بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل


بوتاکس زیر بغل راهی برای راهایی از تعریق و تعرق بیش از حد

بوتاکس یکی از روش های نوین در صنعت زیبایی می باشد که جدای از کاربرد آن در زیبایی و جوانسازی پوست کاربردهای بسیار دیگری دارد که در این مقاله به بحث و بررسی نمونه ی دیگری از  آن پرداخته ایم.

عرق کردن یکی از اتفاقات طبیعی و مفید در بدن می باشد.  این واکنش طبیعی بدن باعث دفع مواد غیرضروری و تنظیم درجه حرارت بدن می شود.

ممکن است  افرادبعلل مختلف گرمای بدنشان تغییر کرده و زیاد شودو تعریق بیش از حد را تجربه می کنند.

سیستم عصبی بیش فعال،استرسهای هیجانی  ، تحرک و فعالیت زیاد ،تب و یا عفونت ،مسائل ژنتیکی و مصرف برخی از داروها از عوامل مهمی هستند که باعث تعریق بیش از حد در افراد می شود.

عمل به این صورت است که تزریق مقادیر کم بوتاکس باعث بلوک موقت اعصاب محرک تعریق در محل می‌شود. انتشار بوتاکس باعث می‌شود حجم کوچکی از بوتاکس مساحت زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.

بوتاکس با یک سوزن بسیار ریز تزریق می‌شود. معمولاً هر بار درمان 12-6 ماه اثر دارد و پس از آن باید درمان تکرار شود.

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان  بهترین مرکز بوتاکس (بوتاکس شرق تهران ) دانست که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین این مرکز بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو شرق تهران ) است.

در این مرکز کلیه خدمات جوانسازی پوست در جال انجام است. غدد تعریقی در زیر بغل، کف دست‌ها، پاها یا قسمت‌های دیگر بدن با پالس‌های عصبی فعال می‌شوند.

بدون تحریک این عصب‌ها، غدد تعریقی قادر به ترشح عرق نیستند.

وقتی که تزریق بوتاکس توسط یک متخصص در ناحیه مشکل‌دار انجام می‌شود باعث می‌شود که سیگنال‌های تحریک‌کننده عصبی که باعث تعریق شدید می‌شوند مسدود شوند.

 

 

 

تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق زیاد در مطب پزشک، سریع انجام می‌شود و حتی به بیحسی هم نیازی ندارد.

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب مسئول فعال سازی غدد عرق موجب کاهش تعریق می شود. به طور معمول، با افزایش دمای بدن، سیستم عصبی غدد عرق را فعال می کند و بدن به طور خودکار خنک می شود.

با این حال، در مبتلایان به هایپرهیدروز، اعصابی که به غدد عرق سیگنال می دهند، بیش از حد فعال هستند.

تزریق بوتاکس از سم بوتولینوم برای مسدود کردن سیگنالهای عصبی مسئول تعریق استفاده می کند ، بعد از تزریق بوتاکس اعصاب بیش فعال در اصل فلج شده و جلوی تعرق بیش از حد را می گیرد.

تزریق بوتاکس هر چهار تا شش ماه لازم است، زیرا اعصاب دوباره احیا می شوند. بوتاکس فقط از تعریق در منطقه ای که تزریق شده است جلوگیری می کند.

علل تعریق زیاد

اگر تعریق شدید دلیل زمینه‌ای پزشکی نداشته باشد به آن تعریق شدید اولیه گفته می‌شود.

این نوع تعرق زیاد زمانی اتفاق می‌افتد که عصب‌های تحریک‌کننده غدد تعریقی بیش‌فعال شده و در زمان‌های غیرضروری عرق ترشح می‌کنند.

تعریق شدید اولیه می‌تواند تا حدودی ارثی باشد. اگر تعریق زیاد به علت ابتلا به برخی بیماری‌های زمینه‌ای باشد به آن تعریق شدید ثانویه گفته می‌شود.

برخی از بیماری‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند عبارتند از:

دیابت
اندوکاردیت
تب با علت نامشخص
اختلالات اضطراب
فتق هیاتال
گرمازدگی
اچ آی وی / ایدز
هایپرتیروئید (تیروئید پرکار)
لوسمی
مالاریا
یائسگی
گاستریت (التهاب معده)
چاقی
استرس
بیماری سل
متقاضیان درمان

برای تزریق بوتاکس زیر بغل جهت درمان تعریق زیاد باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید. این روش درمانی آخرین مرحله درمان برای تعریق شدید زیر بغل است.

شما باید ابتدا روش‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از لباس‌های ضد عرق و مصرف داروهای ضد تعریق را به کار ببندید. بوتاکس زیر بغل فقط برای موارد تعریق شدید زیر بغل که با درمان‌های موضعی دیگر بهبود نیافته‌اند استفاده می‌شود.

افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها یا افرادی که برخی داروهای خاص را مصرف می‌کنند نباید از بوتاکس برای درمان تعریق شدید استفاده کنند. در صورتی که اخیراً دچار اختلالات بلع، اختلالات گفتاری یا تنفسی بوده‌اید نباید بوتاکس تزریق کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید