لیزر موهای زائد تهرانپارس

لیزر موهای زائد تهرانپارس


لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش های از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن می باشد. کلینیک زیبایی سپیدار یکی از بهترین مراکز لیزر موهای زائد تهرانپارس ( لیزر موهای شرق تهران ) می باشد

انجام لیزر موهای زائد (لیزر موهای زائد تهرانپارس ) درکنار عمل های زیبایی و جراحی های پلاستیک یکی از رایج ترین راه های بهبود زیبایی ظاهری افراد نیز محسوب می شود و از این نظر دارای محبوبیت زیادی بین افراد مختلف به ویژه خانم ها است.

 

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر در واقع پرتوهای نور تکفام شده هستند که روی طول موج دلخواه ما برای مقاصد خاص تنظیم می ­شوند و بنا به نیاز ما می ‏توانند اثرات متعددی در ناحیه مورد نظر داشته باشند.

ریشه­ موجود در هر تار مو رنگ­دانه ای به نام ملانین دارد که هنگام رویش مو فعال شده و همه بدنه­ تار مو را به رنگ تیره (سیاه، قهوه ­ای روشن و تیره یا بلوند) در می ­آورد. 

لیزر موهای زائد روی ملانین ­های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه اثر می­ کند و نهایتا منجر به نابود شدن ریشه­ مو می­ گردد.

بنابراین هرچه موی فرد تیره­ تر و ضخیم ­تر باشد لیزر اثر بهتری بر روی آن خواهد داشت.

از طرفی به علت وجود ملانین در خود پوست، روشن بودن پوست باعث می ­شود لیزر بر روی خود پوست اثر نکرده و منجر به سوختگی پوست نشود، لذا افراد با پوست­ های روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید لیزر موهای زائد می­ باشند.

لیزر موهای زائد به عنوان روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی  فواید زیادی دارد از جمله:

1-دقت بالا:

در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب و نابود می کند به طوری که به بافت های مجاور آسیبی نمی رسد.

2-سرعت درمان بالا:

 اگرچه مدت زمان درمان در هر فرد بسته به اندازه منطقه مورد نظر متفاوت است، ( به طور مثال زمان لیزر صورت کمتر از زمان لیزر دست ها یا پاها می باشد ) اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از روش های درمانی دیگر همانند اپیلاسیون وکس کردن و شیو می باشد.

همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج (نازک شدن و کاهش حجم) را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

3-هزینه و قیمت:

ممکن است شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری برای از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر است.

زیرا شما برای اپیلاسیون ، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس کردن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به طور منظم هزینه کنید.

لیزر درمانی طولانی مدت است بعد از اتمام جلساتی که کلینیک برای شما تعیین می کند شما فقط کافیست هر چند ماه یکبار فقط برای تمدید به کلینیک مراجعه نمایید که خود در دراز مدت هزینه ی زیادی را برای شما صرفه جویی خواهید کرد.

4- درد کمی حس خواهید کرد:

پس از شروع درمان شما دیگر نیازی به مقابله  کردن با موهای  ناخوشایند مانند آنچه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید.

همین امر در مورد تیغ نیز وجود دارد، در افراد مختلف شدت درد متفاوت می باشد و اینکه در بعضی نقاط بدن ممکن است درد بیشتری را حس نمایید.

اما در دستگاه های جدید لیزر، این درد به صفر رسیده است و در باقی دستگاه های دیگر نیز همانند ضربه ی یک کش لاستیکی است.

در این دستگاه ها با کولینگ قوی دستگاه ها و استفاده از کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس خواهید کرد یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.

5-در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد:

 شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید : صورت ، پاها ، پشت ، زیر بغل ، خط بیکینی یا هر جای دیگری که موهای زائد دارید.

عوارض لیزر چیست؟

در طول جلسه، ممکن است احساس سوزش، یا ناراحتی داشته باشید. بعضی تکنسین ها قبل از شروع کار، از کرم های بی حس کننده استفاده می کنند.

برخی از عوارض لیزر عبارتند از:

1-قرمزی و التهاب پوست

2-تغییر در رنگ پوست، به خصوص رنگ پوست های تیره، که البته تغییر رنگ موقت خواهد بود.

3-تاول یا پوسته پوسته شدن پوست، البته تاول خیلی نادر است و عموما در رنگ پوست های تیره اتفاق می افتد.

گاها خارش که از عوارض لیزر است می تواند باعث ایجاد زخم هم شود. همچنین ممکن است این آسیب های پوستی باعث ایجاد عفونت شوند، که البته بسیار نادر است. البته این موارد عموما در نتیجه بی دقتی تکنسین یا حساسیت زیاد پوست اتفاق می افتند.

تا یک یا دو روز بعد از جلسه، ممکن است احساس آفتاب سوختگی خفیفی داشته باشید. استفاده از کمپرس سرد یا کرم های مرطوب کننده می تواند مفید باشد. اگر صورت تان را لیزر کرده اید، روز بعد می توانید طبق معمول از مواد آرایشی استفاده کنید. البته اگر سوختگی یا حس التهاب داشتید، بهتر است آرایش را یکی دو روز به تعویق بیندازید.

در صورتی که عوارض لیزر معمولی که در بالا ذکر شد، ادامه پیدا کرد و یا شدید شد؛ لازم است سریعا با دکتر پوست مشورت کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید