جوانسازی پوست

جوانسازی پوست


جوانسازی پوست صورت  یکی از مهمترین کارها می باشد در این مقاله به بررسی مراقبت های روتین در آقایان  وخانم ها برای جوانسازی  پوست پرداخته ایم

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان بهترین کلینیک زیبایی شرق تهران دانست که در زمینه ی زیبایی و جوانسازی، لاغری با دستگاه، لیزر موهای زائد و … فعالیت می کند.

مفهوم جوانسازی پوست

فرآیند پیری پوست همراه با کم شدن ضخامت و الاستیسیته آن که در پی افت کلاژن و الاستین و هیالورونیک اسید  وجود داشته در پوست به وجود می آید /

به مرور لایه  زیر پوستی کم شده و چین وچروک ها در مناطق مختلف صورت به وجود می آید. این فرآیند با قرارگرفتن در معرض نورآفتاب و مصرف دخانیات افزایش پیدا می کند.

ازاقدامات  پیشگیرانه و مراقبت های پوستی روش‌های جوانسازی پوست می باشد. بابه کار بردن روش‌ها ی جوانسازی پوست می‌توانید به مقدار قابل توجهی مانع از پیری پوست شوید.

بنابراین عمل جوانسازی پوست شامل انجام و به کار بردن انواع فیلر ها مانند:

تزریق ژل و چربی و استفاده از بوتاکس و هچنین  به کاربردن  روشهای پیلینگ با میکرودرم و لیزرها ی جوانسازی  با طول موجهای متفاوت و تأثیرات متفاوت شامل آراف فرکشنال،ار اف جوانسازی ،ار اف فرکشنال، و لیزر کیو سوییچ و.. می باشد.

زمان استفاده از جوان سازی پوست

جوان سازی پوست  و محافظت از آن سن و سال خاصی را شامل نمیشود  بنابراین نباید حتما  مشکل پوستی داشته باشید و یا پوست صورتتان چین و چروک و شل و افتاده باشد تا به استفاده از روش های جوان سازی پوست بی اندیشید. در حقیقت جوان سازی پوست یک اقدام پیشگیرانه است که مجموعه وسیعی از خدمات را شامل می شود.

 

روش های ساده برای جوانسازی پوست

روش های ساده‌ای برای جوانسازی پوست صورت وجود دارند که در طولانی مدت نتیجه های مطلوب را در بر خواهد داشت در صورتیکه این اقدامات به یک عادت در زندگی روزمره تبدیل شود.

در زیر چند نمونه از این روش ها بیان شده است

کرم ضد آفتاب

نور خورشید یکی از موثرترین عوامل پیری پوست است که با استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب با پوست خود(چرب یا خشک) میتوانید تا حدودی ازاثرات مضر آن جلوگیری کنید . بهتر است کرم هایی کهSPF بالای ۳۰ دارند مصرف شود.

عینک آفتاب

عینک آفتابی علاوه بر  محافظت از چشم‌ ، از پوست نازک اطراف چشم هم محافظت می کند  و از به وجود آمدن  خط اخم و خطوط پنجه کلاغی جلوگیری می کند.

نوشیدن آب

افزایش چین و چروک و تیره شدن آن ارتباط مستقیمی به کم شدن آب بدن دارد. در ضمن باعث  افزایش تجمع چربی زیر پوست می‌شود. بنابراین نوشیدن آب به اندازه کافی و استفاده از کرم های آبرسان میتواند تأثیر گذار باشد.

پرهیز ازمصرف نوشیدنی های الکلی

بر پایه تحقیقات نوشیدن الکل  بر پیری و چروک شدن پوست تأثیر مستقیم دارد.  براساس این بررسی ها تا یک روز بعد از نوشیدنی های الکلی پوست هنوز کم آب و خشک است و اثر آن بعد از یک هفته از بین می رود.

مصرف ژل یا فوم شست و شو

در حال حاضر شوینده‌های متفاوتی برای انواع پوست‌ها وجود دارند. ژل یا فوم شست و شو صورت هم شوینده‌های سبکی می باشند و همچنین برای انواع پوست ها محصولات متنوعی دارند .

 

 

روتین پوستی در آقایان

در مدت روزانه با توجه به استفاده از مواد آرایشی، کرم هاو لوسیون ها وهمچنین قرار گرفتن  در معرض نور خورشید، آلودگی هوا و آلودگی‌های محیطی باید  یک روتین پوستی مناسب در نظر گرفته شود

بررسی یک روتین پوستی ساده و سریع برای خانم‌ها و آقایان.

روتین پوستی مناسب آقایان

افزایش چین و چروک‌های دور چشم، خط اخم و سیاهی  دور چشم به علت محافظت نکردن  مناسب از پوست صورت می باشد .

  • ابتدایی ترین گام برای روتین روزانه شست و شوی صورت است. با توجه به نوع پوست که خشک ویا چرب است باید از شوینده مناسب خود استفاده کنید تا دچار خشکی یا چربی بیش از حد پوست نشوید.

2-همچنین کرم دور چشم از روش های روتین پوستی است که باعث شادابی پوست می‌شود. در ضمن باید بدانید که پوست دور چشم از بقیه صورت اسیب پذیرتر و نازک تر می باشد.

3-در مرحله بعد استفاده از یک آبرسان توصیه می شود.

  • در نهایت به استفاده از یک ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ توصیه می شود.

روتین پوستی مناسب درخانم‌ها

اکثر خانم‌ها بطور دائم از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند که  باعث آسیب پذیر تر شدن پوست آنها می شود.

  • در گام نخست استفاده از شیر پاک کن ویا دستمال مرطوب مناسب برای پاک کردن آرایش.
  • مصرف تونر یک روش مناسب برای تنظیم کردن PH پوست و درمان آکنه می باشد.

2- مرحله بعد استفاده از سرم ویتامین سی و ماساز صورت که این سرم به جوانسازی پوست کمک کرده ومانع از آسیب‌های آلودگی هوا و نور خورشید می شود.

3- استفاده از کرم دور چشم به صورتی که برای پخش کردن کرم از انگشت حلقه استفاده کنید تا آسیب و فشار زیادی به پوست دور چشم وارد نشود.

4-در نهایت استفاده از یک کرم آبرسان و یک ضد آفتاب مناسب پوست توصیه می شود

بنابراین افزایش سن یک روند اجتناب‌ ناپذیر در بدن می باشد که خواسته یا ناخواسته تغییراتی هم روی پوست صورتمان می‌گذارد.

اما جوانی و شادابی پوست صورت چیزی نخواهد بود که وقتی پیر شویم به فکر آن باشیم. بلکه مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه است که روند پیری پوست را کندتر کرده و به عقب میاندازد.

میدانیم که تغذیه مناسب، ورزش، شپوست صورت می باشند. اما عواملی مثل آلودگی هوا و استفاده مداوم از لوازم آرایش وجود دارند که همچنان بر پیری و شکستگی پوست صورت تاثیر خواهند گذاشت.

اما سوال بسیاری از افراد این است که چطور تاثیر این عوامل را کم کنیم؟ و از چه روش‌هایی برای جوانسازی پوست صورت استفاده کنیم؟ جدیدترین متد جوانسازی پوست چیست؟

با مطالعه مطالب بالا و بررسی ومشاوره گرفتن از افراد باتجربه در بهترین کلینیک های زیبایی درشرق تهران می توانید به صورت مطلوبی جواب تمامی  سوالات خود را در زمینه جوان سازی پوست دریابید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید