لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را می توان یکی از روش‌های آرایشی درمانی به منظور رفع دائمی موهای زائد به‌شمار آورد.

توجه به این نکته بسیار مهم است که روش لیزر موهای زائد، جهت نتیجه دهی مطلوب نیاز به گذر زمان دارد.

قبل از اقدام به لیزر موهای زائد، باید همه عواملی که در نتیجه مطلوب یا نامطلوب لیزر موهای زائد، تاثیر می گذارند را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.

کلینیک زیبایی سپیدار از یکی از مراکز لیزر مو تهرانپارس و بهترین مرکز لیزر و جوانسازی در شرق تهران می باشد.

روش لیزر موهای زائد، جزو آن دسته از از روش‌های پرطرفدار برای رفع دائمی موهای زائد است که برخی افراد به درستی آن را نمی شناسند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند. به‌همین دلیل دوست دارند خیلی سریع از این روش نتیجه بگیرند.

کلینیک لیزر سپیدار یکی از شناخته ترین کلینیک های زیبایی پوست و مو و لیزر مو شرق تهران است. ( لیزر موهای زائد شرق تهران(لیزر موهای زائد تهرانپاس))  

 

حال این سوال مطرح می شود که آیا با انجام لیزر، موهای زائه به طور ملی از بین می روند یا خیر؟

 

برای ساخت هر تار مو، فولیکول‌ها باید از ۳ فاز عبور کنند که طی این ۳ فاز تار مو ساخته می‌شود و هر فولیکول بارها این چرخه را ادامه می‌دهد.

۳ فاز چرخه‌ی رشد مو:

  • فاز آناژن یا رشد

حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد در این فاز قرار داشته و فولیکول این فاز همواره در ساخت مو فعالیت می‌کند.

  • فاز کاتاژن یا موقت

رشد مو در این مرحله متوقف شده و ارتباط فولیکول با پیاز مو قطع می‌شود.

  • فاز تلوژن یا استراحت

حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد موهای زائد در این فاز بوده و فولیکول این فاز مویی نمی‌سازد و در حال استراحت است.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

 

لیزر موهای زائد تنها روی موهایی موثر بوده که در فاز رشد قرار دارند در نتیجه از بین بردن تمامی موهایی که در فاز رشد نیستند غیرممکن بوده و به همین دلیل نمی‌توان ۱۰۰ موهای زائد را از بین برد.

همچنین تغییرات هورمونی در دوران بارداری و عوامل دیگری نیز وجود دارد که نمی‌گذارد تمام موهای زائد حذف شوند. حال اگر مجموع همه تعییرات را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم حدود ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد طی فرآیند لیزر از بین می‌رود.

 

انتخاب ليزر مناسب

سوال بعدی انتخاب مناسبترین لیزر موهای زائد برای ماست. جواب اين سؤال بسته به قسمتی از بدن که قصد لیزر آن را دارید برمی گردد.

اگر بخواهيد فقط بخش كوچكى از بدن مثلاً  لیزر پوست صورت و یا  لیزر زیر بغل را انتخاب کنید و يا با استفاده از  لیزر بدن  از موهاى زائد كل بدن خلاص شويد، از چند صد هزار تا چند میليون تومان ارزش دارد،

چون اگر اشتباهاً به مراكزى كه دستگاه ليزر خوبى ندارند يا از آى پى ال نامناسب استفاده مى كنند، مراجعه كنيد، پولى كه پرداخت مى كنيد را از دست مى دهيد و موهاى زائد هم بعد از چند ماه دوباره برميگردند.

پس اولین و مهمترين نكتهای که باید به آن توجه کنید این است كه در مورد نوع و كیفيت دستگاه ليزر جايى كه قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه كنيد، مطمئن شويد.

درحال حاضر يكى از بهترين دستگاه های لیزر موهای زائد، لیزر الکساندرایت Gentlelase است كه با كمترين تعداد جلسات درمانى (بطورميانگين ۵-۳ جلسه) و اثر بخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به ليزرهاى دیگر؛ توانایی از بین بردن انواع موهاى زائد و حتى موهاى زيرپوستى را دارد.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

برای انتخاب دستگاه لیزر موهای زائد باید به دو نکته توجه داشت:

1- نوع برند

2- نوع تکنولوژِی دستگاه

دوتا از شناخته شده ترین تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد : 1- الکساندرایت 2- دایود و نوع کمتر شناخته شده 3- N دی یاگ است.

نوع برند دستگاه لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت می تواند کندلا و سایناشور که قوی ترین نوع الکساندرایت محصول کشور امریکا می باشد. برند های دیگر آلما، دکا،کوتراو ونوبلکس می باشد که می توند برای چین کره یا اروپا باشد.

مقایسه سیستم الکساندرایت و دایود:

دایود به علت طول موج بیشتر عمق نفوذ بیشتری دارد.

تکنولوژی الکساندرایت به علت سهولت کار و بی دردی و خنک کننده های قوی امکان افزایش توان دستگاه و جواب دهی بیشتری دارد.

دستگاه الکساندرایت برند کندلا به علت پرتاب یخ که باعث بی حسی و بی دردی کامل می شود نسبت به سایناشور دارای محبوبیت بیشتری می باشد.

دستگاه لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی سپیدار در شرق تهران، از نوع الکساندرایت کندلا جنتل لیزر پرو ساخت کشور امریکا می باشد که نسبت به دیگر کندلا های دیگر دارای تکنولوژی جدید تر و سرعت بیشتر و زمان و درد کمتر می باشد.

 

 

 

 

نکاتی مهم در مورد لیزر موهای زائد بدن و پس از آن:

1-  باید ناحیه مورد نظر لیزر را قبل از انجام بتراشید

2- باید حتما از عینک محافظی که داده می شود استفاده نمایید

3-  حداقل یک هفته بعد از لیزر در مقابل معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

4- تا سه روز اول پس از لیزر موهای زائد از رفتن به سونا و استخر دوری کنید

5-  برای تسکین دردها از ژلی که داده می شود و رسانا می باشد استعمال نمایید.

6- قبل از اینکه به پیاده روی بروید از فیلتر uv(کرم ضد آفتاب حداقل ۳۰) استفاده کنید.

7- از شما خواسته خواهد شد تا هر ناراحتی که در مورد لیزر موهای زائد دارید بیان کنید (حتما درد خود را بروز دهید) تا تنظیمات لیزر برای شما آسان تر و با تاثیرتر باشد.

 

باید توجه داشته باشید در برخی از بیماران که سابقه عارضه در لیزر مو های زائد در آنها دیده شده احتمال رخ دادن عارض در آنها زیادتر می باشد.

پزشک پیش از شروع از روش تست کردن استفاده می نماید و یک ناحیه را لیزر می نماید و در هفته ی بعدی پزشک آن را بررسی می کند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد نسبت به شروع لیزر برای صورت و بدن اقدام می نماید.

در گاهی اوقات پس از چند ساعت حالت قرمزی ایجاد شده از لیزر از بین می رود و همچنین برای چنین مواقعی پس از لیزر استفاده از پماد اکسید زینک یا کرم های ترمیم کننده ی کافی است.

باید ناحیه که تحت درمان است از اشعه ی خورشید محافظت شود که به همین دلیل از فرآورده های ضدآفتاب با spf بالا استفاده می شد.

برای انواع پوست ها و مو ( موهای ضخیم و نازک – پوست های تیره و روشن ) لیزر الکساندرایت بسیار مناسب است و به همین دلیل این دستگاه برای نژاد های ایرانی توصیه می شود.

 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید