مزوتراپی

مزوتراپی


لاغری موضعی با مزوتراپی

مزوتراپی، برای چربی‌هایی که در برابر رژیم غذایی یا ورزش مقاوم هستند، یکی از بهترین گزینه ها است. در واقع مزوتراپی لاغری درمانی غیر جراحی برای رفع سلولیت و کاهش چربی موضعی است.

جلسات درمان شامل چند تزریق کوچک از مایعی دارای ویژگی‌های ضد سلولیت و چربی سوزی در نواحی مربوطه از طریق یک سوزن نازک متصل به یک سرنگ می‌باشد.

عمق، میزان انتقال دارو در هر تزریق و فواصل درمان بسته به شرایط مورد نظر متفاوت است.

درمان مزوتراپی با تحویل این داروها به مزودرم (لایه میانی پوست) بازسازی پوست را بهبود می‌بخشد، سلول‌های چربی را ذوب می‌کند و گروه‌های بافت همبند عامل ایجاد سلولیت را از بین می‌برد.

مزوتراپی طی دوره‌ای حدود 10 جلسه توانایی ذخیره چربی را محدود می‌کند و باعث می‌شود توانایی سوزاندن آن افزایش یابد.

این روزها لاغری موضعی به وسیله ی جدیدترین روش لاغری با دستگاه از محبوب ترین راه های لاغری و تناسب اندام بدون رژیم های سخت است.

 

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان بهترین مرکز مزوتراپی شرق تهران دانست، مزوتراپی در سراسر جهان برای جوان‌سازی پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها، روشن‌تر کردن پوست، رفع جای جوش و حتی لاغری استفاده می‌شود.

پس از کشف فواید مزوتراپی در فرانسه، پزشکان زیادی در دیگر کشورها این تخصص را فرا گرفتند و رفته رفته درمان و زیبایی با مزوتراپی به روشی محبوب در کل جهان تبدیل شد.

 

روش انجام مزوتراپی

درمان مزوتراپی لاغری شامل از بین بردن چربی با استفاده از تزریق مواد شیمیایی است. فرمول مزوتراپی متشکل از ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، و یک ماده‌ی طبیعی مشتق شده از سویا به نام فسفاتیدیل‌کولین که جزء شیمیایی اصلی موجود در روغن سویا است، می‌باشد.

فسفاتیدیل‌کولین یک ماده کاملاً بی‌خطر است که در دوزهای بالا توسط پزشکان به عنوان درمانی برای کلسترول بالا استفاده می‌شود.  سوزن مورد استفاده در درمان با مزوتراپی بسیار ریز و به اندازه‌ی سوزن که در طب سوزنی استفاده می‌شود، است.

اگر از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن محل تزریق انتخاب شود، احساس سوزش خفیفی را تجربه خواهید کرد اما به گفته‌ی بسیاری از بیماران این سوزش قابل تحمل است.

پس از اینکه از درمان با مزوتراپی در محل ذخایر چربی‌ها استفاده شد، پیوندهای مولکولی بین مولکول‌های چربی تجزیه می‌شود و باعث تبدیل چربی از حالت جامد به مایع می‌گردد. این روش به تنهایی حدود 15 تا 30 دقیقه بطول می‌انجامد.

بدن در طول چند هفته تا چند ماه توسط سیستم تصفیه‌ی طبیعی ضایعات مانند کبد و روده‌ها چربی را از بدن خارج می‌کند. بسیاری از بیماران پس از حدود چهار هفته شاهد بهبودی در نواحی تحت درمان خواهند بود.

موفق‌ترین دوره‌ی درمان مزوتراپی شامل مجموعه‌ای از جلسات درمانی است که جهت دستیابی به بهترین نتایج و حفظ تاثیرات آن تنظیم شده باشند. جلسات درمان همواره با فواصل بین 6 تا 8 هفته انجام می‌شوند.

مزوتراپی برای قسمت های مختلف بدن از جمله :

1- مزوتراپی لاغری صورت

2- مزوتراپی لاغری شکم

3-مزوتراپی لاغری بازو

4-مزوتراپی لاغری غبغب

5- مزوتراپی لاغری ران

مزایای مزوتراپی برای لاغری

مزوتراپی لاغری در بسیاری از موارد، می‌تواند جایگزین لیپوساکشن شود و مزایای زیادی برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان آورد.

به‌عنوان مثال، لیپوساکشن یک عمل جراحی دردناک است که نیاز به یک تا دو هفته استراحت کامل نیاز دارد. از طرفی در صورت انجام لیپوساکشن باید به مدت دو تا چهار هفته از کمربند و پانسمان‌های آزاردهنده استفاده کنید.

اما مزوتراپی لاغری نه‌تنها هیچ‌کدام از این اذیت‌ها را ندارد، بلکه مزایای دیگری هم می‌توان برای آن برشمرد. مزایای مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:

1-بهبود سلولیت‌ها

2-تجزیه بافت‌های اضافی

3-ذوب کردن چربی‌های بدن

4-بهبود جریان خون در محل تزریق

5-حفظ عملکرد طبیعی بافت‌های بدن

6-درمان سختی و سفت شدگی بافت ها

7-کوتاه بودن زمان درمان (۲۰ تا ۵۰ دقیقه)

8-بدون جراحی، بدون پانسمان و بدون خطر

9-داشتن عوارض بسیار پایین و دوره نقاهت کوتاه

10-بدون نیاز به استراحت‌های طولانی و برگشتن سریع به فعالیت‌های روزمره

 

عوارض مزوتراپی

می توان گفت در صورت مراجعه به یک متخصص آموزش دیده، عوارض مزوتراپی به حداقل می رسد. اما عوارض جانبی که تاکنون درباره این درمان گزارش شده، عبارت است از:

1-جوش

2-کبودی

3-حالت تهوع

4-درد و تورم

5-حساسیت

6-زخم و عفونت

7-قرمزی و خارش

8-برآمده شدن محل تزریق

9-علامت های تیره روی پوست

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید