جوانسازی پوست و انواع مشکلات پوستی

جوانسازی پوست و انواع مشکلات پوستی


چرا به دنبال جوانسازی پوست هستیم؟

با افزایش سن و از دست رفتن شادابی پوست، بیماری ها و مشکلات پوستی کم کم در چهره ما نمایان می شود. در اثر دلایل مختلف، پوست دارای چین ‌و چروک و سایر مشکلات می‌شود.

به همین دلیل مردم به دنبال راهی برای بازگشت زیبایی و جوانسازی پوست خود هستند. این روزها تکنیک های بسیاری برای جوانسازی پوست وجود دارد و به برکت پیشرفت تکنولوژی دستگاه های پیشرفته ای در این خصوص وجود دارد.

کلینیک زیبایی سپیدار یکی از بهترین مراکز جوانسازی پوست شرق تهران ( جوانسازی پوست تهرانپارس)می باشد.

در این کلینیک از انواع خدمات جوانسازی پوست از جمله مزوتراپی، کربوکسی تراپی ، پلاسما جت، بوتاکس، لیفت صورت با نخ و … ارائه می شود.

 

انواع مشکلات پوستی

در این قسمت به معرفی انواع مشکلات پوست پرداخته ایم تا بدانید که هر مشکل، درمان مختص به خود را دارد.

1-پوست تیره و بی‌حال:

پوست حالت شفاف خود را به دلیل تجمع سلول‌های مرده، از دست می‌دهد.

2-زخم:

زخم‌های ناشی از تصادف یا عمل جراحی، ظاهری موج‌دار و ناخوشایند به پوست شما می‌دهند.

3-لکه‌های پوستی:

شامل کک ‌و مک، آفتاب‌سوختگی و دیگر عوارض ناشی از قرارگرفتن در معرض آفتاب، می­باشد.

4-چین ‌و چروک‌های متحرک:

وقتی می‌خندید یا اخم می‌کنید این دسته از چین ‌و چروک‌ها به پوست شما حمله خواهند کرد.

5-ضعف بافت پوست:

در گذر زمان، پوست کلاژن کمی را تولید می‌کند، قدرت کشسانی خود را از دست داده و شل و افتاده می‌شود.

6-چین ‌و چروک‌های ثابت:

این دسته از چین‌وچروک‌ها به طور دائم در پوست قرار دارند، با حرکت پوست از بین نمی‌روند و مهمان همیشگی پوست شما هستند.

7-رگ‌های خونی:

واریس و بعضی دیگر از بیماری‌های خونی، ظاهر زشتی به رگ‌های بدن می‌دهند. آن‌ها مانند خطوطی به نظر می‌آیند که تنها کارشان، بر هم ‌زدن تعادل و زیبایی پوست است.

 

 

 

دلایل افتادگی پوست

پوست به دلایل مختلفی دچار افتادگی می‌شود. پوست سفت و سالم زمانی که کشیده می‌شود، دوباره به جای خود بازمی‌گردد.

زمانی که پوست این توانایی را از دست بدهد، دچار افتادگی می‌شود. افتادگی پوست در هر ناحیه از بدن ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه علل افتادگی پوست را ذکر می‌کنیم.

1-بیماری

برخی از بیماری‌ها با علائمی مانند افتادگی پوست همراه هستند. یک زیرگروه از بیماری نادر لنفوم پوستی T که با نام شلی پوست گرانولوماتوز شناخته می‌شود، می‌تواند افتادگی پوست را در پی داشته باشد. این بیماران معمولا دچار شلی پوست در زانو و آرنج هستند.

 

2-بارداری

افتادگی پوست در اطراف شکم و دیگر قسمت‌های بدن می‌تواند به علت بارداری باشد. این افتادگی در مادرانی که دارای چندقلو هستند، معضل جدی‌تری است. سن مادر نیز در میزان افتادگی موثر است.

3-افزایش سن

با افزایش سن به مرور پوست دو پروتئین مهم را از دست می‌دهد. الاستین و کلاژنن دو پروتئین تولیدشده در درم هستند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد. پوست سفت به دلیل وجود این پروتئین پس از کشیده شدن به جای خود برمی‌گردد.

کلاژن به پوست کمک می‌کند تا ساختار سفت و محکم خود را حفظ کند. دلیل آن وجود فیبرهای محکم در ساختار کلاژن است. این پروتئین توسط فیبروبلاست‌ها تولید می‌شود.

تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. همچنین مواردی مانند قرارگرفتن در معرض اشعه قرابنفش یا آلاینده‌های موجود در محیط مثل دود سیگار روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

 

4- افتادگی پوست بعد از لاغری

وزن اضافی به مدت طولانی باعث آسیب به رشته‌های الاستین و کلاژن در پوست می‌شود. به‌همین‌دلیل زمانی که شروع به کاهش وزن می‌کنید، برگشتن پوست به حالت قبل سخت است.

در این حالت افتادگی پوست را در نواحی مختلف بدن می‌توانید مشاهده کنید. در زمان کاهش وزن سن نیز در افتادگی پوست نقش دارد. بهتر است تا زمانی که جوان هستید، به دنبال کاهش وزن باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید