لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد در کلینیک زیبایی سپیدار ( کلینیک زیبایی شرق تهران )

لیزر موهای زائد را می توان یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای رها شدن از شر موهای زائد دانست. شایعات مختلفی درباره این روش وجود دارد و افراد نظرات مختلفی درباره آن دارند.

به عنوان مثال برخی از افراد معتقد هستند که لیزر موهای زائد یک معجزه است و می‌تواند برای همیشه موهای زائد بدن شما را از بین ببرند. در مقابل افرادی هم هستند که معتقدند لیزر نه تنها برای رفع موهای زائد مفید نیست؛

بلکه عامل اصلی در ایجاد سرطان است و می‌تواند سلامت شما را به خطر اندازد.

اما واقعا حق با کدام یک از این افراد است؟ اگر مایل به خواندن این مطلب می باشید تا انتها با این مقاله همراه شوید تا پرده از همه رازهای استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد برداریم.

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان یکی از مراکز لیزر مو تهرانپارس و بهترین مرکز لیزر و جوانسازی در شرق تهران دانست.

از مهمترین مواردی که در زیبایی پوست صورت و بدن تاثیر دارد، حذف موهای زائد می ­باشد که توسط لیزر موهای زائد می تواند انجام گیرد.

علاوه بر ظاهر ناخوشایند موها احتمال بروز جوش­ های چرکی و تحریک شدن مداوم پوست وجود دارد. در این مقاله ما سعی کردیم تمام نکات مورد نیاز در زمینه لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار دهیم.

لیزر موهای زائد شرق تهران (لیزر موهای زائد تهرانپاس ) )

اگر در انجام  لیزر، اقدامات احتیاطی و تنظیمات صحیح دستگاه استفاده شود ، لیزر موهای زائد نیز کمترین آسیب را به نسبت روش های دیگر رفع موهای زائد به پوست وارد می کند.

(در حالی که در روش های دیگر موها به صورت موقت حذف می شوند و استرس و فشار مکرری را به منطقه پوستی تحویل می دهند که ایده آل نمی باشد).

همانطور که در طول مشاوره قبل از لیزر برای شما توضیح داده می شود (این مشاوره گام مهمی است که همیشه قبل از انجام لیزر موهای زائد توصیه می شود!) .

این روش با استفاده از نوع خاصی از لیزر که رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد کار می کند، سپس فولیکول های مو را تخریب و به خوبی از بین می برد.

 

 

چه کسانی میتوانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

همان‌طور که گفتیم لیزر موهای زائد در واقع نوری است که توسط رنگ‌دانه‌های موجود در فولیکول‌ها جذب می‌شود. پس افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، بهترین کاندیدا برای لیزر موهای زائد هستند.

با این حال، از این روش موزدایی می‌توان برای انواع پوست‌ها استفاده کرد. لیزر موهای زائد برای موزدایی از قسمت‌های مختلف بدن مانند صورت، پاها، دست‌ها، شکم، کمر، زیربغل و بیکینی کاربرد دارد.

اما پلک‌ها و ناحیه اطراف آن ناحیه‌های مناسبی برای انجام لیزر نیستند؛ چون ممکن نور لیزر به چشم‌ها آسیب وارد کند.

چه کسانی نمیتوانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟

نور لیزر باید تنها توسط رنگ‌دانه‌های مو جذب شود، نه رنگ‌دانه پوست. پس کسانی که دارای خالکوبی هستند، نمی‌توانند ناحیه خالکوبی‌شده را لیزر کنند.

همان‌طور که گفتیم تضاد رنگی بین پوست و رنگ‌دانه‌های مو بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان می‌آورد. با این حال، کسانی که پوست تیره دارند و موهای آن‌ها سفید، خاکستری، بلوند یا قرمز است، نتیجه خوبی از لیزر موهای زائد نخواهند گرفت.

اما گزینه‌های لیزر درمانی برای موهای رنگ روشن همچنان در حال توسعه است.

نواحی انجام لیزر موی زائد

ناحیه های ممکن و مناسب برای لیزر موهای زائد آقایان و خانم ها متفاوت است. این ناحیه ها به طور معمول به شکل زیر است.

 

ناحیه های لیزر مو در بانوان :

صورت ، چانه ، گردن ، نوک پستان ، بازوها ، زیر بغل ، دست ها ، بیکینی ، پاها ، خط ناف

 

ناحیه های لیزر مو در آقایان :

صورت ، جلوی گردن ، پشت گردن ، بالای سینه ، پشت کمر ، روی شکم ، دست ها ، باسن ، بیکینی ، پاها ، خط ناف

 

مزیت های لیزر موهای زائد ( به عنوان روشی غیر جراحی و غیر تهاجمی ) برای شما چیست؟

در این روش با انتشار پالس هایی از نور بسیار متمرکز به طور مستقیم در فولیکول های مو کار می کند. سپس فولیکول ها گرما را از آن نور جذب می کنند ، که این باعث از بین رفتن موها می شود.

دقت بالا: 

در لیزر موهای زائد اشعه لیزر با دقتی بالا به سمت فولیکول مو هدایت و آن را تخریب و نابود می کند به طوری که به بافت های مجاور آسیبی نمی رسد.

سرعت درمان بالا: 

اگرچه مدت زمان درمان در هر فرد بسته به اندازه منطقه مورد نظر متفاوت است، ( به طور مثال زمان لیزر صورت کمتر از زمان لیزر دست ها یا پاها می باشد ) اما سرعت لیزر بسیار بالاتر از روش های درمانی دیگر همانند اپیلاسیون وکس کردن و شیو می باشد.

همچنین در طی چند هفته اول از اولین درمان خود شما نتایج (نازک شدن و کاهش حجم) را در موهای خود مشاهده خواهید کرد.

هزینه و قیمت:

 ممکن است شما مجبور به سرمایه گذاری مقدماتی بیشتری برای از بین بردن لیزر موهای زائد باشید، اما در دراز مدت لیزر موهای زائد برای شما به صرفه تر است.

زیرا شما برای اپیلاسیون ، کرم اصلاح یا ریش تراشی و وکس کردن در طول فواصل زمانی کم و تا آخر عمر باید به طور منظم هزینه کنید.

لیزر درمانی طولانی مدت است بعد از اتمام جلساتی که کلینیک برای شما تعیین می کند شما فقط کافیست هر چند ماه یکبار فقط برای تمدید به کلینیک مراجعه نمایید که خود در دراز مدت هزینه ی زیادی را برای شما صرفه جویی خواهید کرد.

درد کمی حس خواهید کرد:

 پس از شروع درمان شما دیگر نیازی به مقابله  کردن با موهای  ناخوشایند مانند آنچه که با اپیلاسیون بروز می کند ندارید، همین امر در مورد تیغ نیز وجود دارد.

در افراد مختلف شدت درد متفاوت می باشد و اینکه در بعضی نقاط بدن ممکن است درد بیشتری را حس نمایید.

اما در دستگاه های جدید لیزر، این درد به صفر رسیده است و در باقی دستگاه های دیگر نیز همانند ضربه ی یک کش لاستیکی است که با کولینگ قوی

دستگاه ها و استفاده از کرم ها و لوسیون ها بی حسی یا درد بسیار کمی حس خواهید کرد یا چیزی در کل حس نخواهید کرد.

در تمام نواحی بدن می توان لیزر را انجام داد:

 شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید : صورت ، پاها ، پشت ، زیر بغل ، خط بیکینی یا هر جای دیگری که موهای زائد دارید.

نکات جلوگیری از عوارض لیزر موهای زائد بدن

شما عزیزان می‌تواند با رعایت یک سری نکات، تا حد زیادی از بروز مشکلات سطحی و خفیف نیز جلوگیری کرده و با خیال راحت این کار را انجام دهید.

1- اگر پوست خشکی دارید، حتما قبل از لیزر موهای زائد از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

2- تا 3 ساعت پس از لیزر کردن موهای زاید به هیچ وجه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

3- پیش از لیزر حتمام استحمام کرده و بهداشت فردی را رعایت کنید و پس از انجام لیزر بهتر است تا دو ساعت از برخورد آب با پوستتان جلوگیری کنید.

4- در صورت مصرف دارویی خاص، حتما با پزشک متخصص درباره انجام لیزر مشورت کنید.

5- از نو و یا استرلیزه بودن سری دستگاه لیزر حتما اطمینان حاصل فرمایید.

6- انتخاب مرکزی معتبر و با محیطی بهداشتی را فراموش نفرمایید.

7- از لیزر کردن موهای کرکی و نازک کاملا خودداری کنید. چرا که در اکثر مواقع انجام این کار باعث بیش‌تر شدن‌، ضخیم‌تر شدن و تیره شدن موهای زائد خواهد شد.

8- حداقل 20 روز قبل از مراجعه به مرکز لیز از مواردی چون وکس، بند، اپیلاسیون و … جهت از بین بردن موهای زائدتان استفاده نکنید.

9- در رابطه با افزایش رشد مو در نواحی لیزر شده باید گفت که این عارضه ممکن است به دلیل مشکلات هورمونی مانند بیماری‌های تخمدان و تیروئید بروز کند.

بنابراین توصیه می‌شود که اگر روی بازو، چانه، سینه و گردن‌تان موهای ضخیم و تیره وجود دارد، حتما پیش از اولین جلسه لیزر به دکتر متخصص مراجعه کرده و برای انجام این کار از او تاییدیه بگیرید تا رشد موهای بیشتر جلوگیری بشود.

10- برای گرفتن نتیجه بهتر حتما تا سه ماه قبل از لیزر از آفتاب گرفتن و سولار خودداری نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید