جوانسازی خط خنده

جوانسازی خط خنده


جوانسازی خط خنده از مجموعه خدماتی است که در بهترین مرکز لیزر تهرانپارس و بهترین مرکز جوانسازی پوست ارائه می شود.

به جرات می توان گفت کلینیک زیبایی سپیدار واقع در شرق تهران یکی از بهترین مراکز لیزر بدن ( لیزر مو تهرانپارس ) می باشد که با سابقه ای چند ساله به فعالیت خود ادامه می دهد.

جوانسازی خط خنده

در طول زمان و بالا رفتن سن و عمیق شدن خطوط و چین و چروک در صورت، سن ما بیشتر از سن واقعی  به نظر می رسد. اصلاح خط خنده به افراد کمک می کند ظاهر شاداب تری داشته باشند.

همچنین تکرار انقباض عضلات صورت در هنگام خنده، خط خنده را ایجاد می‌کند.به مرور با کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش کلاژن سازی، خط خنده در ناحیه انتهایی لب‌ها ایجاد می شود.

این خط ها چین و چروک هایی هستند که کناره های دهان و همچنین نزدیک چشم ها به وجود می آیند. همان طور که از نام آن ها مشخص است، این خط ها هنگام خندیدن مشخص تر می شوند.

خبر خوب این است که روشی ساده و سریع به نام تزریق فیلر وجود دارد که برای اصلاح این خط های خنده به کار می رود. با اینکه خط های خنده خیلی شایع هستند، اما شدت آن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

 

 

چرا خط خنده ایجاد می‌شود؟

 رایج‌ترین علل ایجاد خط خنده :

1-افزایش سن

2-استفاده از سیگار و قلیان

3-عوامل ژنتیکی و موروثی

4-بیماری‌های پوستی

5-اختلالات فک و صورت

6-قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم

 

انواع خطوط و چین و چروک‌های اطراف دهان 

1-خط لبخند: 

این خطوط در اصطلاح خطوط نازولابیال یا خطوط پرانتزی نیز نامیده می‌شوند. این خطوط از گوشه بینی به صورت منحنی در دو طرف دهان امتداد پیدا می‌کند.

2-خطوط ماریونت: 

این خطوط به صورت عمودی در لبه‌ها و نقاط انحنای دور دهان قابل مشاهده هستند.

3-خطوط عمودی لب و خط گوشه لب:

این خطوط نواحی دور لب را تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه حرکت‌های مداوم لب ایجاد می‌شوند. به همین خاطر پیشگیری از ایجاد این خطوط ممکن نیست.

این خطوط همچنین در نتیجه سیگار کشیدن مداوم بر روی لب ایجاد شده و به همین خاطر گاهی اوقات به آنها خطوط سیگار گفته می‌شود.

 

 

۱- بهبود خط خنده با استفاده از بوتاکس

با استفاده از تزریق بوتاکس می‌توانید حرکت عضلات را کنترل کنید. در واقع، بوتاکس بعد از تزریق به مرور طی مدت زمان یک هفته، عضلات را فلج می‌کند. همین موضوع کاربرد مهم بوتاکس در خدمات زیبایی است!

با فلج شدن عضلات، امکان انقباض آن‌ها وجود ندارد و همین موضوع موجب بهبود چین و چروک‌های پوستی می‌شود. با استفاده از این روش، معمولا حدود ۶ ماه خط خنده یا خط اخم برطرف می‌شود.

هر شش ماه یکبار، باید نسبت به تزریق مجدد بوتاکس اقدام کنید. در واقع، بوتاکس درصورتی‌که توسط پزشک متخصص تزریق شود، نتایج مطلوبی خواهد داشت.

۲- پر کردن خط خنده با استفاده از ژل

پر کردن خط خنده یکی از روش‌های موفق برای برطرف کردن خطوط عمیق خنده بر روی پوست است.

در واقع، با استفاده از ژل می‌توانید فرورفتگی‌های ایجادشده بر روی پوست را پر کنید و در نتیجه، چروک پوستی را برطرف نمایید.

استفاده از مشتقات اسید هیالورونیک به‌منظور برطرف کردن چین و چروک‌های پوستی، بهترین راه‌کار برطرف کردن خط خنده است.

معمولا با استفاده از پر کردن خط خنده می‌توانید زیبایی صورت‌تان را برطرف کنید.

پرکننده‌ها معمولا با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند و پزشک متخصص باتوجه به بودجه و نوع ژل، اقدام به تزریق ژل مخصوص برای برطرف کردن خط خنده می‌کند. هزینه تزریق ژل باتوجه به تخصص و سابقه پزشک متفاوت است.

۳- بهبود خط خنده با استفاده از هایفوتراپی

یکی از روش های درمان خط خنده، استفاده از هایفوتراپی است. امواج HIFU یکی از روش‌ های برطرف کردن خط خنده محسوب می‌شوند.

معمولا هایفوتراپی به افراد کمک می‌کند تا با تحریک کلاژن سازی، لیفت نسبی در قسمت‌های مختلف صورت ایجاد کنند.

در صورتی‌که هایفوتراپی توسط پزشک متخصص انجام شود و در زمان انجام آن، چروک پوستی در حد متوسط و نه‌چندان پیشرفته باشد، می‌توانید از هایفوتراپی برای برطرف کردن آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که درصورت استفاده غیرحرفه‌ای از هایفوتراپی ریسک افتادگی در اجزا صورت وجود دارد.

4-استفاده از فیلرها یا پرکننده‌ها

پرکننده‌های تزریقی یکی روش درمان عالی برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند.

بسیاری از این فیلرها از اسید هیالورونیک تهیه می‌شوند‌ و در چربی که از دهان به بینی منتقل می‌شود تزریق می‌شوند.

تاثیر آن‌ها بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و اگر از نتیجه به دست آمده راضی نبودید می‌توانند تخلیه شوند. ماندگاری و تاثیر این روش درمانی کوتاه مدت است و از ۶ تا 12 ماه طول می‌کشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید