کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی صورت


کربوکسی تراپی صورت

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی در واقع همان تزریق دی اکسید کربن است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود. مکانیسم دی اکسید کربن در همه زمان ها در بدن ما وجود دارد.

کلینیک زیبایی سپیدار یکی از بهترین مراکز کربوکسی تراپی تهرانپارس ( کربوکسی تراپی شرق تهران ) می باشد. 

تمام سلولهای بدن، صرف نظر از شغلشان (سلولهای قلب، سلولهای مغزی، سلولهای پوستی) به عنوان ضایعات دی اکسید کربن از را خود خارج می کنند.

بنابراین، ما اکسیژن را به ریه های خود تنفس می کنیم، گلبول های قرمز خون اکسیژن موجود در ریه های ما را جمع می کنند و آن را به بافت های خود منتقل می کنند و بدن دی اکسید کربن پس می دهد.

هنگامی که سلولهای خونی در معرض غلظت بالای دی اکسید کربن قرار دارند، ترتیب آنها را می چرخانند، مولکولهای اکسیژن را آزاد می کنند و دی اکسید کربن را برداشت می کنند تا بتوانیم آن را از ریه های خود بیرون بیاوریم. در این روش، برای جوانسازی پوست، کربن دی اکسید به صورت مستقیم به زیر پوست تزریق میشود.

 عنوان یکی از پرکاربردترین روش های درمانی و زیبایی در میان بیماران و پزشکان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که در کربوکسی تراپی، جریان خون افزایش پیدا کرده و قابلیت ارتجاعی پوست نیز بیشتر می شود.

می توان انتظار داشت که از این روش نتیجه بسیار خوبی در درمان و رفع چین و چروک ها حاصل شود. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد برای درمان چروک های پیشانی، زیر چشم و… به سراغ کربوکسی تراپی می روند.

ناگفته نماند که از این روش می توان برای درمان سیاهی های زیر چشم نیز استفاده کرد.

کربوکسی تراپی روشی برای درمان سلولیت، ترک‌های پوستی، سیاهی زیر چشم و جوانسازی پوست است. از این روش درمانی می‌توان در پلک‌ها، صورت، گردن، دست‌ها، باسن، شکم و پاها استفاده کرد. در این روش از گاز کربن دی اکسید استفاده شده که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود.

کربوکسی تراپی نوعی مزوتراپی است و در همه جای دنیا به شکل رایجی استفاده می‌شود. تاکنون عوارض جانبی شدید یا دائمی در مورد این روش مشاهده نشده است.

کربوکسی تراپی یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. جلسات درمانی معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

بلافاصله بعد از درمان می‌توانید به کارهای روزمره مشغول شوید. فقط در مورد درمان سلولیت، باید تا ۲۴ ساعت بعد از درمان از رفتن در وان یا شنا خودداری کنید.

 

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی

دستورالعمل قبل از کربوکسی تراپی

  1. حداقل ۲۴ ساعت قبل از شروع کربوکسی تراپی، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید (الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد)
  2. در صورت امکان برای مدت ۲ هفته قبل از کربوکسی تراپی از داروهای ضد التهاب و رقیق شدن خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامین E، جینکوبیلوبا، جینسینگ، Wort St. John’s Wort، مکمل های روغن ماهی امگا ۳ / ماهی، ایبوپروفن، Motrin، Advil، Aleve و سایر NSAIDS ها دارای خاصیت رقیق کننده خون هستند و می توانند خطر کبودی و تورم بعد از تزریق را افزایش دهند.
  3. ۲ روز قبل و ۲ روز پس از کربوکسی تراپی، Retin-A را قطع کنید.
  4. در صورت داشتن بثورات، سرماخوردگی یا لکه دار شدن در منطقه، حداقل ۲۴ ساعت قبل از موعد در تصمیم خود تجدید نظر کنید.
  5. اگر سابقه زخم های سرد دارید لطفاً به پزشک خود اطلاع دهید، ممکن است شما را قبل از درمان به داروی ضد ویروسی نیاز داشته باشید.
  6. قبل از کربوکسی تراپی حتما صبحانه خوب از جمله غذا و نوشیدنی بخورید.
  7. اگر باردار هستید یا شیر می دهید، کاندید خوبی برای کربوکسی تراپی نیستید.

 

بهترین زمان کربوکسی تراپی

با افزایش سن، قابلیت کشسانی پوست به میزان زیادی افت می‌کند و جاذبه نیز به طور مداوم پوست صورت را به پایین می‌کشد.

تغییرات مرتبط با آسیب نور خورشید نیز سبب می‌شوند این افتادگی و پیری پوست قابل رویت‌تر باشد و یکی از علائم پیری پوست صورت، ایجاد خطوط پنجه کلاغی در دهه سی زندگی است که البته باید غبغب و افتادگی پوست فک پایین در دهه چهل زندگی و پف پای چشم در دهه پنجاه عمر را نیز به آن اضافه کنید.

در گذشته جایگزینی برای جراحی لیفت صورت و لیفت پلک یا جراحی پلک وجود نداشت و واقعا فقط یک انتخاب داشتید:

یا علائم پیری را تحمل کنید یا عمل لیفت و تزریق ژل و فیلر انجام دهید. هم ناحیه‌ی اطراف چشم و هم قسمت فک پایین و غبغب، نواحی سختی از جهت درمان با روش‌های غیرجراحی هستند.

اما امروزه با کمک ابزار‌های جدید و پیشرفته مانند کربوکسی تراپی و لیزر‌های سفت کننده‌ی پوست، هر کسی در دهه سی یا بالاتر زندگی خود می‌تواند کاندید جوانسازی پوست و سفت کردن آن در نواحی اطراف چشم و فک باشد و البته هر چه فرد جوان‌تر باشد، نتیجه‌ی کربوکسی تراپی بهتر خواهد بود.

تقریبا هشت دهم افراد بعد از دو جلسه‌ی اول کربوکسی تراپی شاهد بهبود‌های قابل توجهی از جهت قابلیت کشسانی پوست در اطراف چشم ها هستند .

خیلی از این افراد حتی بهبود‌هایی در رنگ پوست، بافت و درخشندگی آن می‌بینند. اگر یک فرد سی ساله، اقدامی پیشگیرانه و غیر تهاجمی مانند کربوکسی تراپی برای حفظ جوانی پوست خود انجام دهد، روند پیری پوست او بسیار متفاوت با کسی خواهد بود که هیچ اقدامی نکرده است.

سایر کاربردهای کربوکسی تراپی 

1- بیماری های دیابتی

2- لک های صورت را از بین می برد

3- برطرف کردن جای زخم یا جراحی

4- جمع شدن چربی و کم شدن وزن

5- بیشتر شدن موهای صورت و سر

6- اسپاسم عضله ها را درمان می کند

7- کاسته شدن چین و چروک های پوستی

8- رفع کردن زخمی که روی پوست ایجاد شده است

9- اگر بر اثر آکنه جوشی ایجاد شود می توان با این روش آن را برطرف کرد.

10- افتادگی پوست های قسمت های قفسه سینه ، بازوها و … را درمان می کند .

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید