رفع اسکار آکنه و جای جوش

رفع اسکار آکنه و جای جوش


رفع اسکار آکنه و جای جوش و جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی سپیدار 

اگر دارای جای جوش یا به اصطلاح اسکار جوش هستید، دیگر ناامید و نگران نباشید، چرا که راه حل های گوناگونی برای درمان آن نیز وجود دارد که می تواند به رفع جای جوش و درمان اسکار جوش نیز کمک بسزایی کند.

کلینیک زیبایی سپیدار را میتوان  بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو تهرانپارس ) دانست که در این زمینه فعالیت می کند.

همچنین این مرکز را می توان بهترین مرکز  لیز CO2 فرکشنال تهرانپارس (لیز CO2 فرکشنال شرق تهران ) در درمان جای جوش و اسکار دانست.

اسکار جوش، عموما به خاطر جوش های عمیقی مانند آبله مرغان، عفونت های ویروسی، قارچ، باکتری ها و یا بیماری های پوستی  ایجاد می شود ، و جای جوش گاهی عمیق و گاهی اوقات سطحی می باشد.

اسکار جوش دارای انواع مختلفیاست که یکی از آن ها به شکل بافتی قرمزرنگ  است و برروی پوست، برآمدگی ایجاد نموده و به اسکار هیپرتروفیک نیز معروف می باشد.

نوع دیگر اسکار جوش، که عموما هم سطح پوست بوده و دارای فرورفتگی های ریزی به رنگ تیره، روشن و یا همرنگ با پوست نیز می باشد به اسکار آتروفیک معروف است.

در صورتی که بر روی پوست صورت عمل کلاژن سازی اتفاق نیفتد، به دلایل گوناگونی که در بالا ذکر شد، عموما اسکار یا همان جای جوش اتفاق می افتد که برای درمان اسکار جوش باید به فکر راه حل بود.

علت ایجاد جوش

1- باکتری‌های آکنه

2- سابقه خانوادگی

3- انبساط و انسداد فولیکول‌های مو

4- هورمون‌های آندروژنیک برون‌زا و درون‌زا

5- فعال شدن دستگاه ایمنی ذاتی به وسیله میانجی‌های التهابی

دلایل ایجاد جوش

1- بالا بودن رطوبت محیط

2- سندرم تخمدان پلی‌کیستیک

3- استفاده از مواد آرایشی مسدود کننده

4- مصرف زیاد محصولات لبنی و غذاهایی با ضریب گلیسمیک بالا

5- داروها: استروئیدها، هورمون‌ها، داروهای ضدتشنج، مهار کننده‌های گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال و غیره

 

انواع اسکار جوش

جای جوش انواع مختلفی دارد و هر کدام از انواع جای جوش نیز درمان های خاص خود را دارد، برخی از جای جوش ها به صورت برآمدگی و فرورفتگی، برخی به صورت لک های قرمز یا قهوه ای نمود پیدا می کند.

جای جوش هایی که به صورت فرورفتگی و یا برجستگی است ممکن است اشکال مختلفی از اسکارها را داشته باشند که عبارتند از:

1- زخم های گوشتی

2- پاپیولار (جای جوش های به صورت برجسته)

3- آیس پیک (Ice Pick Scars) و یا اسکار قندیلی

4- رولینگ (rolling) و یا اسکارهای که به شکل گرد یا چرخشی هستند.

5- باکس کار (boxcar) و یا اسکارهای که به صورت مکعبی شکل هستند.

 

درمان اسکار آکنه به روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش نوین با هزینه‌هایی کمتر از لیزر درمانی است. وارد کردن سوزن‌های بسیار ریز و نازک به درون پوست محرکی برای پدیده ساخت کلاژن‌های جدید می‌باشد.

میکرونیدلینگ با درماپن به وسیله دستگاهی شبیه به یک قلم لرزان انجام می‌شود که سوزن‌های بسیار ریز و کوچکی در سری استریل آن تعبیه شده است.

نخست به واسطه یک پماد بی حسی پوست را سِر می‌کنند، سپس پماد را از روی پوست می‌شویند.

میکرونیدلینگ را می‌توان برای درمان زخم‌های خفیف یا متوسط آکنه برای انواع مختلف سوراخ‌ها و بافت‌های پوستی به کار برد.

برای گرفتن بهترین نتیجه می‌بایست چند جلسه درمان بر اساس تشخیص پزشک متخصص پوست با میکرونیدلینگ را پشت سر گذاشت.

لازم به ذکر است این روش برای پوست‌های رنگی هم قابل استفاده می‌باشد.ممکن است نقاط بسیار کوچکی از کبودی، خون‌مردگی یا خونریزی در پوست پدید آید.

هدف از میکرونیدلینگ تجزیه و شکست بافت زخم‌های قدیمی و تحریک پوست برای تولید کلاژن‌های تازه می‌باشد که در نهایت به شکل‌گیری لایه‌ها و بافت‌های جدید الاستین و کلاژن می‌انجامد.

به علاوه با ظهور مویرگ‌های جدید فرآیند خون‌رسانی به پوست بهتر خواهد شد. پوست در پاسخ به این تحریک‌ها شروع به ضخیم تر شدن می‌کند.

 

از بین بردن اسکار جوش و آکنه با میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های موثر برای درمان اسکار جوش به‌شمار می‌رود.   جوانسازی پوست با میکرودرم ابریژن يك روش غيرتهاجمي براي لايه‌برداري و جوانسازی پوست است.

با اين روش لايه‌هاي شـاخي و آسيب‌ديده سطح پوست توسط هندپيس برداشـته مي‌شوند که در در کلینیک زیبایی سپیدار در  بهترین مرکز لیزر ( لیزر مو شرق تهران ) انجام می شود

در روش میکرودرم ابریژن برای از بین بردن جای اسکار جوش و آکنه، نوعی کریستال بسیار ظریف با فشاری تنظیم شده با پوست برخورد کرده و یک تراش بسیار سطحی روی پوست ایجاد می‌کند.

با این کار ممکن است یک تا دو روز پوست شما التهاب بسیار جزئی داشته باشد؛ اما با از بین رفتن سلول‌های مرده سطح پوست، کلاژن سازی مجدد شروع می‌شود و پوست شما ترمیم مجدد خود را از سر می‌گیرد. میکرودرم یک روش فوق‌العاده و کاربردی برای درمان اسکار جای جوش سطحی است؛ اما کارآیی بالایی برای درمان اسکار آکنه عمیق پوستی ندارد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید