جوانسازی پوست

جوانسازی پوست


جوانسازی پوست در دنیا با روش های متفاوتی انجام می شود در روش جوانسازی پوست به دنبال راهی هستیم تا بافت و لایه های پوست ترمیم شوند و پوست طراوت خود را بازیابد.

در کلینیک زیبایی سپیدار بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو شرق تهران ) انواع روش های جوانسازی پوست انجان می شود 

افزایش سن روی تمامی لایه‌های پوست و بافت‌ها مجاور تاثیر می‌گذارد. در واقع پیر پوستی با ۴ علامت اصلی شناخته می‌شود که در روش‌های جوانسازی پوست به دنبال راهی برای درمان آن‌ها هستیم. 

انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟

همانطور که به راهکارهای ساده جوانسازی پوست اشاره کردیم، در ادامه می‌خواهیم به روش‌های موثرتر و جدیدترین متد جوانسازی صورت و پوست اشاره کنیم.

هایفوتراپی

کمی قبل تر درباره اهمیت کلاژن در شادابی و جوانسازی پوست صحبت کردیم. هایفوتراپی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است که با امواج متمرکز فراصوت باعث تحریک و تولید کلاژن می‌شود. کلاژن هم باعث ترمیم بافت‌های پوست شده و خاصیت کشسانی پوست صورت را حفظ می‌کند. در نتیجه در طولانی مدت خبری از چین و چروک و افتادگی صورت نیست! مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت و هایفوتراپی بسیار مهم است.

هایفوتراپی

 

بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست است که بیشتر جنبه پیشگیری دارد. بوتاکس از سم بوتولونیوم تشکیل شده. این سم با فلج کردن عضلات و ماهیچه‌ها از حرکت آن‌ها جلوگیری می‌کند.

برای مثال اکثر افراد برای جلوگیری از بوجود آمدن خط اخم به ناحیه بین دو ابرو بوتاکس تزریق می‌کنند تا از حرکت ماهیچه‌ها و در نتیجه بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنند.

ماهیچه ها برای حرکت از اعصاب دستور می گیرند و این فرمان توسط یک ماده شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه ها می رسد .

بوتاکس از ترشح استیل کولین و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه جلوگیری می کند و باعث صاف شدن جای چین و چروک می شود .

 

کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی  یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی است. در این دوزهای مختلفی از گاز کربن دی اکسید به قسمت‌های مختلف صورت، برای مثال زیر چشم تزریق می‌شود.

کربن دی اکسید بطور طبیعی در بدن وجود دارد. اما تزریق دوز بیشتر آن باعث واکنش نشان دادن بدن می‌شود. جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال بسیار متداول است.

با تزریق کربن دی اکسید به قسمت مشخص شده بدن متوجه می‌شود که در قسمتی از بدن میزان کربن دی اکسید افزایش یافته. در نتیجه باید اکسیژن بیشتری بفرستد.

همین افزایش اکسیژن و افزایش گردش خون تولید کلاژن را بیشتر می‌کند.

مزوتراپی پوست

همانطور که گفتیم گوست از لایه‌های مختلفی تشکیل شده. مزوتراپی یک روش کم ضرر است که به لایه میانی پوست تزریق می‌شود.

تزریق هیالورونیک اسید به بافت‌های میانی باعث تغذیه و هیدراته شدن پوست می‌شود. در نتیجه بعد از دوره درمان پوست شما درخشان‌تر، سفت‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ نسبت به روش‌های دیگر شاید کمی دردناک‌تر باشد اما نتایج خوبی دارد. در این روش بصورت دستگاه یا بصورت دستی با سوراخ‌ها و منافذی روی پوست بوجود می‌آید.

سپس پوست را با سرم‌های ویتامین c یا کلاژن ساز یا اسید هیالورونیک ماساژ می‌دهند. این منافذ باز جذب سرم را راحت‌تر می‌کند. میکرونیدلینگ اغلب برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و  درمان آکنه موثر است.

 

تزریق ژل و تزریق چربی

تزریق ژل و چربی با پر کردن چین و چروک‌ها و اصلاح فرم صورت به جوانسازی و زیبایی پوست کمک می‌کند. همچنین تزریق ژل و چربی به عنوان یک روش مکمل همراه با تزریق بوتاکس هم استفاده می‌شود.

در این میان باید توجه داشته باشید که ژل از اسید هیالورونیک، پلی لاکتیک اسید یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده اند. در حالی که در تزریق چربی از چربی بدن متقاضی استفاده می‌شود. از این روش برای جوانسازی دست نیز می‌توان استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید