لاغری با دستگاه

لاغری با دستگاه


لاغری با دستگاه کویتیشن Ultra sound  را می توان  جدیدترین روش لاغری با دستگاه دانست که امروزه در بهترین کلینک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد

لاغری با دستگاه کویتیشن با وجود تمام مزایایی که دارند قابل استفاده برای همه بیماران نیستند.

در این رابطه پزشکان با بررسی وضعیت سلامت بیمار، می توانند تشخیص هستند که بیمار می تواند از این روش ها استفاده کند یا خیر. بیمار نیز موظف است تا پزشک را از بیماری ها و شرایط خود آگاه کند.

از دستگاه کویتیشن مشابه لیپوساکشن برای برخی از مناطق بدن می‌توان استفاده کرد. شایع‌ترین قسمت‌های بدن که در آن کویتیشن لاغری  مورداستفاده قرار می‌گیرد شامل:

شکم، صورت، گردن، پشت، گونه‌ها، ران‌ها، چانه، ناحیه تناسلی، سینه‌ها و باسن است. همچنین برای کاهش بافت بیش از حد پستان در مردان که دارای اضافه وزن هستند استفاده شده است.

برخلاف تصور عموم که از این دستگاه ی توان برای همه استفاده کرد، در این مقاله به بررسی افرادی که استفاده از این دستگاه برایشان مضر است پرداخته ایم:

1- افراد مبتلا به فتق

2- افراد مبتلا به سرطان

3-  مشکلات کلیوی یا پانکراس

4- بارداری یا بارداری مشکوک

5- کلسترول بالا یا هیپرتری گلیسریدمی

6- فشارخون شدید، هیپرلیپیدمی،دیابت

7- اختلالات پوستی ناشناخته یا آلرژی در منطقه درمان

8-  بیماری‌های سیستمیک یا خود ایمنی مشکلات کبدی

9- وجود دستگاه‌های ایمپلنت (به عنوان مثال، ضربان ساز)

10- کسانی که رژیم غذایی سالم ندارند و یا ورزش منظم انجام نمی‌دهند.

 

کویتیشن شرق تهران (کویتیشن تهرانپارس)

 

 

 

عوارض کویتیشن

کویتیشن در ناحیه پشت، قفسه سینه و سر نباید انجام شود چراکه تأثیر امواج اولتراسوند بر روی قفسه سینه ایجاد صدای طبل بزرگ و قوی در گوش بیمار می‌نماید.

در ناحیه سر و گردن و نزدیک به استخوان نیز ممنوعیت دارد چراکه فرد احساس صدا می‌نماید و می‌تواند به گوش میانی و یا بافت استخوانی آسیب برساند.

حین انجام کار باید تمام وسایل فلزی و الکترونیکی (موبایل) را باید از بدن دور کرد، چراکه انرژی صوتی جذب وسایل فلزی شده و ایجاد گرمای شدیدی می‌نماید و احتمال آسیب به بدن یا دستگاه الکترونیکی وجود دارد.

 

عوارض جانبی کویتیشن اولتراسونیک

این روش درمانی اگر توسط یک متخصص پوست و زیبایی خوب انجام شود، به دلیل غیرتهاجی بودن هیچ گونه خطری برای فرد ایجاد نخواهد کرد. کویتیشن برای اکثر افراد یک درمان کم خطر محسوب می شود. اما به طور کلی، عوارض جانبی شایع عبارتند از:

1-  کبودی

2- سردرد

3- سرخی نواحی تحت درمان

4- در برخی موارد که درمان به درستی انجام نشده باشد، توده ها و برجستگی های ناهمواری  در پوست به وجود می آید که به دلیل تجزیه غیر یکنواخت چربی است. این مشکل ممکن است با درمان های بعدی رفع شود.

 

 

 

 

انتظارات پس از درمان با کویتیشن اولتراسونیک

پس ازانجام کویتیشن اولتراسونیک، باید بتوانید بایستید و راه بروید و به زندگی روزانه خود برگردید. درد و کبودی معمولاً کم است.

به شما آموزش داده می شود تا جایی که ممکن است بدن را هیدراته و آبرسانی کنید؛ آبرسانی به بدن کمک می کند تا سلول های چربی از طریق سیستم لنفاوی شما دفع شود.

اما انتظار نداشته باشید که بلافاصله نتایج را ببینید. بعد از این متد درمانی، بدن شما ممکن است پف کرده یا متورم شود. طول می کشد تا بدن شما سلول های چربی جدا شده را از بین ببرد و لیز کند.

همچنین برای دیدن نتایج قابل مشاهده ممکن است به درمان های مکرر نیاز داشته باشید. بیشتر کاندیدای این روش درمانی نتیجه نهایی خود را طی 6 تا 12 هفته مشاهده می کنند.

به طور متوسط​​، درمان برای نتایج قابل مشاهده حداقل به  2 تا 6  جلسه مراجعه نیاز دارد. نتایج این درمان دائمی است، به شرطی که رژیم غذایی و ورزش مناسبی داشته باشید.

اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید ، تجمعات چربی ممکن است به مناطقی که تحت درمان قرار گرفته اند بازگردند.

 

موارد منع درمان موضعی با کویتیشن

 

1- خانم های باردار:

زنانی که دوران بارداری را طی می کنند نمی توانند از روش درمانی کویتیشن استفاده کنند. ز

یرا در این روش از امواج اولتراسوند استفاده می شود که ممکن است این امواج به جنین آسیب های جدی وارد کند. از سوی دیگر حذف چربی ها و مصرف داروهایی پس از درمان نیز برای جنین زیان آور است.

کسانی که تحت درمان با داروهای ناباروری هستند نباید از این روش استفاده کنند. همچنین خانم هایی که تازه زایمان کرده و یا در دوران شیردهی هستند کاندیدای خوبی برای درمان کویتیشن نیستند.

بیمار موظف است تا پزشک خود را از هر نوع بیماری و عارضه قلبی از قبیل سابقه ایست قلبی، پیس‌میکری (ضربان ساز)، وسایل الکترونیکی در بدن و … آگاه کند. زیرا در زمان انجام کویتیشن امواج اولتراسوند به قلب آسیب وارد می کنند.

 

2- افرادی که بیماری های پوستی دارند :

بیماری های پوستی از قبیل عفونت پوستی، کهیر، بافت کلوئیدی، اگزما، پسوریازیس و … مبتلا هستند، نمی توانند از این روش استفاده کنند.

 

3- افرادی که کلسترول خون بالایی دارند

از آنجا که درمان با کویتیشن موجب ذوب شدن چربی و ورود مایع ذوب شده به خون می شود، سطح کلسترول خون بالا می رود.

به طوری که با انجام آزمایش خون این امر به خوبی مشخص می شود. بنابراین افراد که به کلسترول خون (بالاتر از 300)، تری گلیسرید یا فشارخون بالا مبتلا هستند، روش درمانی کویتیشن توصیه نمی شود.

4- بیماران کبدی کاندیدهای برای انجام کویتیشن نیستند.

زیرا حجم زیادی از چربی های ذوب شده از طریق خون وارد کبد می شود. در صورتی که بیمار به مشکل کبدی مبتلا باشد، بیماری او دو چندان می شود که عوارض زیادی را در پی دارد.

همچنین مبتلایان به کبد چرب، سنگ کیسه صفرا و سندرم روده تحریک‌پذیر نیز مناسب انجام کویتیشن نیستند.

 

5- بیماران کلیوی و دیابتی

بیماران کلیومی نمی توانند از روش لاغری موضعی کویتیشن استفاده کنند.  زیرا با انجام این روش حجم زیادی از چربی وارد خون و پس از ورود به کبد از راه کلیه ها دفع می شود.

پس از چند روز تکرار ادرار اتفاق می افتد. به همین دلیل این به کسانی که نارسایی کلیوی دارند توصیه نمی شود.

بیماران دیابتی نیز کاندیدهای خوبی برای انجام کویتیشن نیستند. زیرا با ورود حجم زیادی از کلسترول به بدن، آسیب های جدی متوجه آنها خواهد بود.

 

6- افراد کم تحرک

افرادی که تحرک کمی دارند و پیش بینی می شود پس از انجام این روش نمی تواند به طور مرتب ورزش کنند نیز از بهتر است از این روش پرهیز نمایند.

 

وجود فلزاتی از قبیل ایمپلنت، پروتزهای فلزی، آی یو دی و … در بدن مانع دیگری برای انجام کویتیشن محسوب می شود.

افرادی که به افسردگی مبتلا هستند و تحت درمان پزشک از داروهای روان درمانی استفاده می کنند، نباید همزمان از روش کویتیشن استفاده کنند.

نکته :

ابتلا به بیماری های سرطان، تومور، تب بالا، سل، سابقه لخته‌ خون، صرع، فتق شکمی، مشکلات انعقاد خون، آسم، استئوپروز (پوکی استخوان)، ایدز، هپاتیت، فیبرومیالژی، آمبولی و ناهنجاری‌های فیزیکی نیز از جمله موارد منع روش درمان کویتیشن محسوب می شوند.

این روش درمان تنها برای سنین بین 20 تا 55 سال قابل استفاده است.

در صورتی که بیمار قبل از درمان از قرص هایی نظیر آسپرین، مسکن‌ها و داروهای ضدالتهاب به مدت طولانی استفاده کرده باشد نباید از این روش استفاده کند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید