آنالیز وزن و چربی

آنالیز وزن و چربی


آنالیز وزن و چربی
آنالیز وزن و چربی

آنالیز وزن و چربی

آنالیز وزن و چربی

آنالیز وزن و چربی یکی از راه های جدید برای تجویز بهترین راه لاغری در کلینیک های لاغری می باشد.

این روزها کلینیک های لاغری، به جای رژیم های سخت جدیدترین روش لاغری با دستگاه  را به شما پیشنهاد می دهند که از محبوب ترین راه های لاغری و تناسب اندام بدون رژیم است.

در ابتدای ورود به کلینیک زیبایی سپیدار ( بهترین کلینیک لاغری شرق تهران ) بدن شما مورد آنالیز قرار می گیرد. آنالیز وزن و چربی در وحله ی اول یکی از اصلی ترین کارها برای تشخیص استفاده از دستگاه های لاغری موجود در کلینیک می باشد.

لاغری با دستگاه یک روش لاغری غیر تهاجمی می باشد که به صورت موضعی می توانید قسمت مورد نظر را لاغری کنید.

در کلینیک زیبایی سپیدار از دستگاه های زیر برای امر استفاده کی شود

1- لاغری با دستگاه کرایولیپولیز ( لاغری موضعی با کرایولیپولیز شرق تهران)

کرایولیپولیزاز  جدیدترین و پیشرفته ترین روش غیر تهاجمی در درمان لاغری موضعی است

2- لاغری با دستگاه کویتیشن ( کویتیشن شرق تهران،کویتیشن تهرانپارس)

3- لاغری با دستگاه RF

استفاده از دستگاه آنالیز بدن یکی از بهترین روش ها برای تجزیه و تحلیل وزن و وضعیت سلامتی افراد است. در قدیم با فرمول BMI یا همان شاخص توده بدنی، وزن ایده‌آل را برای افراد حدس می‌زدند که فرمول چندان مناسبی نبود؛

اما اکنون پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین روش برای سنجش وزن مناسب، استفاده از تست بادی آنالیزور است.

دستگاه آنالیز بدن با کمک سنسورهای کوچکی که زیر پای شما قرار گرفته کار می‌کنند. دستگاه یک سری تکانه‌های الکترونیکی ضعیف در سراسر بدن شما ارسال می کند.

براساس سرعت سیگنال‌ها، دستگاه قادر خواهد بود که درصد چربی را تشخیص دهد. هرچه سرعت جریان الکترونیکی کمتر باشد، درصد چربی بدن بیشتر است.

دستگاه آنالیز بدن به راحتی قابل استفاده است. کافی است روی دستگاه قدم بگذارید، پس از چند دقیقه نتیجه تست آماده است؛ مربی برایتان نتیجه را تفسیر می‌کند.

این دستگاه هم وزن بدن و هم درصد چربی شما و یکسری موارد دیگر را اندازه‌گیری می‌کند. چنین داده‌هایی در روند تناسب اندام و دنیای فیتنس بسیار ارزشمند است.

 

مواردی که دستگاه آنالیزور نشان می‌دهد

1- وزن

2- توده چربی بدن

3- توده عضلانی بدن

4- شاخص توده بدنی

5- میزانمتابولیسم پایه

6- میزان آب بدن و املاح

7- درصد توده چربی بدن

8- نسبت دور کمر به لگن

9- درصد توده عضلانی بدن

10- کمبود عضلانی یا چربی بدن

 

 

 

اولین قدم برای شروع هر نوع رژیم غذایی صحیح و اصولی و نیز دوره های ورزشی صحیح، شناخت کامل بدن است که این تنها با استفاده از دستگاه های آنالیز میسر می گردد.

اندازه گیری قد و وزن و به دست آوردن BMI و میزان متابولیسم هر فرد از جمله آنالیز های ابتدایی بدن است.

سپس می توان با توجه به اعداد به دست آمده، کالری روزانه هر فرد را محاسبه کرد و رژیم غذایی مناسب هر فرد را با توجه به شرایط بدنی و متابولیسم وی نوشت.

 

توصیه‌هایی برای انجام تست بادی آنالیزور

1- قبل از انجام تست، آب زیادی ننوشید. نوشیدن الکل هم باید از ساعاتی قبل قطع شده باشد. پیش از انجام تست استحمام نکنید. یا استخر نرفته باشید.

2- برای دستیابی به نتیجه دقیق‌تر، بهتر است پیش از انجام تست بادی آنالیزور دست‌ها و کف پاهایتان را با پارچه خشک پاک کنید تا دستگاه دقیق‌تر کارش را انجام دهد.

3- بهتر است پیش از تست حدود ۵ دقیقه‌ای بایستید و لباس سنگین خود را درآورید. در دوران بارداری و عادت ماهانه نتایج تست با خطا همراه است پس بهتر است در این دوران انجام نشود.

4- پیش از انجام تست ورزش سنگین انجام ندهید. هرگونه زیورآلات فلزی را درآورید و اگر در بدن پروتز یا پلاتین دارید این تست برای شما مجاز نیست. همچنین تلفن همراه در نزدیکی دستگاه نباشد.

5- اول صبح و زمانی که ناشتا هستید این تست را بدهید، اگر هم در طول روز تست می دهید، حداقل از دو ساعت قبل وعده‌ای میل نکنید. همچنین مهم است کافئین مثلا قهوه یا چای مصرف نکرده باشید.

 

بررسی دستگاه بادی آنالیزور

به صورت کلی پس از استفاده از دستگاه، سه داده مهم مشخص می‌شود:

1- کنترل میزان چربی و عضله.

2- ترکیبات بدن به‌صورت ریزبه‌ریز،

3- تشخیص اضافه وزن یا کمبود وزن و مقدار آن،

با وجود این تست، مربی و مشاور تغذیه با آگاهی بیشتری می‌تواند برای شما برنامه تنظیم کند.

 

قسمت اول: ترکیبات بدن (body composition)

در این بخش شما از ترکیب بدنی خود به‌طور دقیق مطلع می‌شوید. این که چقدر از بدن شما را عضله یا چربی تشکیل داده، میزان آب بدن و املاح موجود در بدن.

قسمت دوم: تشخیص اضافه وزن یا کمبود وزن (Obesity Diagnosis)

در مرحله ی دوم و پس از به‌دست آوردن اطلاعات اصلی از وضعیت و ترکیبات بدنی شما، دستگاه برایتان مشخص می‌کند با توجه به شاخص توده بدنی، نسبت کمر به لگن و درصد چربی و عضله بدن، شما وزن مناسبی دارید یا خیر. اگر با وزن مناسب خود فاصله دارید، آیا دچار چاقی یا لاغری هستید؟ تا چه حد؟

مرحله ی سوم :کنترل مقدار چربی و عضله بدن (Muscle – Fat Control)

در این قسمت شما متوجه می‌شوید وزنی که باید به‌دست آورید (یا وزنی که باید کم کنید) باید چربی باشد یا عضله.

به زبان ساده‌تر اگر میزان توده عضلانی و توده چربی شما در محدوده نرمال و کافی نباشد، این تست یک هشدار به شما می‌دهد که برای رسیدن به اندام سالم و ایده‌آل خود تلاش بیشتری کنید!

 

 

نحوه عملکرد پالس‌ها و تاثیر آن روی بدن

پس از قدم گذاشتن روی دستگاه، پالس های الکترونیکی به بدن شما فرستاده می‌شود و درصد چربی بدن با توجه به جریان الکترونیکی تخمین زده می‌شود.

چنین مقیاس‌هایی با کمک سنسورهای زیرِ پای شما که از مقاومت بیوالکتریک استفاده می‌کنند، تعیین می‌شوند.

هنگامی‌که روی ترازو می‌روید، جریان الکتریکی کمی از کف پا وارد بدن می‌شود و به سمت لگن می‌رود و میزان مقاومت چربی بدن را اندازه‌گیری می‌کند.

سپس، سنسورهای موجود، میزان مقاومت جریان را هنگام بازگشت از طریق پای دیگر شما اندازه می‌گیرند.

مقاومت بیشتر در بدن به معنای درصد چربی بالاتر است. این به این دلیل است که چربی نسبت به ماهیچه آب کمتری دارد، بنابراین چگالی‌تر از عضله است و عبور جریان برای آن دشوارتر است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید