بهترین مرکز برداشتن خال با لیزر

بهترین مرکز برداشتن خال با لیزر


بهترین مرکز برداشتن خال با لیزر تهرانپارس

از دید بسیاری از افراد، یکی از مشکلات پوستی وجود خال روی سطح پوست است. یکی از روش های مدرن از بین بردن خالهای اضافه، برداشتن خال با لیزر است که می‌تواند به دلایل مختلفی چون:

رسیدن به زیبایی ظاهری، کاهش ناراحتی و از بین بردن خال سرطانی انجام شود؛

مهم نیست که این کار به چه علتی انجام می‌شود، نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که انجام آن باید به سالم ترین روش صورت بگیرد.

دقیقاً به همین علت است که باید تصمیم‌گیری در مورد سالم ترین روش برداشتن خال توسط پزشک انکودرماتولوژی براساس نتایج حاصل از معاینه کامل پوست انجام شود.

 

انواع خال‌هایی که بدخیم می‌شوند

1-رنگشان به مرور زمان تغییر کرده

2-اندازه‌ آنها در حال بزرگ یا کوچک شدن است

3-بافتشان غیرعادی و نامنظم است (مثلاً حالت دانه دانه)

4-شکل نامنظم یا مرزهای نامنظم دارند (مثلا یک دایره کامل نیستند و بیشتر شبیه یک لکه‌اند)

 

خال‌های خوش‌خیم

مجموعه سلول‌هایی که به تعداد زیاد در محلی غیر از محل اصلی خود جمع می‌شوند که بر اساس جنس سلول سازنده با هم متفاوت هستند، خال می‌گویند.

انواع مختلفی از خال‌های خوش خیم یا بی‌خطر وجود دارد که به هیچ وجه سلامت فرد را به خطر نمی‌اندازند اما می‌توانند از نظر زیبایی مشکل‌ساز بوده یا باعث ناراحتی فرد شوند.

از جمله خال‌های خوش‌خیم عبارتند از:

خال‌های سطحی

یکی از انواع بی‌ضرر خال‌ها، خال سطحی است که معمولاً دو سال بعد از تولد به وجود می‌آید؛

این نوع خال، خوشه‌ای از سلول‌های خال است که به شکل پاپول‌های ریزی در کنار هم قرار گرفته‌اند و رنگ آن از قهوه‌ای تا سیاه (در پوست‌های تیره‌تر که تجمع رنگدانه‌ها در آن‌ها زیادتر است) متغیر است.

خال‌های ترکیبی، در مرکز نسبتاً برآمده، به شکل دایره یا بیضی، به رنگ قهوه‌ای روشن یا رنگ پوست و به اندازه ۶/۰ سانتی‌متر هستند.

سطح‌ آن‌ها می‌تواند صاف یا ناهموار، شبیه به زگیل و دارای مو باشد. در خال هاله‌ای یا خال ساتون که نوعی خال‌ ترکیبی است، دور خال یک هاله سفید وجود دارد که البته به مرور زمان از بین می‌رود.

برداشتن خال با لیزر

خال‌های عمقی

خال‌های عمقی، برآمده‌تر از خال‌های ترکیبی بوده و معمولاً گنبدی‌شکل و ضخیم‌ترند. در خال‌های عمقی سلول‌های خال در جاهایی از لایه درم پوست متمرکز هستند؛

این خال‌ها، رنگی یا به رنگ پوست هستند. گاهی‌اوقات اندازه آن‌ها به ۱ سانتی‌متر می‌رسد، و سطحشان صاف، چروکیده یا زگیل مانند است.

این‌ها همان خال‌هایی هستند که معمولاً به لبه لباس‌ها گیر کرده یا به راحتی خراشیده و دچار خونریزی می‌شوند.

خال‌های ماه گرفتگی یا مادرزادی

خال ماه گرفتگی، یا مادرزادی، پیش از تولد به وجود آمده و نوزادان تازه متولد شده آن را با خود دارند. این خال‌ها معمولاً تخت بوده و به رنگ قهوه‌ای یا سیاه و در برخی موارد صورتی یا قرمز، هستند.

خال‌های مادرزادی از لکه‌های کوچک تا ضایعات بزرگی به اندازه ۲۰ سانتی‌متر را در بر گرفته و می‌توانند بخش قابل توجهی از صورت، تنه یا دست و پای نوزاد را بپوشانند.

این خال‌ها کلاً خوش‌خیم هستند، با این‌حال پایش دائمی آنها شدیداً توصیه می‌شود.

 

خال اسپایلوس

خال اسپایلوس، به شکل یک لکه بیضی به رنگ قهوه‌ای ظاهر می‌شود، که روی سطح آن یک سری نقاط تاریک‌تر وجود دارد. گاهی اوقات، این خال شکل نامنظمی داشته و معمولاً بی‌مو است، اندازه آن نیز از ۱ تا ۲۰ سانتی‌متر متغیر است.

خال‌های آبی

خال‌های آبی، خال‌هایی گرد و کمی برجسته هستند، که معمولاً در طول کودکی به وجود می‌آیند.

آنها حاوی تراکم بالایی از رنگدانه‌های قهوه‌ای هستند که به خاطر قرار داشتن در عمق پوست، تا حدودی آبی دیده می‌شوند. معمولاً خال‌های آبی بزرگتر از ۶ سانتی‌متر نشده و روی دست و پاها ظاهر می‌شوند.

 

خال‌های اسپیتز

خال‌های اسپیتز، اندازه‌های متنوعی دارند، اما معمولاً قطرشان از ۱ سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود. آنها گنبدی‌ شکل و عموماً صورتی بوده و بیشتر در نوجوانان و روی سر کودکان ظاهر می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید