لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد


 لیزر موهای زائد  در بهترین کلینیک  زیبایی شرق تهران

کلینیک زیبایی سپیدار را می توان بهترین کلینیک زیبایی در شرق تهران در زمینه لیزر موهای  زائد و همچنین یکی از بهترین مراکز جوانسازی پوست در تهرانپارس دانست.

با توجه به مراجعه زیاد افراد به کلینیک های زیبایی برای از بین بردن موهای زائد در این بخش قصد داریم به بررسی چند ویژگی مهم دستگاهها ی لیزر می پردازیم :

  • بالا بودن سرعت انجام لیزر
  • مناسب تمام انواع پوست باید باشد.
  • عدم درد و سوختگی هنگام انجام لیزر
  • عدم ایجاد عوارض، مشکلات پوستی یا سوختگی
  • پوشش از بین برندگی بیش از ۹۵ % از موهای زائد
  • تاثیرگذار روی همه نوع موی زائد با هر رنگ و ضخامت.
  • استفاده آسان برای اپراتور راحت باشد تا خطای انجام لیزر، کاهش یابد.
  • در صورت داشتن تمامی این ویژگی‌ ها میتوان گفت که به جدیدترین روش لیزر موهای زائد دسترسی دارید.

این مرکز یکی از بهترین مراکز جوانسازی پوست شرق تهران ( جوانسازی پوست تهرانپارس) می باشد.

 

جدیدترین روش لیزر موهای زائد

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم که فناوری لیزر موهای زائد از سال ۱۹۶۱ میلادی (۱۳۴۰ خورشیدی) عنوان شده است. از آن زمان تا به حال، هر چند سال یک بار، فناوری ساخت دستگاه‌ های لیزر توسعه پیدا می‌ کند. با هر پیشرفت، کیفیت خروجی و نتایج لیزر بهتر خواهد شد و عوارض آن نیز کاهش خواهد یافت.

در این میان شاید باید به دو نکته بسیار مهم اشاره کنیم که به آگاهی شما نسبت به بهترین روش لیزر موهای زائد و دستگاه‌ های لیزر موهای زائد، کمک خواهد کرد:

۱. شرکت سازنده دستگاه با فناوری ایجاد نور لیزر یا طول موج آن، متفاوت می باشد.

یعنی وقتی می ‌شنوید دستگاه الکس کندلا، یا الکس جنتل مکس در واقع واژه الکس به معنی طول موج نور لیزر می باشد که با فناوری الکساندرایت تولید خواهد شد. کندلا یا جنتل مکس، نام دستگاهی است که توسط یک شرکت خاص ایجاد می‌شود.

در واقع سه  طول موج استاندارد پر استعمال برای اشعه های لیزر وجود دارد (الکس، دایود و ان دی یاگ) اما ممکن است ده‌ ها کمپانی و شرکت سازنده دستگاه از کشورهای چین، کره، آلمان، ایتالیا و یا امریکا وجود خواهد  داشت که دستگاه‌ های آنها در کلینیک‌ های مختلف ایران، استفاده خواهد شد.

 

 

پس برای دستگاه مناسب برای لیزر یا بهترین روش لیزر موهای زائد اول باید به طول موج لیزر دقت کرد:

  • دایود
  • ان دی یاگ 
  • الکساندرایت

۲. طریقه کار دستگاه لیزر را باید دانست تا متوجه بشوید، بهترین دستگاه کدام می باشد.

در لیزر موهای زائد، جذب انرژی نوری توسط رنگ دانه‌ ها مورد مصرف قرار می گیرد. ملانین، رنگدانه ‌ای می باشد که در موها بدن، پوست و حتی چشم ‌های ما وجود دارد همچنین رنگ پوست، مو یا چشم ما تحت تاثیر قرار می دهد.

هرچه ملانین در مو یا پوست زیادتر باشد، رنگ مو یا پوست تیره ‌تر خواهد شد.

از سوی دیگر با تابش نور لیزر به پوست، انرژی لیزر توسط ملانین موجود در موها جذب خواهد شد و نور لیزر تا عمق چند میلیمتری پوست نفوذ خواهد کردو تمام موهای زائد را از ساقه و حتی ریشه، سوخته خواهد شد.

به این ترتیب به فولیکول ‌ها که ارگان‌ های سازنده مو هستند مورد اسیب قرار می گیرد. در نتیجه این عمل باعث توقف کامل رشد مو برای سال ‌های طولانی و بلند مدت می شود.

اکنون باید  دقت کنید که همیشه بخشی از انرژی لیزر توسط ملانین موجود در پوست جذب خواهد شد  و این دلیل درد و سوختگی توسط لیزر موهای زائد می باشد.

بنابراین بهترین روش لیزر موهای زائد، استفاده از دستگاهی  می باشد که بخش کمتری از انرژی آن توسط ملانین پوست جذب شود. بنابراین  بیشترین انرژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد مصرف خواهد شد.

 

بهترین روش لیزر برای انواع پوست ‌ها کدام می باشد؟

 بنابراین همانطور که گفته شد، هر دستگاه لیزری ممکن است یکی از طول موج‌ های زیر را تولید کند که هر کدام نیز برای یک سری از تایپ‌ های پوستی، مناسب می باشد.

طول موج الکساندرایت ۷۵۵ نانومتر:

با کمک بلور جواهر الکساندرایت، پرتو های لیزر تولید خواهد شد. این طول موج برای انواع پوستی روشن ۱ و ۲، بسیار مناسب می باشد. این طول موج، بیشترین جذب را توسط ملانین دارد و در پوست ‌های روشن، بیشترین بازده را ایجاد می کند. 

طول موج دایود ۸۱۰ نانومتر:

این دستگاه‌ ها ارزان ‌تر از بقیه دستگاهها می باشد و برای انواع  پوست های تیره‌ تر ۳ و ۴، بسیار مناسب می باشد. هرچند برای پوست‌ های روشن هم می‌شود مورد استفاده قرار می گیرد. این طول موج عمق نفوذ بیشتری در پوست دارد و می‌ تواند مو هایی با ریشه عمیق را نیز از ریشه از بین  ببرد.

 

 

 

طول موج ان دی یاگ (Nd: YAG) 1064 نانومتر: این نوع دستگاه‌ ها را میتوان جزء کم درد ترین لیزرها به حساب آورد که برای پوست ‌های خیلی تیره انواع۵ و ۶ بسیار مناسب خواهد بود.

البته دلیل این درد کمتر، جذب پایین انرژی لیزر توسط ملانین می باشد. یعنی اثرگذاری و قدرت این دستگاه‌ ها نیز پایین است و برای از بین بردن موهای زائد، باید تعداد جلسات بیشتری وقت و هزینه کرد.

صد  البته که ممکن است اندازه ی از بین رفتن موهای زائد نیز به اندازه دستگاه‌ های دایود یا الکس نمی باشد.

 

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره ‌رنگ باشد را حرارت می دهد و می سوزاند با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره ‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب خواهد دید و از بین خواهد رفت.

هر کدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ ی رشد و استراحت می باشد. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن ‌ها در فاز رشد می باشند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری نخواهد داشت. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز می باشد

با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌ های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین خواهند رفت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید