بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان


بلیچینگ دندان یعنی سفید کردن دندان ها با استفاده از روش‌های پیشرفته و لیزر انجام می شود. متخصصین ما از پیشرفته‌ترین و کم عارضه‌ترین دستگاه‌ها برای سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخندهستند، استفاده می کنند.

این کار در مرکز زیبایی سپیدار بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو شرق تهران ) با دستگاه pearl smile که متعلق به شرکت pearl smile می باشد که یک شرکت المانی است، انجام می شود.

سفید کردن دندان با لیزر، یا اصطلاحاً سفید کردن با نیرو، علی‌رغم گران‌تر بودن سریع‌تر است و مانند دیگر روش‌های بلیچینگ دندان‌هایی سفیدتر و درخشان به دست می‌دهد.

در ابتدا ژل سفیدکننده روی دندان‌ها اعمال می‌شود، سپس اشعه قدرتمندی روی دندان‌ها تابانده می‌شود تا فرایند از بین رفتن لکه‌های داخلی دندان تسریع شود.

محلول سفیدکننده مورد استفاده برای درمان با لیزر معمولاً از غلظت پراکسید بالاتری برخوردار است، به همین دلیل ژل محافظ روی لب‌ها و لثه‌ها مالیده می‌شود.

به علاوه لثه‌ها با پنبه پوشانده می‌شود و از رکرکتور (منقبض‌کننده) برای دور نگه داشتن لب و گونه از دندان‌ها استفاده می‌شود.

کل عمل سفید کردن دندان بسیار سریع است و بیمار ظرف کمتر از دو ساعت از مطب دندانپزشک خارج می‌شود.

برخی بیماران بلافاصله پس از عمل متوجه بهبود چشمگیری می‌شوند، اما دندانپزشک برای دستیابی به نتیجه بهینه با توجه به شدت لکه‌های موجود کیت مخصوص سفید کردن دندان را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

 

 

احتیاط

سفید کردن دندان با لیزر کاملاً ایمن است. تنها اثرهای جانبی اندکی مانند گلو درد، لکه‌های سفید روی لثه، حساسیت به سرما یا گرما و تحریک یا التهاب لثه‌ها بروز می‌یابد.

دندانپزشک راهکارهای مدیریت این اثرهای جانبی جزیی و خفیف را ارائه می‌دهد، البته تمام این موارد پس از اتمام درمان برطرف می‌شود.

رعایت احتیاط‌های لازم مفید خواهد بود. اولین و مهم‌ترین نکته مراجعه به دندانپزشک مجرب و ماهر است. نظرخواهی از بیماران پیشین نیز کمک موثری خواهد بود.

همواره به خاطر داشته باشید که نتایج سفید کردن دندان دائمی نیست و برای حفظ نتیجه باید مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را در برنامه روزانه گنجاند. سالانه دو بار نیز باید به دندانپزشک مراجعه کرد.

نکته دیگر داشتن انتظارات واقع بینانه است، توقع نداشته باشید سفیدی رنگ دندان‌ها کور کننده باشد و چشم‌ها را خیره کند.

کودکان، بانوان باردار، افراد دارای دندان‌های حساس، پوسیده، نیازمند عصب کشی دندان یا مبتلا به آلرژی باید مشکل موجود را ابتدا رفع کنند و سپس سفید کردن دندان را انجام دهند.

همچنین این عمل در صورت ساییدگی پرکردگی یا مینای دندان باید تا زمان ترمیم دندان به تعویق انداخته شود.

 

بلیچینگ دندان با دستگاه pearl smile
بلیچینگ دندان با دستگاه pearl smile

افراد مناسب برای سفید کردن دندان

اگر دندان‌های جلویی ترمیم شده است، پرکردگی، روکش یا بریج دارد، سفید کردن دندان ممکن است مشکل ایجاد کند، چون فقط بافت طبیعی دندان سفید می‌شود و تغییری در رنگ ترمیم‌ها به وجود نمی‌آید.

1-بلیچینگ در دوران بارداری یا شیردهی توصیه نمی‌شود.

2-سفید کردن دندان به کودکان و نوجوانان کوچکتر از 16 سال توصیه نمی‌شود.

3-به بیماران دارای دندان یا لثه حساس، برای مثال حساسیت ناشی از عقب رفتن لثه یا پرکردگی‌های معیوب، توصیه می‌شود ابتدا این مشکلات را درمان کنند، سپس درمان‌های زیبایی انجام دهند.

4-بیمارانی که به نور حساسیت دارند، تحت درمان پرتو درمانی یا شیمی درمانی هستند یا مبتلا به ملانوما هستند، نباید سفید کردن دندان را انجام دهند.

5-بیمارانی که داروهای تجویزی یا غیرتجویزی حساسیت به نور مصرف می‌کنند باید پیش از بلیچینگ با پزشک مشورت کنند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید