میکرودرم

میکرودرم


میکرودرم ابریژن روشی برای زیبایی و جوانسازی پوست می باشد که به صورت تخصصی در کلینیک زیبایی سپیدار در  بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو تهرانپارس ) انجام می شود. اساس این روش لایه برداری از پوست با استفاده از تکنیک‌های مختلف است.

در این مرکز علاوه بر لیزر خدمات دیگیری انجام می شود و می توان گفت این مرکز  بهترین مرکز بوتاکس (بوتاکس شرق تهران ) در تهرانپارس می باشد.

میکرودرم همراه با لایه برداری، اثرات پیری پوست را کاهش داده و نمای آن جذاب و زیبا می‌کند این روش زیبایی برای تمامی افراد با رنگ پوست‌های مختلف، ایمن و موثر است.

جوانسازی پوست امروزه در بین بسیاری از خانم‌ها رایج شده است و با مراجعه به مراکز درمانی اقدام به جوانسازی پوست خود با ورش های مختلف می کنند.

میکرودرم روشی است  که در آن به وسلیه دستگاهی منحصر به فرد نوعی کریستال بسیار ریز از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در ارتباط می باشد و تراش بسیار کوچکی در لایه های بالایی پوست به وجود می آورد .

البته یک مکش همچنین روی پوست صورت می گیرد که موجب جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و نیز بهتر شدن جریان خون به نواحی و فعال شدن سلول های فیبروپلاست و در نهایت سبب بازسازی و نرم شدن پوست می شود .

 

 

هدف میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ی شاخی پوست است. لایه‌ی شاخی پوست شامل سلول‌های مرده و آسیب دیده‌ای است که با حذف‌شان می‌توان شفافیت و شادابی پوست را احیا کرد.

 میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شد و از آن زمان تا کنون صدها دستگاه میکرودرم از برندهای مختلف طراحی و ساخته شده است.

بسته به نوع مشکل پوستی و هدف از انجام این عمل زیبایی، از دستگاه های مختلفی با شیوه های متفاوت استفاده می شود.

مزیت های میکرودرم

1-پوست را روشن تر می کند.

2-با نشاط و سرحال شدن پوست صورت

3-جوش های زیر پوستی را درمان می کند .

4-لک های دوره میانسالی را از بین می برد .

5-به علت کلاژن سازی پوست سفت تر می شود

6-جوش های سیر سیاه را از بین می برد و تمیز می کند

7-میکرودرم سبب می شود داروها بهتر نفوذ کنند و تاثیرات داروها را به میزان ده برابر بالا می برد .

8-اثرات داروهای موضعی را افزایش می دهد و کمک چشمگیری به درمان لک های پوستی مانند ویتیلیگو می کند .

9-چروک های بسیار کوچک پوست را بهبود می بخشد و به از بین بردن اسکارهای سطحی مانند اسکار اکنه کمک شایانی می کند .

 

نحوه ی انجام میکرودرم ابریژن 

ابتدا پوست باید عاری از هرگونه چربی و کثیفی باشد بایددقت بسیاری داشته باشید که پوست از هر گونه آرایش و چربی پاک باشد .

بعد از آن بر حسب نوع پوستی که داریم و ضایعه باید توسط پزشک مدت زمان لازم تعیین گردد . در جهات مختلف سایش باید روی قسمت های متفاوت انجام گردد .
مدت انجام عمل میکرودرم  حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است . می توان آن را هر دو هفته یا هر هفته یا هر ماه یک بار (بسته به بیمار) انجام داد.
البته نکته ای که نباید در این قسمت فراموش کنیم این است که انجام میکرودرم در افراد مختلف در تعداد جلسات مختلفی صورت می گیرد و می تواند حدود 8 تا 10 جلسه باشد .
پس از اینکه درمان صورت گرفت باید صورت را بشوید و سپس آن را پاک کنید و همچنین از یک کرم قابض (مثل اسید دوزنگ یا کالامین) برای  سایش محل استفاده گردد .

مراقبت های بعد از میکرودرم ابریژن 

1-ماساژ دادن صورت و لیف کشیدن ممنوع است .

2-به شما توصیه می شود که از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید .

3-تا جایی که ممکن است نباید زیر نور آفتاب قرار بگیرید و همچنین از یک کرم ضد آفتاب به میزان کافی اگر نیاز بود ، استفاده نمایید .

تمامی مواردی را که برای شما بازگو کردیم باید با دقت کافی و به صورت صحیح انجام شود . در این موارد حساسیت و آلرژی در صورتی که دارید ، را مد نظر بگیرید.

 

نتایج پس از لایه برداری میکرودرم ابریژن

نتایج پس از لایه برداری میکرودرم ابریژن بلند مدت است، هر چند این زمان به شدت آسیب پوست و تعداد جلسات درمانی دریافت شده بستگی دارد.

بسیاری از افراد در ابتدا ماهانه دو بار از این شیوه استفاده میکنند و پس از مدتی برای حفظ نتیجه فقط ماهانه یک بار میکرودرم ابریژن انجام میدهند.

پس از انجام میکرودرم ابریژن هیچ دوره بهبودی وجود ندارد به عبارتی مشکلاتی بعد از این نوع لایه برداری نخواهید داشت.

پس از درمان، ممکن است پزشک مرطوب کننده ای خاص یا محصولی برای صورت توصیه کند تا بازده کار را افزایش دهد و نتیجه را حفظ کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید