کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی


کربوکسی تراپی یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی پرکاربردترین روش های درمانی و زیبایی در میان بیماران و پزشکان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. 

موارد استفاده از کربوکسی تراپی متعدد می باشد. کربوکسی برای سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم است.

این درمان را می توان برای پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن و پاها نیز انجام داد.

یکی از روش های جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی سپیدار بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو تهرانپارس ) انجام می شود کربوکسی تراپی است.

در این روش ، گاز CO2 زیر پوست تزریق و بدن آن را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی میکند که سبب افزایش جریان خون و رسیدن مواد مغذی به این منطقه شده و ترمیم سلولی رخ می دهد. کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن ( CO2) بوده و در کربوکسی تراپی (CARBOXY THERAPY) از تزریق گاز CO2 به منظور ایجاد جوان‌سازی، کاستن از چروکها و ترکهای پوستی و کاهش سلول‌های چربی یا سلولیتها استفاده می‌شود.

تاریخچه این درمان به ۷۰ سال قبل باز می گردد و برای اولین بار در فرانسه استفاده شد و در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای زیبایی استفاده می‌شود. در سن ۳۰ سالگی سطح اکسیژن پوست افت کرده و ۲۵ تا ۵۰ درصد آن تا ۴۰ سالگی کاهش می یابد؛ زمانی که پوست به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند، بیشتر در معرض ابتلا به علائم پیری از قبیل لک های پوستی، آکنه، قرمزی، افتادگی و شل شدن و چروک های پوستی قرار می گیرد.

به طور کلی وجود گاز CO2 در هر بافتی باعث تحریک افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید و افزایش بازسازی و تولید بیش تر تارهای کلاژن و الاستین، در همان محل می‌شود.

پس از تزریق، ابتدا در بافت چربی، با ایجاد آسیب ناشی از فشار و ضربه، سلول ‌های چربی را شکننده می کند، افزایش جریان خون در رگ ها باعث افزایش اکسیژن در محل و دفع بهتر چربی می‌شود، که البته این گاز برای سلول‌ های چربی، مستقیما سمی و کشنده بوده و باعث تخریب آنها نیز می‌شود.

دو اتفاق در اثر وجود گاز CO2 در بدن رخ می دهد که یکی افزایش غلظت گاز در جریان خون بوده، که باعث گشاد شدن رگ و افزایش جریان خون خواهد شد و دیگر این که در ریه ها یک اتفاق به نام اثر BOHR رخ داده و تفاوت غلظت گاز CO2 در یک طرف غشا سلولی، و هموگلوبین باعث تبادل این گاز با اکسیژن می‌شود.

در محل تزریق، وجود گاز CO2 باعث تشکیل رگ های کوچک خونی و افزایش اکسیژن می‌شود، هر دو مورد در بافت چربی، باعث تجزیه چربی های ناشی از اکسیده شدن می‌شود، ضمن آن که افزایش فشار بافتی ناشی از حضور CO2، باعث یک سلسله فعالیت ها به شکل آبشاری شده که نتیجه آنها تجزیه چربی خواهد بود.

در سایر موارد نیز افزایش جریان خون و تشکیل مویرگ های جدید، منجر به تولید سلولها و تار های کلاژن و الاستین، و جوان‌ سازی در محل تزریق خواهد شد.

انواع کربوکسی تراپی

این روش، برای ناحیه های مختلفی از بدن و همچنین اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این موارد، عبارت است از:

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

با افزایش سن، پوست این ناحیه دچار تیرگی و شل شدگی می شود. برای جوانسازی پوست این ناحیه، با توجه به حساسیت بالایی که دارد، کربوکسی تراپی یکی از بی خطرترین روش های ممکن است.

نحوه کار آن نیز به این صورت می باشد که این عمل، باعث می شود اکسیژن از هموگلوبین جدا شود و به بافت واژن ورود کند.

 

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

به دلیل اینکه سرعت گردش خون در ناحیه دور چشم، کندتر از دیگر نواحی می باشد، لذا این قسمت ها زودتر تیره می شوند. برای سرعت بخشیدن گردش خونف استفاده از این عمل می تواند مفید باشد.

البته به جز دو مورد ذکر شده، موارد دیگری نیز وجود دارند که از Carboxy Therapy می توان در آن ها بهره گرفت. از جمله این موارد، عبارت است از: کربوکسی تراپی مو، صورت، برای بهبود جای جوش، غبغب، شکم و زیر بغل.

موارد استفاده کربوکسی تراپی چیست؟

 

از روش درمانی کربوکسی تراپی در موارد مختلف و بسیار زیادی میتوان استفاده کرد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • از کربوکسی تراپی میتوان برای از بین بردن جای زخم و جای جوش و آکنه بهره برد.
  • این روش باتحریک کلاژن سازی، در کمک به بهبود شل شدگی و افتادگی پوست تاثیر به‌سزایی دارد.
  • کمک به از بین بردن سیاهی دور چشم و چروک های زیر چشم.
  • کمک به از بین بردن استرچ مارک ها یا همان ترک های پوستی که به علت های مختلف مثل چاقی یا لاغری ناگهانی و یا بارداری به وجود آمده است.
  • کمک به برطرف کردن و جوانسازی قسمت های مختلف بدن مثل صورت، گردن، پشت دست، بازوها و..
  • بهبود نتایج روش های درمانی دیگر مثل میکرونیدلینگ و یا لیپوساکشن.
  • کمک به از بین بردن سلولیت و یا پوست پرتقالی در قسمت های مختلف بدن.
  • کمک به درمان آلوپسی و ریزش مو.
  • کمک به درمان و رفع کردن ناهمواری های پوستی.
  • برای مواردی مثل کوچک کردن غبغب نیز میتوان از کربوکسی تراپی استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید