جوانسازی پوست دست

جوانسازی پوست دست


 از مزیت های جوانسازی پوست دست می توان به این موارد اشاره کرد که:

1-حجم از دست رفته پوست دست جبران شود و دست‌ها از حالت لاغر و پوست شل و افتاده خارج شود.

2-لکه‌های پوستی حذف شود و رنگ پوست دست به حالت طبیعی برگردد.

3-در نهایت چین و چروک ریز، زبری و فلس‌های روی پوست، ترک‌های عمیق یا سطحی و برجستگی‌های پوست دست از بین برود.

در کلینیک زیبایی سپیدار  بهترین مرکز لیزر لیزر مو شرق تهران) روش‌های مختلفی برای درمان مشکلات مختلف پوست دست وجود دارد که در ادامه این مقاله معرفی می‌شوند.

بدون شک برای انجام اغلب کارهایی که در طول شبانه روز انجام می‌دهیم از دست‌ها کمک می‌گیریم. به همین علت پوست دست ها هم به اندازه پوست صورت در معرض عوامل مخرب قرار می‌گیرد. به عنوان مثال تابش مستقیم خورشید در تابستان، استفاده مداوم از مواد شوینده نامناسب، پیری و کهولت سن و حتی استرس و تغذیه نامناسب هم در پیری پوست دست موثر اند.

پس همانقدر که به فکر جوانسازی پوست صورت هستید به مراقبت و جوانسازی پوست دست هم اهمیت دهید.

 

انواع روش‌های جوانسازی دست

در جوانسازی پوست باید به این مسئله توجه داشت که از بین بردن لک‌های پوستی در کنار بازسازی حجم ازدست‌رفته دست‌ها است که معنا می‌یابد. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که گاهی برای گرفتن نتیجه بهتر نیاز به انجام دو روش همراه یکدیگر و یا تکرار دوره‌ای آن‌ها است.

1-جوا‌سازی دست با میکرودرم

میکرودرم ابریژن نیز به‌ عنوان یکی از روش‌های ساده و کارآمد در درمان هرگونه لک‌های پوستی و ضایعات واردشده به پوست، می‌تواند در جوان‌سازی و بازسازی حجم ازدست‌رفته دست‌ها کمک بسیاری کند. با کمک روش میکرودرم ابریژن می‌توان موارد ریز را درمان کرد روش میکرودرم ابریژن کلیه خطوط ریز و حتی زخم‌های جزئی دست را از بین می‌برد همچنین به کمک این روش کلیه لک‌های پیری که در اثر کهولت و یا قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید به وجود می‌آید را می‌توان از بین برد. دانه‌های سرسیاه و سفید و همچنین کلیه علائم پیری به روش میکرودرم ابریژن قابل‌درمان هستند.

2-جوانسازی دست با فتوتراپی

نورهای حاصل از روش‌های ( LED فتوتراپی ) و IPL می‌توانند با تحریک پوست، آن را وادار به ساخت کلاژن و بازسازی حجم ازدست‌رفته دست‌ها بکند. از طرفی با برخور‌د نور به سطح پوست آسیب‌دیده، لک‌های موجود بر روی پوست با جذب اشعه‌های نور، نابود می‌شوند و درنهایت فقط بافت‌های سالم پوستی باقی می‌مانند.

3-جوا‌سازی دست با تزریق ژل و چربی

تزریق ژل و یا تزریق چربی همیشه از مهم‌ترین روش‌های افزایش حجم چه در صورت و چه بر روی دست‌ها بوده است. در این عمل با تزریق ژل و یا چربی (چربی طبیعی لیپوساکشن شده از بدن خود فرد) می‌توان حجم ازدست‌رفته دست‌ها را بازگرداند. در این عمل که به ‌صورت سرپایی انجام می‌شود، دوره درمان بسیار کوتاه است و پس از عمل فرد قادر به انجام فعالیت‌های روزمره است.

از طرفی، تزریق چربی به دلیل جذب چربی توسط بدن، بهتر است بعد از 3 تا 6 ماه تکرار شود تا بهترین نتیجه را به بار بیاورد. این روش ازلحاظ ماندگاری 3 تا 5 سال باقی خواهد ماند. در کنار تزریق ژل یا چربی، برای از بین بردن لک‌های موجود بر روی پوست نیز باید یکی از روش‌های یادشده اعمال گردد تا زیبایی و جوانی دست‌ها به‌صورت کامل به ارمغان بیاید.

4-جوانسازی دست با لیزر

درمان لک‌های پوستی پشت دست‌ها توسط لیزر نیز، یکی از همه‌گیرترین و جدیدترین روش‌های موجود برای جوان‌سازی پوست است. اشعه لیزر با از بین بردن لک‌های موجود می‌تواند ظاهری جوان به پوست ببخشد.

انتخاب روش مناسب برای جوان‌سازی پوست به بودجه فرد و تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد. اما نباید این مسئله را فراموش کرد که انجام هرکدام از این روش‌ها، به مراقبت‌های بعد از آن نیاز دارد و در این صورت است که می‌توان برای مدتی طولانی دستانی زیبا و جوان داشت.

 

5-جوانسازی با مزوتراپی

مزوتراپی یک روش تزریقی برای جوانسازی پوست دست است. این روش با تزریق مواد مغذی، ویتامین، اسید هیالورونیک، افزودنی‌های ارگانیگ  به پوست، باعث افزایش کلاژن سازی و ترمیم بافت‌های پوستی می‌شود. کلاژن بیشتر هم از افتادگی، چین و چروک و ایجاد لک جلوگیری می‌کند. در نتیجه مزوتراپی علاوه بر اینکه یک روش درمان آسیب‌های پوستی است، یک روش موثر برای جلوگیری از پیری پوست هم می‌باشد.

همچنین مزوتراپی گردش خون را در نقاط مختلف پوست بیشتر می‌کند. این عمل باعث می‌شود تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد. در نتیجه پوست دست سریع‌تر ترمیم می‌شود و آسیب‌های پوستی به مرور از بین می‌رود.

مزایای جوانسازی با مزوتراپی

مزوتراپی بطور کلی در از بین بردن لک‌های پوستی، لیفت کردن پوست دست، جلوگیری از ایجاد چین و چروک و روشن شدن پوست دست موثر است.

معایب جوانسازی با مزوتراپی

در کل مزوتراپی معایب چندانی ندارد. اما ممکن است بعد از تزریق کمی سر گیجه و احساس خارش داشته باشید یا در قسمت‌هایی که تزریق انجام شده قرمزی و کبودی ببینید. این علائم بعد از چند روز کاملا از بین می‌روند و پوست به حالت طبیعی باز می‌گردد.

مزوتراپی از آن روش‌هایی است که برای نتیجه گرفتن از آن باید صبر داشته باشید و در پروسه درمان مداومت کنید. چرا که نتایج مزوتراپی بلافاصله بعد از تزریق دیده نمی‌شود.

 

 

6- هایفوتراپی پوست دست

هایپوتراپی پوست دست

هایفوتراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی پوست دست است.  هایفو یا HIFU مخفف واژه لاتین High   Intensity Foucsed UltrSound به معنی امواج متمرکز فراصوت است که قدرت بالایی دارد. امواج هایفو بصورت متمرکز به لایه‌های پوست انرژی وارد می‌کنند. این انرژی سلول‌های پوست را وادار به کلاژن سازی می‌کند تا پوست خودش را بازسازی و ترمیم کند.

روش هایفوتراپی برای جلوگیری از بروز علائم پیری پوست مناسب است. همچنین کسانی که پوست دستشان چین و چروک و لک دارد کاندیدای مناسبی برای انجام هایفوتراپی هستند.

مزایای جوانسازی با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش بدون درد و غیر تهاجمی است و طبق تحقیقات انجام شده ضرری برای پوست و بافت‌های پوستی ندارد.

هرآنچه باید از انواع روش های لیفتینگ صورت بدانید!
مطالعه مقاله مرتبط

نتایج هایفوتراپی ماندگاری خیلی خوبی دارد و در جلسات ابتدایی نتایج آن به خوبی مشهود است.

معایب جوانسازی با هایفوتراپی

معایب هایفوتراپی در مقابل مزایا و نتایج مطلوب آن واقعا ناچیز است. بعد از هایفوتراپی ممکن است پوست دست کمی قرمز یا متورم شود. در این صورت باید از مواد شوینده مناسب، کرم ضد آفتاب و ترمیم کننده و یخ استفاده کنید تا پوست بهبود یابد.

7- کربوکسی تراپی

در روش مزوتراپی درباره اهمیت گردش خون و مواد مغذی در ترمیم و بازسازی پوست صحبت کردیم. روش کربوکسی تراپی هم روشی است که با تزریق کربن دی اکسید به نقاط مختلف پوست آن را وادار به کلاژن سازی و ترمیم می‌کند.

تزریق کربن دی اکسید در حقیقت گول زدن بدن است. چرا که بدن با افزایش میزان کربن دی اکسید در یک قسمت خون بیشتری که اکسیژن بالاتری دارد را به آن نقطه می‌فرستد. حالا با کربوکسی تراپی از قصد میزان معینی کربن دی اکسید به زیر پوست دست تزریق می‌شود تا گردش خون آن ناحیه را بالا ببرد‌. در نتیجه مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کند.

مزایای جوانسازی با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یک روش ساده و کم خطر است و نسبتا در تعداد جلسات کمی نتایج آن معلوم می‌شود.

کربوکسی تراپی دوره نقاهت ندارد و متقاضی می‌تواند بلافاصله بعد از جلسه درمان به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.

معایب جوانسازی با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی هم از آن جایی که با تزریق کربن دی اکسید انجام می‌شود، ممکن است بعد از جلسه تزریق کمی احساس خارش، کبودی یا درد خفیف کنید.

8-روش RF

اساس کار روش RF با امواج رادیو فرکانسی است. دستگاه RF با استفاده از این امواج به سطح پوست آسیب‌هایی وارد می‌کند که بدن با ساخت کلاژن بتواند آن را ترمیم کند. در نتیجه این کلاژن سازی مناطقی از پوست که دچار زخم یا جای جوش است به مرور زمان با پوست ترمیم می‌شود.

مزایای جوانسازی به روش RF

از مزایای این روش می‌توان به این اشاره کرد که دوره نقاهت خیلی کوتاهی دارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.

معایب جوانسازی به روش RF

طبق تحقیقات انجام شده عوارض خاصی برای این روش گزارش نشده. اما واضح است که کمی قرمزی و تورم بعد از جلسه درمان طبیعی باشد.

افراد مناسب برای جوانسازی پوست دست

افرادی که به دنبال بهبود ظاهر و جوانسازی دست خود هستند، یک داوطلب ایدهال برای درمان جوان سازی پوست دست هستند. اگرچه دلایل از فردی به فرد دیگر متفاوت هستند، شایع‌ترین آن‌ها شامل:

  • بهبود ظاهر و افزایش اعتمادبه‌نفس
  • کم شدن احساس خجالت درباره ظاهر
  • دست یافتن به پوست نرم‌تر
  • به دست آوردن ظاهری جوان‌تر

بااین‌حال، بیمار نیز باید آگاه باشد که عمل جراحی زیبایی برای بهبود طراحی‌شده است. بیماران باید اهداف و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از جوان سازی دست خود داشته باشند. حتماً دلایل خود برای انجام این عمل جراحی را با دکتر در جلسه مشاوره در میان بگذارید. این مشاوره همچنین در حصول اطمینان از آمادگی شما برای انجام این روش کمک خواهد کرد.

 

چه زمانی باید برای جوانسازی دست اقدام شود؟

  • اگر رگ ها و تاندون های دست به دلیل کاهش حجم دست ها، برآمده و متورم شده باشند.
  • اگر دست ها چروکیده و باریک شده باشند.
  • اگر لکه هایی در اثر بالا رفتن سن و سال بر روی پوست دست ایجاد شده باشد.
  • اگر پوست دست تغییر رنگ داده باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید