سابسیژن

سابسیژن به جراحی بدون برش زیر جلدی گفته می شود که در درمان جای زخم و جای جوش و جوانسازی پوست کاربرد دارد.

سابسیژن یا Subcision یکی از بهترین روش ها برای درمان اسکار . جوانسازی صورت  است.  اسکارها ممکن است در اثر عوامل مختلف ایجاد شده و بیشتر در پوست هایی که مستعد ابتلا به اسکار هستند بروز می کند.

افراد باید توجه باشند که طول دوره درمان برای این نوع پوست ها طولانی تر می باشد.

از جمله التهاب های پوستی که می توانند اسکار ایجاد نمایند عبارتنداز جوش غرور جوانی، آبله مرغان، محل گزش حیوانات، عفونت های عمقی پوست، محل برش جراحی قبلی و سوختگی درجه 3.

درمان های مختلفی برای از بین بردن و رفع جای جوش وجود دارد که این روش یکی از روشهای بدون جراحی و غیر تهاجمی می باشد.

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان بهترین مرکز سابسیژن شرق تهران (سابسیژن تهرانپارس) دانست.

سابسیژن با کانولا؛ روشی نوین برای درمان جای جوش

در این روش بجای سوراخ کردنهای مکرر توسط سوزن نوکور فقط از یک سوراخ که اغلب کنار گوش و از داخل موهای خط ریش قرار دارد وارد زیر پوست کل ناحیه شده و عملیات سابسیژن با کانولا و پاره کردن بافتهای فیبروتیک را طی مدت کوتاهی (بر خلاف روش مرسوم قدیمی) انجام می دهیم.

انفیلتراسیون مایع لابلای بافت مورد نظر در محل ساب سیژن با کانولا موجب سهولت انجام کار و بی خطر شدن آن از نظر آسیب به عروق و اعصاب می گردد. همچنین تورم حاصل از ان ، به نوعی به باز کردن مکانیکی پوست در آینده کمک می نماید.

نوک این وسیله به گونه ای طراحی شده که کند بوده و تیز و برنده نباشد (بر خلاف سوزن نوکور).

انواع مختلف جوش

همانطور که میدانید جوش زدن علت های زیادی دارد. بعضی از جوش ها سطحی و متوسط بوده و بعضی عمیق هستند که آسیب های زیادی به پوست وارد می کنند.

جوش های سرسفید و سرسیاه که بسیار شایع است را می توان در دسته جوش های غیر التهابی قرار داد . این جوش ها با بسیاری از روش های درمان جوش خانگی قابل برطرف کردن هستند.

اما جوش های غیرالتهابی که دارای شدت بیشتری هستند ، درمان آنها کمی دشوار تر بوده و زمان بر است. مانند جوش های پاپول ، پاسپول ، کیست و

ندول. معمولا در صورتی که این نوع جوش ها را فشار دهید و چرک آنها را خارج کنید ، عفونت و باکتری به سایر نقاط پوست گسترش پیدا کرده و موجب

تشدید آسیب های پوستی می شود.

مزایای سابسيژن

1- ایمن بوده و تهاجم آن خیلی کم است.

2- با عوارض خاصی برای فرد همراه نیست.​

3- با هزینه زیادی همراه نبوده و مقرون به صرفه می باشد.

اثرات جانبی سابسیژن

امروزه سابسیژن به پروسه درمانی برجسته ای در خصوص درمان جای جوش تبدیل شده؛ زیرا که نتایج حاصل از آن بسیار برتر و مطلوب تر از دیگر روش های درمانی است.

معمولاً مدت زمان انجام پروسه حدود 30 تا 60 دقیقه می باشد.

اثرات و عوارض ناشی از پروسه های درمانی اجتناب ناپذیر هستند. فرایند سابسیژن نیز همانند دیگر فرایند ها، اثراتی را در پی دارد که موقت هستند و با رعایت توصیه های ارائه شده توسط پزشک به سرعت بهبود می یابند.

1- پوست اطراف ناحیه جراحی شده، به دلیل تجمع خون، ممکن است متورم شود که امری بسیار طبیعی است.

2- در صورت احساس درد پس از پروسه جراحی ، فرد با استفاده از کمپرس یخ می تواند از شدت آن جلوگیری کند.

3- تغییر رنگ پوست یکی دیگر از اثرات جانبی پروسه سابسیژن است. به همین دلیل به بیماران توصیه می شود که در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

مراقبت های بعد از سابسیژن جای جوش عبارتند از:

1- در 12 ساعت اول صورت خود را نشویید.

2- پانسمان ها را به مدت 48 ساعت در محل درمان نگه دارید.

3- تا 48 ساعت بعد از درمان هیچ فعالیت شدیدی نداشته باشید.

4- تا 48 ساعت پس از درمان از اعمال فشار یا کشش خودداری کنید

5- تمام داروهای تجویز شده را برای جلوگیری از عفونت یا تحریک مصرف کنید.

6- در 24 ساعت اول پس از درمان از غذاها و نوشیدنی های گرم با دمای بالا خودداری کنید.

7- در 48 ساعت اول از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید.

8- از دست زدن به صورت خودداری کنید مگر اینکه دستانتان به خوبی تمیز و ضدعفونی شده باشند.

9- برای محافظت از پوست و جلوگیری از ایجاد هیپرپیگمانتاسیون از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.