جوانسازی با پلاسما جت و مراقبت های بعد از آن

جوانسازی با پلاسما جت و مراقبت های بعد از آن


راه های جوانسازی با پلاسما جت و مراقبتهای بعد از آن در کلینیک زیبایی سپیدار 

پلاسما جت 0 جوانسازی ) نوعی درمان برای پوست های چروکیده و افتاده محسوب می شود. پلاسما جت نیز مانند بسیاری از درمان های دیگر نیاز به مراقبت های بعد از انجام دارد.

در واقع این روش درمانی نوعی جوانسازی پوست محسوب می شود. کلینیک زیبایی سپیدار یکی از بهتراین مراکز پلاسما جت شرق تهران ( پلاسما جت تهرانپارس) می باشد.

روش‌هایی که تحت عنوان جوانسازی پوست شناخته می‌شوند و لقب کم‌ عارضه‌ترین روش‌های جوانسازی را با خود یدک می‌کشند.

روش‌هایی مثل پلاسما جت که روشی کاملا غیرتهاجمی بوده و با وجود دوران نقاهت بسیار کوتاه، نتایج مناسبی را از خود به جای می‌گذارد.

 

مهم ترین اقدامات بعد از پلاسماجت

بسیاری مراقبت‌های بعد از پلاسماجت را بی اساس می‌دانند. اما همین پشت گوش انداختن‌ها، همین عدم آگاهی و بی‌توجهی‌هاست که مشکلات و پیامدهای غیرقابل جبران را رقم می‌زند.

پس اگر به دنبال جوانسازی پوست با روش پلاسماجت هستید، مراقبت‌هایی که در ادامه می‌گوییم را جدی بگیرید:

1- لوازم آرایشی ممنوع

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با مراقبت های بعد از پلاسما جت صورت این است که تا ۲۴ ساعت بعد از انجام این روش، به‌هیچ‌عنوان نباید از مواد آرایشی به‌ویژه بر روی ناحیه موردنظر استفاده کنند.

در صورت نادیده‌گرفتن مراقبت‌های لازم ممکن است بعد از انجام پلاسما جت دچار مشکلات ریز و درشتی ‌شوند.

 

2- برنزه نکنید

به هیچ عنوان بعد از انجام پلاسماجت به سراغ برنزه کردن نروید. منظور ما در اینجا صرفا افتاب گرفتن نیست! هر عملی که منجر به تغییر رنگ پوست شما شود.

اعم از اسپری، سولار، تزریق‌ کننده‌های برنزه و غیره. زیرا این امکان وجود دارد که پوست نسبت به آن واکنش نشان دهد.

 

3-از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

از دیگر مراقبت‌هایی که پس از پلاسماجت باید به آن توجه نمود، بهره گیری از کرم ضد آفتاب آن هم با SPF50 است. درواقع کرم ضد آفتاب اشعه‌های مضر خورشید بر روی پوست را خنثی می‌کند.

پس اگر به دلیل شرایط کاری یا هر مسئله دیگری نمی‌توانید چند روزی را در خانه بمانید، حتما برای محافظت از پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

4-عدم استفاده از روش‌های جوانسازی دیگر به صورت همزمان

چنانچه قصد دارید تا از دیگر روش‌های جوانسازی و زیبایی پوست نیز در کنار پلاسما جت بهره ببرید، بهتر است آن را به زمان دیگری موکول کنید. به خصوص تزریق ژل، بوتاکس، لایه‌برداری و … اصلا توصیه نمی‌شوند.

بهتر است برای کارهای زیبایی از قبیل تزریق ژل و بوتاکس حدود ۳ هفته فاصله دهید. همچنین روش‌های زیبایی دیگری که نیاز به لایه برداری دارند تا ۳ ماه پیشنهاد نمی‌شود.

عدم توجه به این مورد نه تنها مزایایی به همراه نخواهد داشت بلکه سبب آسیب بیشتر به پوست نیز می‌گردد.

 

5-استخر و سونا ممنوع

بعد از پلاسما جت بافت پوست حساسیت بالایی پیدا می‌کند. از همین رو استحمام با آب داغ و یا رفتن به سونا و استخر می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست گردد.

بنابراین در لیست مراقبت‌های بعد از پلاسما جت تاکید می‌شود مراجعه‌کنندگان حداقل دو هفته دور این قبیل تفریحات خط بکشند. همچنین بهتر است در ۳ روز اول حمام نرفته و از شستن نواحی درمانی با آب گرم خودداری شود.

 

6- خودداری از انجام ورزش‌های سنگین

هر چند که پروسه درمانی با پلاسما جت غیرتهاجمی است اما انجام ورزش‌های سنگین می‌توانند باعث تحریک بافت درمانی گردند. از همین رو توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت بعد از پلاسماتراپی از انجام ورزش‌های سنگین خودداری شود.

 

7- اصلاح نحوه خوابیدن

چنانچه بیماری از پلاسما جت به منظور درمان پوست ناحیه صورت استفاده کرده باشد، نباید روی صورت بخوابد. همچنین توصیه می‌شود از چند بالشت برای بالا نگه داشتن سر استفاده گردد.

با رعایت این نکته احتمال بروز ورم، التهاب و قرمزی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید