش سابسیژن برای درمان جای جوش یا به اصطلاح درمان جوشگاه های عمیق ناشی از اکنه انجام می شود.

روش انجام سابسیژن پوست صورت

با استفاده از سوزن نوکور که شبیه نیزه بوده و پزشک بعد از واردکردن آن به بافتهای زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن، اقدام به بریدن بافتهای فیبروتیک و چسبندگی ها و بعضاً ایجاد خونریزی و هماتوم می کند.

ساب سیژن با این روش، علیرغم اینکه هدف درمان که پاره کردن باندهای فیبروتیک است را محقق میکند، ولی به علت عوارض ناخواسته مثل کبودی شدید صورت، ایجاد جوشگاه های جدید ناشی از ورود خود سوزن نوکور، درد نسبتاً زیاد و گاهی تشدید فرورفتگی و چسبندگی ها و ایجاد لک و تیرگی های مقاوم،چندان محبوب و متداول نیست.

 سابسیژن
سابسیژن

سابسیژن یکی از روش های محبوب و پرطرفدار در جهت بر طرف کردن جای جوش است که امروزه متخصیین بسیاری آن را توصیه میکنند، زیرا یک روش هدفمند و کم خطر و بی تهاجم برای درمان عارضه های پوستی محسوب می شود .

مزایای سابسیژن پوست:

1-  دایمی بودن آن

2- جوانسازی پوست

3- رفع سلولیت پوستی

4- ایمن بودن این روش

5- رفع خط خنده، خط اخم

6-برای تمامی انواع پوست قابل استفاده است.

7-امکان انجام آن در تمام فصول سال وجود دارد.

8-برطرف کردن چین و چروک صورت در افراد مسن

9-از مهم ترین مزایا استفاده از این روش، درمان جای جوش یا اسکار است.

10- سرعت عمل در درمان، که در یک یا دو جلسه نتایج ایده آلی دریافت خواهید کرد.

 

روش انجام ساب سیژن؛ حرکت افقى سوزن مخصوص زیر پوست، باندهاى فیبروتیک در محل اسکار را پاره کرده و چسبندگى ها را آزاد میکند.

اقدامات قبل از انجام سابسیژن

اولین قدم برای انجام سابسیژن مراجعه به متخصص پوست و مو است.

بهتر است ساعاتی قبل از سابسیژن استحمام نمایید و پوست خود را تمیز نمایید.

هر نوع سابقه ی استعمال دخانیات، مصرف داروهای خاص و را به متخصص اطلاع دهید.

در صورتی که باردار هستید یا در دوران شیردهی به سر می برید حتما با متخصص مشورت نمایید.

در صورتی آنکه مبتلا به بیماری های عفونی ماند ایدز، هپاتیت و پزشک خود را در جریان بگذارید.

اگر جزء بیماران پیوندی، دیالیزی و یا مبتلا به بیماری خاصی هستید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین و هپارین، پس از مشورت با پزشک می توانید برای چند روز از مصرف آن بپرهیزید.

انواع روشهای سابسیژن

1-  تکنیک تزریق خونی (autologous blood)

تکنیک تزریق خونی برای اولین بار ۲۰ سال پیش معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفت. در این متد، مقداری خون به جای زخم مورد نظر تزریق شده تا مانع از برقراری ارتباط بین بافت آسیب دیده و سالم شود.

البته همانطور که احتمالاً حدس میزنید، این روش خالی از عیب نیست. چرا که احتمال شکل گیری لخته های خونی زیر پوست، وجود دارد.

2- سابسیژن با پیوند پوست

در این روش، ابتدا با استفاده از سابسیژن، یک شکاف کوچک روی منطقه مورد نظر، ایجاد میشود. در این مرحله، ارتباط بین بافت سالم و آسیب دیده، از بین میرود. سپس با استفاده از لیزر CO2، پیوند پوست از ناحیه پشت گوش به ناحیه تحت درمان انجام میشود.

انجام این روش حتماً باید توسط یک پزشک متخصص در حوزه پیوند پوست و ساب سیژن انجام شود. چرا که در برخی موارد، احتمال شکل گیری زخم التهابی روی پوست وجود دارد.

در صورتی که بعد از انجام عمل چنین زخمی مشاهده شود، مجدداً جای زخم باید باز شده و تزریق داروهای ضد التهاب به آن انجام شود.

3- سابسیژن به وسیله ی PRP

در روش PRP  که تا اندازه ای مشابه با روش تزریق خونی است، تزریق پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد حاصل شده است، به ناحیه تحت درمان بعد از ایجاد زخم، انجام میشود.

این روش دارای عوارض بسیار کمتری است چرا که پلاکت غنی شده حاوی مقدار زیادی فاکتورهای رشد و بازسازی پوست است.

4- انجام سابسیژن با پر کننده یا فیلر

با توجه به این که در این روش از پر کننده یا فیلر استفاده میشود، میتوان آن را بهترین گزینه برای درمان جای عمیق زخمها در نظر گرفت. پرکننده ها به تنهایی برای از بین بردن جای زخم مورد استفاده قرار نمی گیرند.

در این شیوه با استفاده از سابسیژن زخم مختصری ایجاد شده و بعد از شکستن پیوند بافت آسیب دیده با بافت سالم، فیلر به مقدار نیاز تزریق میشود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید