لیفت پلک

لیفت پلک


لیفت پلک یک متد زیبایی است، که برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می شود.

روش‌های مختلفی برای لیفت چشم وجود دارد که باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید و جوانسازی پوست انجام می شود. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذار است.

 افراد زیادی به دلیل افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک این ناحیه به دنبال روش‌های درمانی هستند.

 

علت افتادگی پلک‌ها چیست؟

عوامل متعددی می‌توانند بر عصب‌ها، پوست، یا عضلات پلک‌ها اثرگذار باشند و منجر به افتادگی پلک شوند. عضلات بالابرنده پلک به خاطر افزایش سن یا وارد آمدن آسیب فیزیکی منجر به افتادگی پلک شده است.

برخی از افراد از بدو تولد عضلات چشمی ضعیفی دارند و در سنین جوانی دچار افتادگی پلک شده اند.

اختلالات و بیماری‌های عصبی مثل ضعف عضلانی، آسیب عصبی یا التهاب و ورم پلک، غده‌ی تیروئید و اختلال در روند این غده و احتمالا جراحی

آب ‌مروارید یا جراحی لیزیک چشم به خاطر کشیده شدن عضله و تاندون چشم باعث افتادگی و شل شدگی پلک شده است.

 

علائم افتادگی پلک

آبکی بودن یا خشک بودن بیش‌ازحد چشم‌ها، چهره‌ای خسته و فرسوده، چروک‌های متعدد و نامنظم در پلک، کاهش در میدان دید از نشانه های افتادگی پلک است.

روش‌های مختلف لیفت چشم

تاکنون روش‌های مختلفی برای لیفت چشم به وجود آمده است. هریک از این روش‌ها تکنیک‌های خاص خود را داشته و برای رفع اشکالات در نقطه مشخصی از پلک یا چشم استفاده می‌شوند.

انتخاب روش مناسب لیفت چشم بر عهده پزشک است. او با بررسی آناتومی بدن بیمار و اهداف و انتظاراتی که از لیفت چشم دارد، می‌تواند بهترین روش را برای بیمار تجویز کند.

 

 

 

لیفت پلک با لیزر

یکی از گزینه ها جهت لیفت پلک، لیزر می باشد که بر روی سفت کردن پوست شل شده تمرکز می کند. انجام لیزر در ناحیه پیشانی و اطراف چشم به بالاآوردن یا لیفت ابرو و پلک فوقانی کمک می کند.

لیزر برای بازسازی کلاژن، بافت را تحریک می کند. لایه های عمیق بافت را بدون آسیب رساندن به لایه های سطحی پوست گرم می کند.

بازسازی مجدد کلاژن ، با گذشت زمان این افتادگی را بهبود می بخشد و معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان خواهد برد. نتایج این روش در هر فردی متفاوت است.

مدت زمان این روش حدود 15 دقیقه طول می کشد و داروهای ضد درد و بیحسی موضعی قبل از انجام آن تجویز می شود.

 

لیفت پلک با تزریق بوتاکس

 

پلاسما جت یا پلاسما تراپی از جدید ترین تکنولوژی های رفع افتادگی پلک چشم است. این روش در چند جلسه انجام پذیر است و تعداد جلسات در هر فردی با توجه به شدت افتادگی متفاوت است.

در این روش لیزر ها پلاسما با استفاده از تصعید سلول های سطحی پوست سوختگی مختصری تا در پلک ایجاد می کند که پس از التیام زخم معمولاً ظرف یک هفته پوست آن ناحیه براق و سفت تر می شود.

پلاسما جت شرق تهران( پلاسما جت تهرانپارس)

این روش بدون برش، بدون از بین بردن پوست اضافی و یا چربی و بدون اصلاح عضله پلک ها انجام می شود. تأثیرگذاری بیشتری نسبت به روش لیزر دارد؛ اما همچنان نتایج آن در هر فردی متفاوت است.

ازآنجایی که این تکنولوژی جدید می باشد عوارض بلند مدت مشخصی ندارد و عوارض موقت آن شامل قرمزی پوست و باقی ماندن اثر سوختگی در صورت عدم استفاده از دستگاه های معتبر می باشد.

 

 

لیفت پلک با تزریق بوتاکس

از درمان های محبوب رفع افتادگی پلک بدون جراحی تزریق بوتاکس است؛ زیرا فقط چند دقیقه طول می کشد و کاملاً بی خطر است.

سم بوتولینوم ماده ای است که مورد تأیید FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) است و ده ها سال است که از آن در موارد مختلف استفاده می شود.

این روش مناسب مواردی است که به دلیل مشکل جزئی در عضلات پلک دچار افتادگی پلک شده اند. درمان به صورت سرپایی و سریع انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی و بیحسی ندارد.

ماندگاری لیفت پلک با بوتاکس معمولاً بین ۳ الی ۴ ماه و در برخی افراد تا ۶ ماه متغیر است.

 

لیفت پلک با تزریق ژل

بسیاری از افرادی که دارای پلک های ضعیف و افتاده و همچنین چروکیده می باشند، می توانند با تزریق ژل به پلک های خود توسط پزشک باعث رفع چروکیدگی و افتادگی شده و فرم و شکل زیبایی به پلک های خود بدهند.

استفاده از ژل های حاوی اسید هیالورونیک در عمل زیبایی تزریق ژل این عمل را به یک روش درمانی امن و غیر تهاجمی بدون نیاز به عمل جراحی تبدیل کرده است

که با ماندگاری حدود 1 ساله، افراد زیادی را برای استفاده از این روش تشویق کرده است. تأثیرات تزریق ژل برای افتادگی پلک را می‌توان بلافاصله بعد از تزریق مشاهده کرد.

ریسک بسیار پایین واکنش های آلرژیک را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مزیت های ژل حاوی اسید هیالورونیک نسبت به سایر ژل ها دانست.

 

لیفت پلک با هایفوتراپی

هایفوتراپی پلک یکی از روش هایی پر کاربرد می باشد که برای زمانی که فرد دچار افتادگی پوست در ناحیه پلک می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

روش هایفو پلک به این صورت است که از طریق نیروی امواج، پلک ها لیفت شده و حالت کشیده پیدا می کنند و منجر به زیبایی و جوانی خواهد شد.

عملکرد هایفوتراپی به این صورت است که ابتدا باید امواج دستگاه هایفوتراپی گرمای موضعی را در زیر پوست پلک به وجود آورد و بدین گونه است که کلاژن سازی در پوست پلک شروع می شود.

سپس پوست پلک، سفت و منقبض خواهد شد که از بین رفتن افتادگی پلک را به دنبال دارد. این روش باعث کشیدگی صورت شده و از آنجایی که به جراحی نیاز ندارد، اثری از لیفت در صورت باقی نمی ماند. نتایج هایفوتراپی تا دو سال باقی خواهد ماند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید