لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد این روزها یکی از ضروری ترین نیازهای افراد خصوصا بانوان شده است. یکی از مهمترین سوالاتی که در این بین برای متقاضیان لیزر به وجود می آید این است که، آیا لیزر موهای زائد موهای کرکی را ضخیم می کند یا خیر؟ در این مقاله به بررسی این سوال پرداخته ایم .

از جمله مراکز لیزر در تهران می توان کلینیک زیبایی سپیدار را نام برد که لین مرکز یکی از مراکز لیزر مو تهرانپارس و بهترین مرکز لیزر و جوانسازی در شرق تهران می باشد.

ضخیم شدن موهای کرکی صورت در اثر لیزر؛ شایعه یا واقعیت؟

نتیجه هر نوع مداخله زیبایی، چه لیزر موهای زائد و چه مراجعه به افرادی که دوره کاشت ابرو را گذرانده‌اند، به فاکتورها و عوامل مختلفی از جمله ناحیه تحت درمان، ضخامت موها، نوع و رنگ پوست، رعایت فاصله هر جلسه، نوع دستگاه لیزر و البته تخصص و مهارت اپراتور بستگی دارد.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای الکترولیز، موهای نازک خود را لیزر کنند. اما در موارد نادر پس از لیزر موهای پرزی، موهای ضخیم و تیره‌تری رشد می‌کنند.

علت این است که در برخی افراد پرتوهای انرژی لیزر، میزان فشار خون را در زیر پوست آن‌ها افزایش می‌دهد. افزایش جریان خون در زیر پوست ناحیه لیزر شده، انرژی بیشتری را به فولیکول‌ها و ریشه‌های مو وارد می‌کند و همین باعث می‌شود که موهای زائد ضخیم‌تر از قبل رشد کنند.

در واقع فولیکول‌های موی این افراد نسبت به انرژی و امواج الکترومغناطیسی حساسیت دارند و به همین دلیل درمان نتیجه عکس می‌دهد. علاوه بر این، عدم تعادل هورمونی می‌تواند ضخیم شدن موها پس از لیزر را به دنبال داشته باشد.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

موی کرکی چیست؟

ظاهر موی کرکی همان‌طور که از اسمش هم پیداست، مویی است که رنگ زیادی ندارد و ممکن است کاملا بدون رنگ یا بور باشد.

موهای تمام قسمت‌های بدن یک اندازه و یک‌ شکل نیست. ممکن است در بعضی نواحی، موها ضخیم و تیره باشد و در بعضی نواحی کرکی و نازک. مثلا ممکن است موی صورت کرکی و نازک باشد و موی ساق ضخیم و تیره.

موهایی که ضخیم و تیره هستند رنگدانه بیشتری دارند و موهای کرکی و نازک و سفید و بور رنگدانه زیادی ندارند یا اصلا رنگدانه ندارند. 

 

 

نتایج حاصل از درمان با لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر میشود:

  • منطقه درمان
  • ضخامت مو
  • نوع پوست
  • رنک پوست
  • نوع لیزر مورد استفاده

با توجه به عوامل نام برده شده در بالا ، نتایج ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. برای کسب بهترین نتیجه، معمولاً 4-6 جلسه درمانی به علاوه جلسات درمانی با فاصله یک یا دو سال برای حفظ نتیجه لیزر و رفع دائمی موها، لازم است.

اولا، چون لیزر کندلا الکس برای کاهش دائمی موهای زائد استفاده می شود، بنابراین امکان پذیر نیست که همان موهای ضخیم رشد کنند، نگران نباشید، آنها دیگر رشد نخواهند کرد.

کدام موهای کرکی و نازک قابل لیزر شدن هستند؟

نکته قابل‌توجه در رابطه با موهای نازک، تنها هنگامی‌که رنگ کافی داشته باشند، می‌توانید از طریق دستگاه‌های مطمئن اقدام به لیزر کنید. توصیه می‌شود هرگز موهای کمرنگ و بور را لیزر نکنید.

برای موهای سفید نیز به‌هیچ‌عنوان لیزر نمی‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. برای ازبین‌بردن موهای سفید می‌توانید از یک روش نسبتاً دردناک به نام الکترولیز استفاده کنید که تنها در مواقع ضروری توصیه می‌‎شود.

 چه نوع مویی برای لیزر موهای زائد بهتر نتیجه می دهد؟

لیزر ملانین موجود در فولیکول موها را هدف قرار می دهد و با انرژی و ایجاد حرارت ریشه ی مو ها را می سوزاند. رنگ دانه های تیره یا ملانین هایی که در ساختار مو وجود دارند، انرژی لیزر را جذب می کنند. این حرارت از ساقه مو به ریشه مو منتقل می شود و به این ترتیب سلول هایی که به ریشه های مو و خون رسانی می کنند، تخریب می شوند. پس اگر ملانین کافی در مو وجود نداشته باشد، انرژی جذب نمی شود و در نتیجه فولیکولی از بین نمی رود و موها دوباره رشد می کنند.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

بنابراین موهای کرکی صورت را هم لیزر نکنیم؟

بگذارید یک مثال برایتان بزنیم. وقتی در تابستان مانتوی مشکی یا تی‌شرت مشکی می‌پوشید بیشتر گرمتان می‌شود یا وقتی مانتو تی‌شرت سفید می‌پوشید؟ مشخص است که با لباس مشکی و تیره بیشتر احساس گرما می‌کنید و با لباس سفید و کرم حس بهتری دارید. در واقع گرمای آفتاب وقتی لباس مشکی می‌پوشید بیشتر جذب می‌شود و وقتی لباس سفید می‌پوشید کمتر و اصلا شاید گرما را حس نکنید، در لیزر هم همین‌طور است.

موهای کرکی و نازک، مثل تی‌شرت سفیدی که مثالش را زدیم، رنگدانه زیادی ندارند یا بهتر است بگوییم اصلا رنگدانه ندارند. برای همین فرقی نمی‌کند در کدام ناحیه موی کرکی و نازک داشته باشید. اشعه لیزر موهای کرکی و نازک را تحریک می‌کند و باعث می‌شود در آن ناحیه موی ضخیم و تیره رشد کند.

به طور کلی لیزر موهای زائد تنها در صورتی تاثیر عکس دارد که اپراتور تبحر و تجربه ی کافی برای کار با این دستگاه را نداشته باشد. همانطور که قبل تر گفتیم که موهای ضخیم و تیره بیشترین بازدهی به لیزر دارند و در عین حال با تنظیمات و ملاحظات ویژه و تعداد جلسات بیشتر روی موهای کرکی هم اثر دارند.

توجه داشته باشید که اگر اپراتور لیزر شدت انرژی، فرکانس و تعداد پالس های لیزر را برای موهای کرکی به درستی تنظیم نکند، ممکن است موهای کرکی بعد از لیزر تیره تر و ضخیم تر شوند. به همین دلیل توصیه می شود پیش از هر اقدامی، حتماً به یک متخصص پوست و مو که تجربه کافی در استفاده از را دارد، مراجعه کنید.

به طور کلی با توجه به مشاوره های انجام شده قبل از لیزر و گوش دادن به توصیه های دکتر پوست در مرکز لیزر، زمانی که به شما می‌گویند این موهای کرکی و نازک را لیزر نکنید بهتره به آن‌ها اطمینان کنید.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید